fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חדרה דורשת מתושבים מאות אלפי שקלים. על כביש שלא היא שילמה עליו.

תושבים משכונת בית אליעזר בחדרה, נדרשו לשלם לעירייה סכומי עתק, על סלילת כביש ומדרכות ברחובות השכונה
דרישה לתשלום מעיריית חדרה \ צילום: איילת קדם
דרישה לתשלום מעיריית חדרה צילום: איילת קדם

לאחרונה, בתאריך 17.11.20, קבלו 20 תושבים משכונת בית אליעזר בחדרה דרישות תשלום מעיריית חדרה. בגין היטל סלילת כביש ומדרכה. "על פי הוראות סעיף 6 לחוק העזר העירוני" נכתב בהודעות שקבלו, "יש לשלם את ההיטל. תוף 30 יום מיום מסירת דרישה זו. תשלום שלא יבוצע במועד, יישא ריבית והפרשי הצמדה כחוק". התושבים מוחים בתוקף. ואף טוענים, כי חוק העזר העירוני החדש הזה, משנת 2019, לפיו הטילה העירייה את ההיטלים הדרקוניים החדשים, אינו תופס. כי סלילת הכביש ברחובות המדוברים: כ"ט בנובמבר, האביב והרימון, החלה לפניו. בשנת 2017. ועוד הם  טוענים, כי מנהל מקרקעי ישראל הוא שמימן את סלילת הכביש. ואם כך, מדוע שתדרוש העירייה כסף, על מה שלא שילמה. התושבים התאגדו, על מנת לשקול את המשך צעדיהם. בינתיים, בעקבות הסערה שקמה, הוקפא הליך ההיטל. עד לדיון בהנהלת מועצת העיר.

 

סערה בישיבת מועצת העיר

ביום רביעי של השבוע שעבר, הגיעה תושבת רחוב כ"ט בנובמבר, רעות  נוף דרומר, לישיבת מועצת העיר. הרוחות סערו. על הכבישים והמדרכות שסלילתם טרם הסתיימה סופית, שעבורם התבקשו 20 מתושבי השכונה לשלם, היא אומרת. או יותר נכון, צועקת, מדם ליבה: "זה שטח שלא שייך לעירייה. את הכסף על הסלילה, שילם לעירייה מינהל מקרקעי ישראל. ואתם דורשים מאיתנו לשלם? יש בינינו אנשים בפנסיה. ואנחנו זוג צעיר עם ילדים. אם האנשים יצטרכו לשלם, יש מצב שלא תהיה להם פרנסה. איך אתם מעזים לבקש מאיתנו מאות אלפי שקלים. באיזו רשות. אנחנו לא נשב בשקט. גם ההורים שלי, נדרשים לשלם על הכביש. והוא בכלל לא מגיע לבית שלהם. ויש להם כל הזמן הצפות. על מה הם צריכים לשלם? האם זה תשלום על הבריכה, שיש להם שם? תסבירו לי. אנחנו לא נשלם שקל. אתם רגילים, שהתושבים של שכונת בית אליעזר הישנה יושבים בשקט. ועושים מה שאומרים להם. הפעם, זה לא יקרה. אנחנו נילחם בכם עד הסוף אתם לוקחים מאיתנו כספים. זו גניבה לאור יום. אתם לא שילמתם את הכסף".

 

משפחת נוף דרומר בקטע הכביש שטרם נסלל \ צילום: איילת קדם
משפחת נוף דרומר בקטע הכביש שטרם נסלל \ צילום: איילת קדם

 

לא התקבלה החלטה סופית

עו"ד טל אליהו, חבר האופוזיציה, סיכם את הדברים בישיבת מועצת העיר. ואמר: "התושבים בכלל לא ידעו שהולכים לחייב אותם. הם חושבים שהכל בסדר והולכים לעשות להם כביש. ומי שניהל את סלילת הכביש, זו המנהלת של מנהל מקרקעי ישראל. זה כתוב בסעיף 21 להסכם. עיריית חדרה רק חתמה. כי מהנדס העיר, צריך לאשר את העבודות בסיומן. אי אפשר לחייב תושבים, על סכומים שלא העירייה היא זו ששילמה. זה לא צודק. זה לא הוגן ולא מוסרי".

בינתיים, בישיבת העירייה שנערכה שעתיים בקירוב, טרם התקבלה הכרעה סופית לגבי הדברים. אולם הליך ההיטל מוקפא, נכון לכתיבת שורות אלה. התושבים, מצדם, מתגייסים על מנת להתמודד עם היטלי התשלום. באם אלה אכן יוטלו עליהם. ואומרים כי במידת הצורך, באם לא תיסוג בה עיריית חדרה מהדרישה לתשלום, יפנו לסיוע משפטי.

עו"ד טל אליהו מסכם את הדברים: "הגשתי הצעה לסדר, במהלך ישיבת המועצה האחרונה. לאור ההצעה והדיון שנערך כשעה, הוחלט ע"י ראש העיר שכרגע גביית ההיטל מוקפאת. עד לדיון בישיבת ההנהלה. שייערך בשבועות הקרובים".

עיריית חדרה, בתגובה על הדברים: "העירייה גובה היטלים על פי חוק. כפי שפעלה תמיד. מי שיש לו השגה בעניין, רשאי לפעול בדרכים הנהוגות.

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות