fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ח"כ עמיר פרץ בכנס דגן: "שקלתי לפרוש לפני חצי שנה"

כנס דגן לביטחון ואסטרטגיה במכללה האקדמית נתניה אירח את הרמטכ"ל היוצא, ראש המוסד לשעבר , ח"כ עמיר פרץ עוזי דיין ועוד. הם דברו על הפיצוץ בצפוי בעזה, על אשליית השקט היחסי בגדה, על תופעת "כחול לבן" וגם על ההדלפות והפריצות לטלפונים.
כנס דגן צילום תמיר ברגיג
כנס דגן צילום תמיר ברגיג

 

האקדמית נתניה ערכה היום (ב') את כנס דגן לביטחון ואסטרטגיה בו השתתפו ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, הרמטכ"ל היוצא רב אלוף גדי אייזנקוט ח"כ עמיר פרץ .תא"ל (מיל), ד"ר אפרים סנה, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ועוד.

כנס מאיר דגן לביטחון ואסטרטגיה מתקיים זו השנה השלישית, סמוך למועד יום פטירתו של האלוף מאיר דגן ז"ל  במטרה להנציח באופן ראוי את זכרו.  בשנת 2011 העניקו חבר הנאמנים והמועצה האקדמית של המכללה תואר לשם כבוד לדגן כמו גם לנשיאים ולראשי ממשלות. התואר הוענק לדגן "על תרומתו ומסירותו רבת השנים לביטחון מדינת ישראל, תושביה ואזרחיה בארץ ובעולם. על תפקידו כראש המוסד הישראלי, על היותו לוחם עז נפש שפעל בשיקול דעת, ברגישות ובנחישות. על היותו מפקד בעל ערכים מוסריים ונעלים, המהווה סמל ודוגמא למסירות והקרבה ללוחמים האלמונים והאמיצים הפועלים ללא לאות בישראל ומחוצה לה, ומאפשרים לנו לחיות במדינתנו בבטחה ובשלום".

נועה דגן בכנס דגן מכללת נתניה צילום תמיר ברגיג
נועה דגן בכנס דגן מכללת נתניה צילום תמיר ברגיג

נעה דגן, בתו של מאיר דגן: "אבא אמר שהקמתה של מדינת ישראל הייתה לא פחות מחלום שהתגשם. ושקיומה הוא ציווי היסטורי. אבא הקדיש את חייו לביטחון המדינה.  הוא נלחם ופיקד במבצעים רבים ובמלחמות ישראל, הוא נפצע קשה ואיבד חברים קרובים. יחד עם זאת הוא האמין בכל ליבו שחוסנה ובטחונה של מדינת ישראל לא תלוי רק בעצמתה הצבאית. הוא האמין שצריך להילחם. להילחם כדי לשנות. הוא ידע שלא יהיה שלום אבל כן יכול להיות הסדר שיאפשר לחיות בשלום ומחירו, יהיה אשר יהיה עדיף על כל המלחמות. החזון שלו היה: "יש לי חלום – להשאיר לשלושת ילדיי ושבעת נכדיי חברה אחרת. אני חולם שהם יוכלו להקדיש את החיים לצמיחה, לפיתוח, להגשמת חלומות ולא למלחמה על הבית."

שר הביטחון לשעבר חה"כ עמיר פרץ: "אני משתף כאן כי שקלתי לפרוש לפני כחצי שנה, אבל כשהבת שלי קמה ואמרה לי: 'אבא, הבטחת לנו שלום וצדק חברתי. אתה בטוח שהנכדים שלך יישארו בארץ? אסור לך לפרוש אתה תישאר'. אז אני נשאר".

עוד אמר פרץ: "כחול לבן היא תופעה שאיש לא תפס אותה ובהחלט שינתה את המפה הפוליטית ומערכת היחסים וגם את סוג השיח. נמליץ לנשיא המדינה על בני גנץ להרכבת הממשלה". בהתייחס למדינה פלסטינאית אמר פרץ: "ככל שהמדינה הפלסטינאית תקום מהר יותר, היא תהיה יותר קטנה ופחות קיצונית".

תא"ל (מיל), ד"ר אפרים סנה, יו"ר המרכז לדיאלוג אסטרטגי: "הפיצוץ בעזה צפוי הוא. ברור לכל ששני מיליון איש החיים במצוקה הומניטרית קשה ונשלטים על-ידי ארגון טרור זהו חומר נפץ שאחת דינו להתפוצץ. במוקדם או במאוחר. אין אנו עוסקים אלא בניסיונות לדחות את הפיצוץ, לא במניעתו. הסיבה היא שהכל מבינים כי בעיית עזה אינה אלא חלק מהבעיה הכוללת של הסכסוך ההיסטורי על ארץ ישראל. ואין רצון, לבטח לא בצד הישראלי, להדרש  לפיתרון כולל של הבעיה. הפיצוץ שאינו צפוי הוא הפיצוץ בגדה המערבית. נוחה לנו אשליית השקט היחסי. מראית העין המפתה של היציבות. זו לא במקרה נוצרה, ואינה מובנת מאליה. יש לה שני גורמים עיקריים. הראשון עבודת הסיכול המאומצת, המתמידה, העיקשת של שירות הביטחון הכללי. פעילות צה"ל בשטח מעניקה לו את הגיבוי הצבאי. הגורם השני הוא שיתוף הפעולה הביטחוני עם כוחות הרשות הפלשתינאית ומנגנוני הביטחון שלה. אבל יציבות זו מאוימת על-ידי שורה של תהליכים, בהצטברם יחד בנקודת זמן אחת, עלולים להביא לפיצוץ רבתי הישר בפרצופנו".

תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד,  בכנס דגן לביטחון באקדמית נתניה: "ההדלפה היא פיגוע בהליך הדמוקרטי".  על ארוע פריצת הטלפון אמר פרדו: "מאירוע פריצת הטלפון עולות מספר רב של שאלות האמורות להטריד כל אזרח. מהיכרותי עם ראש השב"כ, יותר מעשרים שנה וגם העוסקים במלאכת הסייבר, זה צוות ישר כסרגל.  אמונים על מלאכתם ומדקדקים בקודי ההתנהלות בארגון עד הפרט האחרון. אמירה מקצועית שאין בה כל סיכון למעט מבוכה טבעית לכל מי  שהטלפון שלו נפרץ- הייתה אמורה לשים סוף פסוק לנושא. חזקה על ראש השב"כ היה אם היה רואה סיכון היה פועל על מנת לנטרל הסיכון. ואם אכן הדיווח העיתונאי היה מדויק- ואכן  איראן מאחורי ההתקפה- הייתה מובנת לחלוטין שמירת הסוד על יד  גנץ כי חשיפתו גורמת  נזק מודיעיני גדול ורב משמעות .כל ראש ארגון  בארץ ובעולם היה עושה אותו דבר. חומרת ההדלפה מחייבת חקירה יסודית וממצה השימוש במידע מודיעיני מסווג לצרכים פוליטיים".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות