fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוזיאון החאן בחדרה נקלע לקשיים כלכליים

התמיכה הכספית למוזיאון החאן קוצצה בשנים האחרונות
מוזיאון החאן צילום: באדיבות עמותת תיירות כרמלים
מוזיאון החאן צילום: באדיבות עמותת תיירות כרמלים

לפני כשבועיים התקיימה פגישה בין נציגי מוזיאון החאן ועיריית חדרה על מנת לנסות ולפתור את סוגיית הקשיים הכלכליים אליהם נקלע המוזיאון. בפגישה נכחו ראש העירייה צביקה גנדלמן, סגנית ראש העיר שמשמשת כנציגת המוזיאון בעירייה, חדווה יחזקאלי, יושב ראש עמותת מוזיאון החאן, צ'קלה גולדפינגר ומנהלת המוזיאון, נינה רודין.

על פי דבריו של גולפינגר, מטרת הפגישה הייתה לבדוק כיצד ניתן לקבל מהעירייה שהיא הגוף שתומך במוזיאון, תקציב על מנת לשפר את מצבו הכלכלי של המוזיאון וגם על מנת לסייע בהתקדמות בניית אגף נוסף למוזיאון שהעבודות שלו נמצאות בימים אלה בעיצומן.

גולדפינגר אומר: "במידה ולא נקבל מענה תקציבי הולם אנחנו רואים את זה בתור סכנה. אנחנו נתמכים על ידי העירייה אבל זה לא מספיק כי התמיכה קוצצה בשנים האחרונות. בפגישה הצבנו בפני ראש העיר את הבעיות והוא אמר שהוא רואה באהדה רבה את קיום המוזיאון אבל שיש לו בעיה עם התקציב העירוני. הוא הבטיח שיעשה את הכול וישתדל להעלות את התקציב שלנו לשנה הבאה. אני מקווה מאד שהוא יוכל לתת לנו תשובה חיובית. כרגע אנחנו מחכים שהעירייה תבנה את התקציב לשנה הבאה ותעדכן אותנו בענייננו. בגלל המצב שלנו הקפאנו כרגע גם את המכרז למינוי מנהל חדש למוזיאון, עד שנדע אם נקבל מענה לבעיות של המוזיאון, הכול תלוי בתקציב שנקבל".

כזכור, לאחרונה פורסם באתר איקו"ם, איגוד המוזיאונים ואיקו"ם ישראל מכרז לתפקיד מנהל חדש למוזיאון החאן. לתפקיד ניגשו חמישה מועמדים אך המכרז הוקפא בינתיים, עד שייפתר, אם בכלל, נושא התקציב של המוזיאון. מי שמשמשת ב-30 השנים האחרונות כמנהלת המוזיאון הינה נינה רודין שמשמשת גם כאוצרת המוזיאון וכשותפה בניהול פרויקט הבנייה של המקום.

מוזיאון החאן חדרה נפתח בשנות ה-70 של המאה ה-20 והינו מוזיאון מוכר שמנוהל על ידי עמותה מקומית. המוזיאון נתמך על ידי העירייה שמאפשרת לעמותה לפעול ניהולית ומקצועית באופן עצמאי. מוזיאון החאן נפתח לציבור בשנת 1982 והוא מציג למבקרים בו את סיפור העליות השונות ואת ההיסטוריה של חדרה מיסודה בשנת 1891 ועד היום.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: " מוזיאון החאן הוא גוף חשוב ומרכזי בעיר חדרה וימשיך לפעול גם בעתיד. את דיוני התקציב לא ננהל מעל דפי העיתונים. לכשיתקבלו החלטות נבשר עליהן בשקיפות מלאה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות