fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מובילת ההפגנות מגבעת עדה עדן צולי, 60, הותקפה אתמול במהלך הפגנה

היא נחבלה בכתף והטלפון הנייד שלה נשבר. עדן צולי לחדשות חדרה: "אני לא מפחדת, המחאה תימשך"
עדן צולי במהלך הפגנה \ צילום: פרטי
עדן צולי במהלך הפגנה צילום: פרטי

"אני אשבור לך"

הדבר קרה אתמול, יום שבת, בסביבות השעה חמש אחר הצהריים. עדן צולי, 60, תושבת גבעת עדה, הפגינה כדרכה מידי מוצא"ש. בצומת גבעת עדה. ואז ראתה רכב ובו שלושה "ביביסטים", כהגדרתה.

"הם היו  שם שני בחורים ובחורה, בתוך הרכב. שהאטו לידינו והרביצו לאחד המפגינים, גבר בן 70 בראשו. עם המקלות של הדגלים וכל זה. אז הלכתי מהר מהר לכוון שלהם, כדי לצלם את יושבי הרכב וגם את המספר של המכונית. כי אלה בדיוק ההנחיות שאנחנו מקבלים תמיד: לצלם את הפוגעים ואת מספר הרכב, אם אירוע כזה מתרחש. אז צילמתי ואז פנה אלי אחד משני הבחורים שישבו ברכב. ואמר לי: 'אני שובר לך את הטלפון, תפסיקי לצלם'. והוא אכן שבר לי את הטלפון, מייד בהמשך דבריו".

האם זה אותו בחור בן 17 שנעצר אתמול על ידי המשטרה?

"הכל קרה נורא מהר. אבל היו שם שני בחורים: האחד לבוש בגדים בהירים והאחד בגדים כהים. טישרט שחור עם הדפס. לדעתי, מי שתקף אותי זה לא בעל הבגדים הכהים, שתקף את הגבר המבוגר. אלא התוקף השני, שהוא מעל גיל 17".

 

זה רק מעודד אותנו

ומה שלומך?

"אני בסדר, בסך הכל. הטלפון הנייד שלי מפורק והזמנתי טלפון חדש. תלשו לי את הטלפון מהיד אתמול, באלימות. שכתוצאה ממנה, יש לי כאבים במפרק של הכתף ובזרוע הימנית שלי. אז הזמנתי טלפון נייד חדש, ובינתיים אני מסתובבת עם החלופי. כאשר למשך למעלה מ-12 שעות, לא הייתה לי תקשורת עם העולם. הגשתי תלונה במשטרה, עוד אתמול.

ותבואי להפגנות נוספות?

"ברור שאבוא. אני מובילה 50-60 הפגנות בכל האזור. ואין שום מצב שהדבר הזה יעצור. להיפך. זה רק מעודד אותנו להמשיך ולהפגין ואני לא פוחדת בכלל. באותו הרגע שהותקפתי, זה היה מלחיץ ומפחיד ומטלטל. רגשית ונפשית. אבל יחד עם זאת, זה רק מעודד אותי לצאת להפגין יותר. כשראו אנשים בקבוצות הווטס אפ שלנו את התקיפה, הם מיהרו להגיע למקום. זו התגובה לתקיפות כאלה. עוד כוח של מפגינים ועוד תמיכה. אנשים קמו מהספות והגיעוץ בגלל שמכירים אותי ובגלל שמכירים את האנשים. המחאה תימשך עד ליום הבחירות. ונרפא את כל הפצעים והשחיתות. וזה מה שחשוב, ולא אני והכתף הכואבת שלי".

מהמשטרה נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה, עם קבלת דווח על תקיפת מפגינים בצומת גבעת עדה. ובהמשך להודעה בדבר עיכוב החשוד בתקיפת מפגינים, בן 17, עוכבה חשודה נוספת. בת 52".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות