fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיי התינוקת של יולדת מחדרה, ניצלו בערב ראש השנה

התינוקת סבלה משמט חבל הטבור והייתה בסכנת חיים, חייה ניצלו בבית החולים הילל יפה בחדרה. היולדת, סוף כהן לחדשות חדרה: "אני מנסה לא לחשוב על מה שקרה"
היולדת סוף כהן ובתה בבית החולים \ צילום: דוברות המרכז הרפואי הילל יפה
היולדת סוף כהן ובתה בבית החולים צילום: דוברות המרכז הרפואי הילל יפה

היולדת סוף כהן מחדרה, שוהה בימים אלה בבית החולים הילל יפה בחדרה. בעוד ביתה התינוקת, שוהה בפגייה. ביום שישי הקרוב, אמורות השתיים להשתחרר מבית החולים ולשוב לביתן. ביתיים, מנסה כהן להתאושש ממהלך הלידה הסוער והאינטנסיבי, שבמהלכו נמצאה התינוקת שלה בסיכון. "אני נחה ומשתדלת להיות עם התינוקת כמה שיותר", היא אומרת. "כל עוד זו רק אני שסובל מכאבים ולא היא, אז הכל בסדר".

 

פתיחה של ארבע אצבעות

זה התחיל כמו לידה רגילה. כהן, שההריון שלה היה לגמרי תקין, הגיעה ללדת בבית החולים הילל יפה עם צירי לידה, בבוקר יום שישי האחרון. תאריך הלידה המשוער היה עדיין רחוק, ואמור היה לחול ב-15.9, אבל הכל נראה על פניו לגמרי תקין. לפחות בהתחלה.

כהן: "הגעתי עם צירים והוכנסתי לחדר הלידה. נראה היה שהלידה מתקדמת יפה: בשעה עשר בבוקר, כבר הייתה לי פתיחה של ארבע אצבעות. קבלתי אפידורל, עברו עוד כמה שעות ובערך בסוף המשמרת של המיילדת שקבלה אותי, נראה היה שיש לי כבר פתיחה מלאה. כבר הגיעה מיילדת חדשה, ואני המשכתי ללחוץ וללחוץ".

ופתאום, קרה משהו מפתיע. "אחרי איזה זמן, קפצה המיילדת סופי על לכוון שלי", משחזרת כהן, "תפסה לי את הבטן מלמטה וקראה לצוות הרפואי. ממה שהסבירו לי אחר כך, התינוקת שלי התחילה לאבד את הדופק בגלל מצב של שמט חבל הטבור. ואז לקחו אותי לחדר לידה לניתוח חירום"

 

ניתוח קיסרי שהסתיים בהצלחה

שמט חבל הטבור, הוא מצב העלול לסכן את חיי העובר. היות ובמהלכו, יוצא חבל הטבור החוצה לפני שיוצא ראשו של העובר. ובכך למעשה עלול למנוע זריחמת דם תקינה לעובר. המיילדת בעלת התושיה הגבוהה, סופי גולייב, זיהתה את המצב ופעלה במהירות: היא דחפה את התינוקת בחזרה פנימה, והחזיקה אותה שם. עד שהובהלה היולדת לחדר הניתוח, לניתוח חירום קיסרי.

בניתוח עצמו, שבוצע על ידי הד"ר נרדין עסאלה והד"ר רואן דאהר, יצאה התינוקת לאוויר העולם בשלום. כשמשקלה 2.880 קילוגרם.

כהן: "הכל נגמר טוב ואני ממשיכה הלאה. אני נחה ומשתדלת להיות עם התינוקת בפגייה כמה שיותר. כל עוד הכאבים נשארו אצלי והיא בטוב, אז הכול בסדר. המשפחה שלי מאוד מאושרת. הם עדיין לא ראו אותה, כי אסור להם להיכנס לפגייה. זו הנכדה הראשונה של אימא שלי. כרגע התינוקת מקבלת טיפול אנטיביוטי ובקרוב נחשוב גם על שם עבורה".

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות