fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבשלים חג

אריזות שמוכנות להתמלא בפרויקט באמצע השבוע (צילום: דנה גת)
אריזות שמוכנות להתמלא בפרויקט באמצע השבוע (צילום: דנה גת)

מחר, יום לפני ערב פסח, ידפקו המתנדבים של פרויקט "מבשלים חג" על דלתותיהם של למעלה מ-60 בתים באזור, ימלאו את שולחן החג שלהם בתבשילים ומצרכים, יהפכו את החג שלהם לאנושי הרבה יותר ויזכירו להם שהם חלק מקהילה שדואגת להם, הבדל של שמים וארץ.

שירה פרידמן, תושבת תלמי אלעזר, בעלת העסק החברתי "שוקדת", מנהלת את הפרויקט שזו השנה הרביעית שלו, ביוזמה ועשייה משפחתית שבראשה אמא שלה, רחל קידר, ופעילה איתה בו אחותה, איה קידר. "בהשראת אבי המנוח, שרצה לפתוח בית תמחוי, התגלגל הרעיון לתמוך בבית תמחוי כלשהו, עד שהבנו שאנחנו יכולים ליזום פעילות עצמאית שלנו", היא מתארת. "אני, בעלי וכל המשפחה מגויסים לזה כל פעם, וזה שווה כל רגע. בפרויקט הזה, להבדיל מפרויקטים אחרים שמספקים מצרכים לחג, אנחנו גם מבשלים את האוכל. מצטרפים אלינו אנשים, קבועים ומתחלפים, שמבשלים את הארוחות בבתיהם לפי תפריט שאנחנו מגדירים מראש, פעמיים בשנה, בראש השנה ובפסח, ואנשים מחלקים להם את זה לבתים בתיאום מראש. המטרה היא להעניק לאנשים את ההזדמנות לחגוג את החג בכבוד. שיישבו ויאכלו מנות מושקעות וטעימות, לא ארוחות שהתבשלו במטבחים גדולים ותעשיתיים. הם מקבלים מנות בשריות, תוספות וסלטים, כל מה שצריך להיות על שולחן חג. ביום החלוקה, יום לפני ערב החג, מבשלים גם אצלי בבית, וכל מי שמבשל בביתו מתאם איתי מראש ומביא אלי באותו יום את האוכל. עם הארוחה אנחנו נותנים גם מצרכים, כמו יין, מצות, סילאן, אורז ואפילו סבון כלים ושמפו. יש משפחות שמבקשות רק מצרכים, וגם זה אפשרי".

איך מגיעים אליכם האנשים? –"אנחנו עובדים מול עובדות סוציאליות מאזור מנשה ובנימינה גבעת עדה, ומגיעים גם לאנשים פרטיים, בחדרה, פרדס חנה כרכור, קציר וכל האזור. אני גם מאתרת אנשים בפייסבוק, ואנשים מאתרים אותי ומבקשים ממני עזרה.יש ביניהם אנשים עם קושי כלכלי לקנות דברים, אבל לא כולם כאלה. בעיקרון, אלה אנשים שחווים בדידות מאוד גדולה, גם אם הם נמצאים ביישוב קהילתי, ואנשים שחווים משבר וצריכים עזרה. אני לא מסרבת לבקשה לעזרה. יש גם משפחות שעברו משבר, נעזרו בנו ובשנה הבאה הודיעו שכבר לא זקוקים לעזרתנו, וחלקן גם נרתמו בהמשך לעזרה בפרויקט. אנחנו בעלייה מתמדת, יש עוד ועוד בקשות. יש משפחות מרובות ילדים ויש מבוגרים עריריים בודדים, כמו ניצולי שואה שחיים בעיקר באזור בנימינה גבעת עדה. המחלקים יוצאים לחלוקה ופוגשים אותם, מישהו מפנק אותם, דואג להם. עם המארזים שלנו הם מקבלים גם זר קטן של פרחים, וזה הופך אותם מ'נזקקים' ל'ראויים', ומאוד מרגש אותם".

"קבוצה גדולה של אנשים נמצאים איתי בפרויקט הזה כבר 4 שנים, וכל הזמן מתווספים אנשים. כל אחד עושה מאמץ קטן והפרויקט המשפחתי הפך לפרויקט קהילתי. זה החזון שלי. יש שתורמים לנו ובלעדיהם זה לא היה אפשרי. דוכן גן שמואל תורם לנו כמדי שנה. קהילת בית ספר רימון, שעוסקים בעיקר בבישול. תרומות רבות של מצרכים הגיעו השנה מקהילת השוות של פרדס חנה כרכור ומהורי בית ספר ממלכתי כרכור, ואני רוצה להודות גם לחברת קרניטל על תרומתה הנדיבה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות