fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: צעירות שהתעללו מינית בחוסים במוסד נשלחו למאסר

גזר דין קשה ביותר ניתן הבוקר בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד שתי צעירות עדי רווח ואורלי וונדה שהואשמו במעשה סדום, מעשים מגונים והתעללות מינית בחסרי ישע
חוסים
צילום: אילוסטרציה

בבית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) על תושבות פרדס חנה; עדי רווח ואורלי וונדה מאסר בפועל לאחר שהורשעו בפרשת התעללות בחוסים.
במהלך העסקתן בעבודה מועדפת עם תום שירותן הצבאי במוסד 'אילנית' בפרדס חנה, התעללו בחוסים חסרי ישע הסובלים מסכיזופרניה ופיגור שכלי קשים ביותר והורו להם לבצע מעשים מיניים זה בזה.  על רווח, (24), נגזרו ארבע  שנות מאסר לריצוי בפועל ומאסר על תנאי של שנתיים. היא הואשמה בגרימת מעשה סדום ומעשים מגונים וכן בהתעללות מינית ונפשית בחסרי ישע ואילו וונדה (23) ששיתפה עימה פעולה, בגרימת מעשים מגונים נגזרו  שנתיים מאסר בפועל, ומאסר על תנאי של שנה אחת.

חוסים
צילום: אילוסטרציה

בגזר הדין מצויים תיאורים קשים ביותר שהותרו לפרסום. כך למשל, גרמו לאחד החוסים להחדיר את איבר מינו לפיו של חוסֵה אחר, גרמו לחוסָה לנשק את איבר מינו של חוסֵה אחר, הורו לחוסָה לגעת ולנשק את שדיה של חוסָה אחרת, השכיבו חוסים זה על זה וניסו להצמיד חוסים זה לזו כשפלג גופם התחתון חשוף. כל זאת עשו לשם ביזוי מיני של אותם חוסים, ואלו רק חלק מהמעשים בעלי האופי המיני בגינם הורשעו הנאשמות.

השופטים יוסף אלרון, משה גלעד וד"ר מנחם רניאל, הבהירו כי הנאשמות ניצלו את מצבם של החוסים ובמקום להגן עליהם הפכו אותם לכלי שעשוע לסיפוק גחמותיהן והורו להם לבצע מעשים בעלי אופי מיני האחד בשני. בנוסף לעבירות המין הן ביצעו גם עבירות של "התעללות נפשית בחסרי ישע, על ידי אחראי", כמו קללות כלפי חוסה, שהוקלטו במכשיר הסלולרי של הנאשמת וונדה, וליפוף נייר טואלט סביב ראשם של חוסים, תמונה שצולמה על ידי הנאשמת רווח. השופטים  אך קבעו שחלקה של רווח בעבירות היה דומיננטי ומרכזי יותר.

הרכב השופטים ציין כי המעשים בהם הורשעו הנאשמות מעוררים סלידה וצער עמוקים ואין די במילים כדי לבטא את שאט הנפש ממעשיהן, כל אחת בהתאם לחלקה, בחוסים פגועים, חסרי ישע, הנתונים באופן מוחלט לחסדן.

בהתייחס למצבם של החוסים בהם בוצעו העבירות , ציינו השופטים בהכרעת הדין: "מחוות הדעת שהוגשו לבית המשפט באשר לאותם חוסים הנכללים בכתב האישום, מתקבלת תמונה של מטופלים במצב קוגניטיבי ונפשי קשה מאוד; מחוות הדעת של המנהל הרפואי במוסד עולה כי כולם חולים במחלת הסכיזופרניה, במצבים פסיכוטיים ופוסט פסיכוטיים, חסרי תובנה למצבם, לסובב אותם, אינם מבחינים בין טוב ורע, מותר ואסור, סובלים מליקויי חשיבה ושיפוט, מתקשים בקשר עם הסובבים ונוטלים תרופות נגד פסיכוזה ותרופות הרגעה…".

השופטים  לא המליצו על גישה טיפולית לנאשמות כיוון שלא הפנימו של חומרת מעשיהם, ואינן מביעות צער וחרטה כנים, ואמפתיה כלפי הקרבנות ועיקר צערן הוא על עצמן, על עונשן ועל גורלן.

"בית המשפט מחויב לפרוש כנפיו ולהגן במיוחד על החלש ועל מי שאינו מסוגל להגן על עצמו מפני מי שמתעלל ופוגע בו, בין מתוך רצון לספק את דחפיו התוקפניים או המיניים ובין מכל סיבה אחרת", סיכמו השופטים". תחילת ריצוי עונשן של הנאשמות עוכב עד תאריך 12 למאי,  בכפוף לערבויות ותנאים מגבילים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות