fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר התחבורה המקומי

בעסק הקלנועיות המוביל שלו, חיים גלעדי משחרר אנשים לחיים קלים, חופשיים ועצמאיים
פתרון לכל אדם (צילום: פרטי)

היא הפציעה בארץ בקיבוצים לפני קצת יותר משני עשורים, הביאה שמחה וחופש לחייהם של קשישים ומוגבלים רבים כשהפכה אותם לניידים, עצמאיים ומשוחררים הרבה יותר, ואז יצאה מהקיבוץ לעולם, השתכללה והשתדרגה וכבשה גם קהל צעיר ומגוון יותר ויותר בשלל יתרונותיה ושימושיה הפרקטיים. ניחשתם נכון, מדובר בקלנועית, ובעסק "חיים גלעדי קלנועיות", הממוקם במשמר השרון, יודעים כל מה שצריך לדעת עליה.

חיים גלעדי, בעלי העסק, נכנס לעולם הקלנועיות לפני 22 שנים, והיה בין הראשונים שנכנסו לתחום. "הכל התחיל כשעזרתי יום אחד לגברת שנתקעה עם קלנועית במרכז הכביש. היה לי אז עסק של ציוד גינון. התחברתי עם יצרני הקלנועיות הבולטים בארץ, קיבוץ אפיקים, ואחרי תקופה קיבלתי מהם סוכנות והתחלנו לעבוד. מאז אני עובד איתם. קהל הקלנועיות התחיל לגדול מאז, בתחילה בקיבוצים ולאט לאט התחיל לגלוש גם לערים, למושבים, לפריפריה. אנשים בעיר שנסעו על אופניים התחילו לעלות על קלנועיות, הביקוש השתנה, סוגי קלנועיות חדשים התפתחו".

מה באמת קורה בשוק כיום? –"כיום פופולרית במיוחד קלנועית זוגית, שבה יכולים לנסוע יחד בני זוג או קשיש עם מטפלת. קונים גם קלנועיות בודדות בינוניות, וגם את הלהיט החדש שהתחיל לצוץ בשנים האחרונות, עכשיו כשתוחלת החיים יותר ארוכה והרבה מבעלי הקלנועיות עדיין נוהגים: קלנועית קטנה ומתפרקת שנשמרת בתא המטען של הרכב. כשמגיעים לקניון או ליעד אחר, מוציאים אותה, נוסעים לאן שצריך, וכשמסיימים, מחזירים אותה לאוטו וחוזרים הביתה. אנשים שלא יכלו לנסוע לחו"ל נוסעים היום לחו"ל בזכות הקלנועית הניידת הזאת. תחום הקלנועיות משתפר ומשתדרג כל הזמן, והקלנועיות נהיות יותר ויותר נוחות, עם כסאות אורתופדיים ומראות. נכון שעוד אין בהן מזגנים, אבל יש אמצעי נוחות כמו טעינה לטלפון ומחזיק לטלפון. היום הקלנועיות אוטומטית לחלוטין, ויותר בטיחותיות".

קלנועית שמכר חיים גלעדי (צילום: פרטי)

לא פלא, אם כן, שעסק הקלנועיות פורח. ב"חיים גלעדי קלנועיות" במשמר השרון יש אולם תצוגה גדול ובית מלאכה שבו בונים קלנועיות לפי דרישות, כמו ארגז יותר גדול או מושב רחב ונוח. כמעט כל דרישה יכולה להתמלא. "בעלי מקצוע מובילים נותנים שירות לכל סוגי הקלנועיות כמעט. יש לנו שתי ניידות שירות. נכנסנו לנושא הרכב התפעולי, ויש ניידת שירות לרכבי גולף, רכבים תפעוליים. אנחנו מייצגים את החברה של אפיקים, שהיא מהחברות המובילות בעולם בפיתוח. אנחנו עובדים בעיקר באזור שמהרצליה עד חיפה, עוסקים גם בשיפוץ קלנועיות יד שניה לצד מכירה של קלנועיות חדשות". פרטים ניתן למצוא באתר העסק, https://www.kalnoiot.com/, או בדף הפייסבוק, "חיים גלעדי קלנועיות".

אז ישראל היא מעצמה עולמית בתחום הקלנועיות? –"כן, ישראל היא מהמפתחים הבולטים של הקלנועיות בעולם, ואומרים אפילו שהקלנועית הומצאה בישראל, בקיבוצים. אפיקים תמיד היו חדשניים. קלנועית זוגית, למשל, כמעט שאין בעולם מחוץ לישראל".

אין קץ לשימושים הפרקטיים של הקלנועית כיום. גלעדי מספר שנשים בקיבוצים שוכרות קלנועיות לצורך שמירת הריון, למשל, ואנשים משכירים לאירועים קלנועית עם נהג, בה מסיעים אנשים מהחניון לאירוע. "היתרון הגדול שלנו הוא השירות. זה המוטו של העסק שלי. אם השירות טוב, העסק טוב. אנחנו עובדים עם אוכלוסיה מבוגרת, אנשים שלצערנו עובדים עליהם ומרמים אותם על כל צעד ושעל, ולנו מאוד חשובה האמינות מולם והעזרה להם. אנחנו תומכים בקהילות, ולאנשים שאין להם אנחנו עוזרים בלי כסף".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות