fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיזם חברתי מרגש: נשים יהודיות מלמדות נשים מהמגזר את השפה העברית

המיזם מנוהל על ידי משרד העבודה והרווחה. ומטרתו: שילוב מיטבי של הנשים מהמגזר בשוק העבודה
עינב סלומון מלמדת עברית | צילום: יח"צ
עינב סלומון מלמדת עברית | צילום: יח"צ

מיזם חברתי מרגש: 35 מעובדות חברת נטפים, נרתמו יחד. כדי ללמד בהתנדבות נשים ערביות, את השפה העברית. ובכך, יש לקוות, גם להגדיל את סיכוייהן של אותן נשים- להשתלב בשוק העבודה. הפרויקט נקרא: "מדברות". והוא מתקיים בשיתוף עם אלפאנר-ריאן מרכזי תעסוקה, ובניהול משרד העבודה והרווחה.

המיזם "מדברות", יצא לדרך לפני כחצי שנה. ובמסגרתו, כל אישה שנרתמה ללמד עברית, "צמודה" לאישה אחרת. הלומדת ממנה-את השפה. בשל הקורונה, נפגשות עובדות נטפים יחד עם בנות זוגן לפרויקט מהחברה הערבית, ב"זום". למפגש שבועי, שבו הן מתרגלות את השפה העברית. וחשוב לא פחות, לומדות להכיר האחת את השנייה. במסגרת אירועי יום האישה, מתמקדים המפגשים בהחלפת רשמים הדדית סביב נשים מעוררות השראה.

עינב סלומון,  אחת מאותן נשים המשתתפות במיזם, לחדשות חדרה: "שנת הקורונה, הביאה איתה גם דברים טובים. ואחד מהם, הוא היכולת לראות ולהבין את האחר. דרך חיבור לא צפוי, שיכול להיות בין נשים. כבר בהתחלה, היה ביני לבין סהאם חיבור נפלא.  גילינו שיש לנו שותפות גורל – שתינו אבדנו אמא בגיל צעיר. אך החיים חזקים יותר מאיתנו, ובזכותם הפכנו להיות לנשים חזקות. נשים שמחות ולא עצובות. נשים שקמו ולא וויתרו. אנחנו מאמינות שהקשר ביננו ימשיך עוד תקופה ארוכה. וייתן לכל אחת מאיתנו חוזק, למידה ויחסים טובים. הגעתי לחזק ויצאתי מחוזקת".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות