fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סערה בישיבת מועצת זכרון יעקב: האופוזיציה הטילה וטו על בקשות תקציביות

חברי האופוזיציה בראשות צילה רשף התנגדו לכל הצעות התקציב. ראש המועצה זיו דשא: "בחירות פופוליסטיות דמגוגיות וחסרות אחריות". ככה זה כשיש רוב לאופוזיציה
מרכיב קואליציה בתנאים לא פשוטים. זיו דשא | צילום: יורם רשף
מרכיב קואליציה בתנאים לא פשוטים. זיו דשא | צילום: יורם רשף

ימים סוערים במיוחד, עוברים על היישוב הפסטוראלי זכרון יעקב. בישיבת המועצה שהתקיימה אתמול, החליטו חברי האופוזיציה שבראשם יו"ר האופוזיציה צילה רשף, להטיל וטו על כל הצעות התקציב של ראש המועצה, זיו דשא. זאת, לדברי רשף, על רקע מחלוקת בגין היטל השמירה שהוטל על התושבים. ובנוסף חוסר האמון שנוצר בין חברי האופוזיציה לבין ראש המועצה, על רקע מתווה ימי הלימודים לכיתות א'-ח'.

לדברי רשף, חברי האופוזיציה מודרו מההחלטות. על אף העובדה שראש המועצה חתם הסכם עם ההורים לפיו החל מיום א' יתקיימו שלושה ימי לימודים לתלמידים אלה ולא שניים, כפי שהוחלט קודם לכן.

רשף: "במועצה ממדרים את חברי האופוזיציה. אם אכן יהיו שלושה ימי לימודים ולא שניים, אז כל ההצעות של ראש המועצה יחזרו אל השולחן"

 

רוב לאופוזיציה

שישה מחברי המועצת של זיכרון יעקב שייכים לקואליציה ושבעה לאופוזיציה. התמהיל הזה, ככל הנראה, מורכב. בלשון המעטה. ולראיה: ישיבת המועצה הסוערת של אמש.

רשף, שבע שנים במועצת זכרון יעקב, אומרת שזו הפעם הראשונה שבה היא מטילה את הסנקציה הזאת.

"אנחנו כבר אמונים על הפער שבין הבטחות לבין ביצוע בפועל במועצת זכרון", היא אומרת, "אז על אף ההבטחות שהובטחו להורים, אנחנו רוצים לראות איך מתווה הלימודים יופעל בפועל. אין שום סיבה, שניתן לילדים את המינימום, אם ב-88 אחוזים מתוך כלל הרשויות המקומיות, לומדים תלמידי בתי הספר היסודיים שלוש פעמים בשבוע".

ועל סיפורו של היטל השמירה, שלדבריה מהווה טריגר נוסף להטלת הוטו, היא מוסיפה ואומרת: "היו אמורות להתבצע ביישוב פעולות אבטחה יזומות, הכוללות חסימות בכניסה ליישוב. וזה לא בוצע. המועצה ביקשה להמשיך את ההיטל. בינואר, יפסיקו התושבים לשלם את ההיטל. אם המועצה מעוניינת בו, שתשלם אותו מכיסה".

 

"ככה זה כשאתה שונא את הקואליציה"

ראש מועצת זכרון יעקב זיו דשא, לא נשאר חייב. והעלה מייד בתום ישיבת המועצה בפוסט שכתב בדף הפייסבוק שלו, את עניין סירוב חברי האופוזיציה להצעות התקציב. תחת הכותרת: "גדולה השנאה שמקלקלת את השורה".

בפוסט פירט דשא את כל הצעות התקציב, שסורבו על ידי האופוזיציה. ביניהן: 250 אלף שקלים להסדרי תנועה לבטיחות בדרכים, 130 אלף שקלים עבור תכנון ושדרוג מבנים בבית הספר ני"לי, 100 אלף שקלים עבור חיתוך שורשים בולטים במדרכות המסכנים את הציבור, ועוד.

"ככה זה כשאתה יותר שונא את הקואליציה שהיא מיעוט כיום, מאשר אוהב את התושבים ואת בטיחותם", סיכם.

 

 

מראש מועצת זכרון יעקב זיו דשא, נמסר לחדשות חדרה: "שש בקשות תקציביות לביצוע פעולות מחייבות בתחום בטיחות ורווחת התושבים, נפסלו השבוע בידי חברי האופוזיציה. בתוך כך, הודיע ראש המועצה זיו דשא על כינוס נוסף של המליאה בשבוע הבא, ב-8.9 בשעה 18:00, על מנת לאפשר את הוצאתן לפועל של התכניות החיוניות ואישור תקציבן לטובת ורווחת התושבים. השבוע נפלה החלטה בקרב חברי האופוזיציה, לשים את האינטרס הפוליטי לפני טובת התושבים. בחירות פופוליסטיות, דמגוגיות וחסרות אחריות מצד האופוזיציה, הובילו לפגיעה קשה בטובת התושבים. הצעות התקציב החשובות יעלו שוב לאישור במליאת המועצה. אעשה זאת בנחישות ואחריות. לא אכנע לסחטנות מצד חברי האופוזיציה או למשחקים פוליטיים נמוכים".

 

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות