fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לראשונה בחיים, בגיל 49, אמא אמרה שאני מזכירה לה את אבא על הבמה"

הגר שמידוב, שהתגוררה 16 שנים בפרדס חנה, אף פעם לא הבליטה את העובדה שהיא בתו של השחקן המנוח יוסף שילוח. היא אפילו החליטה שלא תהיה שחקנית. היום, כשהיא מופיעה ברחבי הארץ עם הצגת היחיד השנייה שלה, "שעון החול מסע בזמן", היא כבר מבינה שהבמה היא חלק בלתי נפרד ממנה ומצטערת שאבא שלה לא יכול להיות חלק מזה
מזכירה את אבא יוסף שילוח. הגר שמידוב (צילום: ניר ברקוביץ')
מזכירה את אבא יוסף שילוח. הגר שמידוב (צילום: ניר ברקוביץ')

בגיל 10 כתבה הגר שמידוב את המחזה הראשון שלה. היא גם שיחקה בו את הדמות המרכזית. המכשפה. בהחלט לא אופייני לילדה בגיל הזה. אז גם היא החליטה שהיא לא תהיה שחקנית מקצועית. עוד החלטה לא שגרתית. ככה זה כנראה כשאת הבת של יוסף שילוח ז"ל, שחקן על וכוכב באותם ימים.

"ראיתי את החיים של אבא שלי. מצד אחד כוכב שלא יכול ללכת ברחוב מבלי שיחבקו אותו וינשקו אותו, אבל מצד שני יש את החיים האמיתיים, והם לא כאלה זוהרים. כבר אז הבנתי שזה מקצוע מאוד בעייתי, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת אפס אנד דאונס. רגע אחד את מלך ורגע אחרי אין לך כלום". היום, כמעט 30 שנה אחרי, שמידוב כבר מבינה שהיא ומשחק הולכים ביחד, ובצורה הרבה יותר רצינית ממה שחשבה כילדה.

שמידוב, 49, אם לארבעה, מתגוררת בשנה האחרונה בחדרה, אליה עברה לאחר 16 שנים בפרדס חנה. היא עוסקת בחינוך, חינוך מיוחד וניהול ובעלת עסק בשם "ורוד – השאיפה לאיכות חיים", קידום אישי ושיפור איכות החיים של אנשים בעלי צרכים מיוחדים. היא מרצה, מדריכה גם לאנשי מקצוע ובעלי תפקידים וגם לאנשים בעלי צרכים מיוחדים בעצמם.

אבל שמידוב היא גם אמנית במה. "אמנות ובמה תמיד היו חלק מהחיים שלי. הפקתי, ביימתי, שיחקתי, בעיקר במופעים קהילתיים, אבל זה ליווה את כל חיי". בימים אלה מופיעה שמידוב ברחבי הארץ עם מופע היחיד השני שלה, "שעון החול מסע בזמן", מופע שנכתב בהשראת הספר 'קיצור תולדות האנושות'. "אפשר לומר שזה מעין וואן וומן שואו. אני כתבתי, ביימתי, אני המפיקה, התאורנית, המלבישה, אני המופע", היא מספרת.

איך נולד המופע?

"כשקראתי את הספר, שהוא רב מכר עולמי, הייתה לי חוויה חזקה מאוד. הבנתי שתולדות האנושות זה למעשה משהו שנמצא אצלי ב-DNA. ואת החוויה הזו הפכתי למופע. אני מספרת את הסיפור של תולדות האנושות מנקודת מבט של אשה. למעשה מה שאנחנו חיים היום, עושים וחושבים, קשור לאלף דורות לפנינו. ככה הם גם עשו וחשבו. אני למעשה מפגישה על הבמה נשים מתקופות שונות בהיסטוריה שלא נפגשו מעולם".

הסיפור המלא יפורסם ב: "חדשות חדרה".

מזכירה את אבא יוסף שילוח. הגר שמידוב (צילום: ניר ברקוביץ')
מזכירה את אבא יוסף שילוח. הגר שמידוב (צילום: ניר ברקוביץ')

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות