fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כי אמיתית היא: 60 שנים לחווה החקלאית בחדרה

מתוך הטקס לציון 60 שנות פעילות לחווה החקלאית בחדרה. צילום: קרן אידלזון

לפני מספר שבועות פורסמה בעיתון "חדשות חדרה" כתבה ובה תמונה ישנה של תלמידים בכניסה לחווה. בעקבות הכתבה והתמונה, החלו התלמידים ש פעם להעלות זכרונות. רותי, היום כבר סבתא, חשבה שזיהתה את עצמה בתמונה. היא כינסה שלוש מחברות הילדות מאז לשיחת ועידה טלפונית טרנס-אטלנטית וכתבה: "היינו בני 12. ההתרגשות החלה כבר בעמידה בטורים לפני המשאית. מנקודת מבטם של ילדים הערוגות נראו לנו ארוכות כאורך הגלות. היינו חמושים בכובע טמבל, במעדרים ומגרפות וקדימה לעבודה!! היתה גאווה גדולה להביא הבית את הירקות שאנחנו עמלנו וגידלנו במו ידינו".

מאז ביקר כילד בחווה, בגר אוריה והפך ד"ר להיסטוריה, אב לילדים שלמדו בחווה וסבא צעיר: "מה שהיה מביא אותנו לחווה ומחזיר אותנו בסוף היום לבית הספר, היה הטיולית שעליה נהג האיש והאגדה – ניס'לה. בשם הזה הכרנו אותו ואין לי מושג אם היה לו גם שם משפחה. במעבר בין עבודה לשיעור או במקרה שהיום כולו הסתיים מוקדם מן הצפוי, היינו מתיישבים מתחת לעץ האלון הזקן, הענק, שעדיין עומד שם. בצלו היינו אוכלים או נחים. היינו חדרתים, 'גזע מיוחד', החווה הייתה הייצוג המובהק  של המהות של חדרה ולמה שחינכה את בניה: לעבודה, לאדמה, לטבע, לאהבת הארץ".

נתי קרנות, מנהל החווה החקלאית בחדרה. צילום: קרן אידלזון
נתי קרנות, מנהל החווה החקלאית בחדרה. צילום: קרן אידלזון

התלמיד לשעבר צביקה מעלה בחיוך זכרונות מהחווה: איך "הצליח לפצוע את עצמו עם מעדר", "איך היינו מוציאים את הצנון, שוטפים ואוכלים, ואיך שם בערוגת הצנונית נוצר הקשר עם האדמה" . היום צביקה (ניחשתם?) הוא ראש עיריית חדרה.

"החגיגה שלי היום היא כפולה, גם כראש עיר וגם כתלמיד שלמד פה, בילה פה וקשור לאדמה", אמר השבוע צביקה גנדלמן, בטקס לציון 60 שנות פעילותה של החווה. בדבריו הבטיח גנדלמן לשמור על הפנינה החדרתית ולהמשיך לפתחה.

וראש העיר לא היה לבד. רבים הגיעו ביום ג' לחווה החקלאית ערוגות פלז בשכונת ברנדייס לציון 60 שנים להיווסדה. תלמידים מהעבר ומההווה, מנהלי חוות בערים שכנות ותלמידי בתי הספר "הגורן" ו"יבנה".  ובמעמד ראש העיר גנדלמן, שהבטיח לשמור על הפנינה החדרתית ולהמשיך לפתחה.

נתי קרנות, מנהל החווה הנרגש, הביע שמחה נוכח כמות המבקרים שהגיעו לחגוג עם החווה את יום הולדתה. "משמח לראות כל כך הרבה אנשים שאוהבים את החווה והיא יקרה להם, ועוד יותר משמח לראות את טווח הגילים שיושב כאן, מילדים צעירים ועד אנשים שהיו תלמידים במחזור הראשון של החווה", אמר קרנות. "כאלף תלמידים מ-19 בתי ספר וגני ילדים בעיר ובסביבתה פוקדים את החווה מדי שבוע, וכיום, יותר מתמיד, ישנה חשיבות עליונה בהעברת הידע החקלאי והחינוך לעבודת האדמה ולחדוות הקציר לילדינו".

מנחם סטזגובסקי, מנהל תלמוד תורה חב״ד בנים, שהצטרפו לחווה השנה, הודה למנהל החווה ואמר, "זכות גדולה היא לנו שתלמידינו שותפים בפעילות החווה. הפעילות בחווה נותנת לתלמידים חיבור משמעותי וחזק לארץ ישראל דרך עבודת האדמה. המקום המטופח, הטבע וריח האדמה מביאים שמחה לתלמידים שנשארים תמיד עם טעם של עוד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות