fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גילויים מפתיעים: חדרה נוסדה בשבט

תלמידי כיתת ח' המופת של חטיבת הביניים תיכון חדרה עומדים להתחיל בפרויקט חדשני מסוגו בעיר, הזנת נתונים חדשים על העיר בה הם מתגוררים בויקיפדיה. ויש גילויים מפתיעים
ויקיפדיה
ויקיפדיה (צילום מסך)

רעיון הפרויקט עלה בלשכת ראש העירייה צביקה גנדלמן בערב יום הולדתה ה-123 של חדרה כשהכוונה הייתה להקים מיזם עירוני בו ייקחו חלק כל תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים בעיר. חזון הפרויקט הינו להפקיד על התלמידים הזנת ערכים חדשים אל תוך הויקיפדיה בנוגע לשמות הרחובות הקיימים בעיר, דמויות מעברה, שכונותיה ואתרים היסטוריים הנמצאים בה.

ויקיפדיה
ויקיפדיה (צילום מסך)

לטובת קידום יוזמה זו העבירה לפני כשלושה שבועות מחלקת החינוך בעיר, פנייה למוסדות החינוך הרלוונטיים, בה אלה נתבקשו להצטרף לפרויקט חדש ומקורי זה שמנוהל על ידי מנהלת המרכז ליישומי מחשב בחדרה, נאוה שלומוביץ גלעד. בית הספר היחיד שהרים את הכפפה בעניין והחליט לצעוד עימו קדימה היה חטיבת הביניים בתיכון חדרה בניהולה של רויטל מינג'רסקי.

מי שנבחרה להוביל את הפרויקט בבית הספר הינה אפרת גואטה שמשמשת כרכזת הגיאוגרפיה במוסד חינוכי זה וכחלק מתפקידה בהובלת הפרויקט נשלחה להכשרה שהתקיימה על ידי מתנדבי ויקימדיה במשרד החינוך בתל אביב שם היא נחשפה לכללים הרבים הכרוכים בהכנסת ערכים חדשים לויקיפדיה. 40 תלמידי כיתת ח' המופת בבית ספר זה הינם אלה שיישמו את הפרויקט, דבר שיקרה לאחר שגם הם כמו רכזת הפרויקט יעברו את אותה הכשרה שעברה גואטה.

כיתת ח' מופת הינה כיתה שלומדת את כל המקצועות, למעט מתמטיקה ופיזיקה, באמצעות המחשב ולכן היה ברור כבר מרגע הצגת הרעיון כי הם אלה שיישמו פרויקט זה. לדברי המנהלת, רויטל מינג'רסקי: "כיתה ח' המופת מבטאת פדגוגיה חדשנית דיגיטלית ולכן הפרויקט הזה התאים ליישום דווקא בכיתה שלהם".

מינג'רסקי מספרת: " כרגע אנו בודקים איזה מידע חסר על חדרה בויקיפדיה ושואפים להכניס לשם ערכים הרלוונטיים למשפחות הילדים ולרחובות בהם הם גרים. מבחינתי הפרויקט הזה הינו הזדמנות נהדרת לילדים להיות מעורבים בתהליך מאד חשוב, משמעותי וייחודי לעיר חדרה".

בעקבות היוזמה לקדם את פרויקט הזנת ערכים חדשים על העיר חדרה בויקיפדיה, נעשה תחקיר מקדים על העיר בו נתגלה כי ראשי התיבות של רחוב רח"ש בחדרה הינם ראש חודש שבט, מה שהוביל לגילוי כי יום הולדתה המקורי של העיר חל בראש חודש שבט ולא בט"ו בשבט כמו שחגגו אותו עד עתה.

מדוברות העירייה נמסר כי בשל גילוי זה, יום הולדתה של העיר ייחגג בראש חודש שבט.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות