fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כשהאבן שיחקה בכדור: בחזרה למשחק הגדול בין הפועל חדרה ומכבי נתניה

הפועל חדרה תפגוש את מכבי נתניה במשחק האחרון של העונה, ובחצי גמר הגביע. חזרנו למשחק המפורסם ביותר בין הקבוצות מהשרון
זוהר סלומון (שני מימין) בימיו במכבי נתניה. משמאל עם הכדור: עודד מכנס. צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל
זוהר סלומון (שני מימין) בימיו במכבי נתניה. משמאל עם הכדור: עודד מכנס. צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל

העונה הנהדרת של הפועל חדרה וזאת למרות ההפסדים האחרונים, תוכרע ככל הנראה מול מועדון אחד- היריבה מאזור השרון, מכבי נתניה. בעקבות ההפסד של הפועל חיפה להפועל באר שבע שוב חדרה תלויה רק בעצמה וניצחון בשבת על מכבי נתניה יבטיח לה סופית מקום בשישייה הראשונה, משמע הפלייאוף העליון. שתי הקבוצות ייפגשו שוב בעוד כחודש ימים בחצי גמר גביע המדינה, וניצחון חדרתי שם ייעשה היסטוריה בעיר.

https://www.youtube.com/watch?v=Ant03PePxKA

העובדה כי הגורל החדרתי תלוי בנתניה עורר אצל רבים את בלוטת הנוסטלגיה למשחקים מרתקים רבים שנערכו בין הקבוצות השכנות. אבל המשחק הזכור מכל התקיים בעונת 1977/78. אז, במסגרת המחזור השלישי בליגה הלאומית, שהייתה אז הליגה הראשונה, אירחה הפועל חדרה את מכבי נתניה. במהלך המשחק, כאשר התוצאה הייתה 0:0 שרק שופט המשחק יוסף פינקלשטיין על פנדל לזכות נתניה. שחקני חדרה החלו בוויכוחים עם שופט שנמשכו מספר דקות ורק לאחר שהשופט איים על הפסקת המשחק התרצו שחקני חדרה ואפשרו לעודד מכנס לבעוט את הבעיטה.

מכנס ניסה לבעוט אבל שחקן חדרה זוהר סולומון זרק חתיכת סיד מסימוני הקווים במגרש על הכדור, ששינתה את מסלול הכדור והבעיטה של מכנס הלכה החוצה. מכנס טען כי נזרקה אבן על הכדור אבל השופט ביטל את טענתו בתקיפות, שלח אותו ללמוד לבעוט כמו שצריך, והמשחק נמשך.

אלא שמצלמות הטלוויזיה קלטו את שביצע סלומון, אקס מכבי נתניה. האירוע שודר בתוכנית "מבט ספורט" במוצ"ש ועורר סערה. סלומון "ירד למחתרת" מחמת זעם האוהדים. נתניה הגישה ערעור שקבע ניצחון טכני עבור היהלומים, וסלומון הורחק לחצי שנה מהמגרשים. האירוע זכה מאז לכינוי "פרשת האבן בכדור".

אגב עד המשחק הזה שמר שוער חדרה, רוני פרידמן, על שער נקי ואף זכה לציון 9 באותו משחק. חדרה פתחה את אותה עונה עם שלושה ניצחונות משלושה משחקים שהייתה הפתיחה הטובה בהיסטוריה של המועדון. מחזור לאחר אותו משחק הובסה חדרה מול שמשון תל אביב בתוצאה 0:4. "זה היה מעשה שייזכר לימים כאחד המיוחדים והמביכים בכדורגל הישראלי בכלל  ובכדורגל החדרתי בפרט" אמרו בחדרה. מכבי נתניה לא הושפעה יתר על המידה מהאירוע במשחק והמשיכה לעונה הגדולה בתולדות המועדון, שהסתיימה עם דאבל ומקום ראשון בבית בו שיחקה בגביע האינטרטוטו.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות