fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לידיעת תושבי נתניה: חוף פולג דרום אסור לרחצה

משרד הבריאות הודיע בשבוע שעבר כי חוף פולג דרום אסור לרחצה: "המשרד מוציא באופן אוטומטי אזהרת רחצה במים לכל החופים אשר בהם נשפכים נחלים ובהם מי קולחין אל הים. על מנת שלא לקחת סיכון המשרד מכריז על החוף כאינו מיועד לרחצה עד אשר זרימת מי הקולחין תפסק ויערכו בדיקות לוודא שלא נותרה השפעה שלילית באיכות המים" נאמר בהודעת משרד הבריאות
מי קולחין בנחל פולג צילום עצמי
מי קולחין בנחל פולג צילום עצמי

לקראת פתיחת עונת הרחצה הודיע משרד הבריאות  על איסור רחצה בחוף פולג דרום. אחרי בירור של המשנה לראש העירייה  הממונה על החופים טלי מולנר הוסבר כי: "משרד הבריאות מוציא באופן אוטומטי אזהרת רחצה במים לכל החופים אשר מוזרמים אליהם נחלים. המשרד יודע כי מוזרמים רק מי קולחין אולם על מנת שלא לקחת סיכון המשרד מכריז על החוף כאינו מיועד לרחצה עד אשר זרימת מי הקולחין תפסק ויערכו בדיקות לוודא שלא נותרה השפעה שלילית באיכות המים".

הרחצה-בפולג-דרום-אסורה-צילו

משרד הבריאות ערך בדיקת מי הים לפני כשבועיים והתוצאות יצאו תקינות ובימים הקרובים ישוב וידגום את המים ותוצאות הבדיקה יפורסמו לציבור.

לדברי מולנר משרד הבריאות לא עדכן את העיריה על כך שהמים מזוהמים: "ההנחיה היא אוטומטית לכל החופים אליהם זורמים נחלים עם מי קולחין: חוף ים בעכו, חופי אשדוד, פלמחים, חוף אכזיב וחוף פולג דרום".

לדבריה נחל פולג הזורם לים התיכון בחוף פולג דרום הוא עובדה קיימת: "ואת זה לא נוכל לשנות. העיירה תפנה בהקדם לרשות המים ותדרוש הפסקת מתן היתרי הזרמה בסמוך לפתיחת עונת הרחצה. העיריה הציבה שלטים בכניסה לחוף הדרומי , תעקבו אחרי השלטים ותפעלו על פיהם. השלטים מורים על שטח ללא מציל ושהרחצה בו אסורה. לנחל פולג זורמים יובלים רבים מרעננה אודים תל יצחק ועוד. חלק מהרשויות האלו מזרימות את מי הקולחין שלהן לתוך הנחל בדומה לשאר הרשויות בארץ המזרימות מי קולחין לנחלים. ההזרמה נעשית תמיד דרך מכוני טיהור ורק אחרי אישור רשות המים המאשר הזרמה נקודתית לנקודת הים הקרובה. מי קולחין הינם מי שופכין שעברו הליך ניקוי וטיהור. הם מוזרמים ברובם לשימוש בחקלאות".

בחורף גשום כמו שהיה לנו השנה חלק ממי הקולחין מוזרמים בעונת החורף לנחלים. ההזרמה נעשית אך ורק אחרי קבלת אישור הזרמה שרשות המים מעניקה בהתאם לחוק המים.

מולנר: "על פי המלצת המשרד לאיכות הסביבה ורשות הטבע והגנים הלאומיים, במידה ואין ברירה אחרת אלא להזרים קולחין לנחל, הזרמת מי הקולחין אמורה להיעשות רק בחורף בסמוך לאירועי גשם, ולא בסמוך לפתיחת עונת הרחצה. השנה מאחר והיה לנו חורף משופע גשמים, החקלאים כמעט ולא השתמשו בקולחין להשקיה ולכן את המים שנותרו אישרה להם רשות המים להזרים לנחל פולג במקביל לאירועי גשם, החל מסוף דצמבר. נתניה אגב מזרימה את מי הקולחין שלה לנחל אלכסנדר מאחר שמכון הטיפול השפכים שלנו, סמוך לנחל זה.

חוף פולג צלום רותי ברמן
חוף פולג צלום רותי ברמן

בשלב זה אישרה לצערי רשות המים להזרים את עודפי הקולחין עד ל 11/4/19, והיא עדכנה שיש אפשרות שתהיה הזרמה נוספת השבוע בתאריך 18.4.19, בהתאם לכמות הגשם ולצורך להשקות את השדות. המשרד מאשר כי מדובר אך ורק במי קולחין ולא במי שופכין או ביוב".

עונת הרחצה בחוף פולג דרום תפתח בסביבות 1/6/2019. עד תאריך זה אין שירותי הצלה בחוף והרחצה בו אסורה בהחלט! כל כניסה למים משטח המגדל הדרומי ודרומה ממנו הינם באחריות המתרחצים בלבד.

מולנר: "אני מבקשת להזכיר לכולם שהנחל עדין שם, ועדין העיריה לא שינתה את טוואי הנחל דרומה וכל עוד מוזרמים אליו מי קולחין בהתאמה להנחיית משרד הבריאות אנו גם ממליצים שלא להיכנס למים גם מסיבה זו. תכנסו למים רק בפולג צפון. פולג דרום סגור ואין בו שרותי הצלה. ללכת ולרוץ על החוף זה מותר".

כרגע נחל פולג יבש ואין זרימה וככל שתהייה אעדכן אתכם , ובעל מקרה עד סוף אפריל הנחל יפסיק לגמרי את הזרימה, יוטה שמאלה, וחוף פולג דרום יפתח בזמן את עונת הרחצה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות