fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אימת הלוויתן- היום שאחרי התקלה באסדת לוויתן

התקלה אמש (שבת) באסדת לוויתן המופעלת על ידי חברת נובל אנרג'י, העלתה שוב לכותרות את המאבק של הארגונים הסביבתיים בפעילות האסדה
כדור האש כפי שנצפה אמש באסדת לוויתן | צילום: עדי לבנת
כדור האש כפי שנצפה אמש באסדת לוויתן | צילום: עדי לבנת

התקלה באסדת לוויתן שעליה דווחנו אמש (שבת), העלתה את המאבק בפעילות האסדה אשר מתקיים ללא הפסקה בערוצים שונים ומגוונים פעם נוספת לכותרות העיתונים ואתרי האינטרנט.

כזכור, אתמול בשעות הערב התקבלו דיווחים על כדור אש בעל מימדים עצומים אשר נצפה מכיוון האסדה, האיר את שמי האזור ונראה למרחקים.

בשיחה שקיימתי הבוקר עם יוני ספיר, יו"ר עמותת "שומרי הבית"  בעקבות אירועי אתמול, הוא מסר את התייחסותו לתקלה (השכיחה לדבריו) :

"מדובר בתקלה ה- 23 של אסדת לוויתן בארבעה חודשי פעילות, שהרי הפעלת לפיד הלחץ הגבוה שהופעל הערב, אסורה בשגרה על פי היתר הפליטה של אסדת לוויתן. נזכיר כי נובל אנרג'י מסרבת להעביר לידינו את תחקירי התקלות עד כה וגם המשרד להגנת הסביבה לא סיפקם במסגרת הליך חופש המידע. התושבים זכאים לדעת את מלוא האמת באשר לגורמים המשליכים על בריאותם וחייהם. אסור שיהיו סודות בהקשרים כל כך אקוטיים. תושבים דיווחו הערב בבהלה על אש בהיקף שטרם נראה עד היום, שהאירה עזות את פני השמיים וצבעה אותם באדום. זאת, בנוסף לדיווחים רבים מהעת האחרונה של תושבי האזור על צריבות, ריחות קשים וכאבי ראש. מחזה האימים הזה מול בתי ילדים רכים חייב להיפסק. המשרד להגנת הסביבה חייב לכפות על נובל אנרג'י לעמוד בהוראות היתר הפליטה שלה, אחרת- אין דין ואין דיין".

שגרה של פניות למשרד להגנת הסביבה  

בתשובה לשאלתי בנוגע למידע אשר מגיע אליהם אודות התקלות באסדה לרבות דוחות ותגובות,

ציין ספיר כי נעשו בעבר וממשיכות להיעשות פניות רבות למשרד,

וכי במרבית המקרים התשובה המתקבלת עוסקת בהארכת משך הטיפול בבקשה.

תשובת המשרד להגנת הסביבה לפניות עמותת שומרי הבית | באדיבות עמותת שומרי הבית
תשובת המשרד להגנת הסביבה לפניות עמותת שומרי הבית | באדיבות עמותת שומרי הבית

 

ספיר ציין באוזני כי הוגשה לחברת הכנסת מיקי חיימוביץ' יושבת ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה בקשה לקיום דיון בנושא הפעילות והליקויים הבטיחותיים לדבריו של אסדת לוויתן.

עוד אמר כי הוא מלא תקווה שקיום דיון במעמד זה יחייב את נציגי מפעילת האסדה- חברת נובל אנרג'י להתייצב ולספק תשובות ומידע הנוגע למגוון נושאים ולשאלות שעד כה לא זכו לתשובה מספקת.

אסדה חסינת קורונה

ברוח התקופה, שאלתי בסוף השיחה את יו"ר העמותה "האם השפעת נגיף הקורונה הורגשה בכל הקשור לאסדת לוויתן והאם גם האסדה חדלה מפעילות במהלך חודשי הסגר?"

ספיר ציין כי חברת "נובל אנרג'י" הצהירה כי במידה ונגיף הקורונה יגיע לאסדה תושהה פעילותה באופן מיידי.

על פי דבריו – נראה שהאסדה נותרה חסינה ושהקורנה לא הגיעה לשטחה.

על כן לצערו המשיכה פעילות האסדה גם בשבועות בהם העולם עצר מלכת במידה מסויימת.

תגובת חברת נובל אנרג'י האחראית על הפעלת אסדת לוויתן :

 "בהמשך להודעה על הפעלת לפיד הבטיחות באסדת לוויתן, עדכנה החברה כי לאחר בדיקה ראשונית עלה כי האירוע נגרם בשל תקלה בגלאי גז על האסדה. לאור זאת הופעלה התרעה בגין חשד לדליפה ובוצע נוהל חרום באסדה. מדובר בהתרעת שווא. כל מערכות הבטיחות על האסדה עובדות כשורה"

בהמשך היום עדכנה החברה כי האסדה חזרה לפעולה ולהפקת גז סדירה.

 

קראו עוד על התקלה באסדת לוויתן 

אסדת לוויתן בוערת. נובל: "הפעילות הופסקה – הארוע בבדיקה"

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות