fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לטיול יצאנו: שלושה מסלולים לסופ"ש בכרמל

רמת הנדיב. צילום: עמותת תיירות כרמלים
רמת הנדיב. צילום: עמותת תיירות כרמלים

הסופ"ש החמים ומזג האוויר הנוח לאחר הגשם הוא הזדמנות מצוינת לתפוס את הטבע באזור במלוא הדרו. קבלו שלושה מסלולי טיול של נוף, פריחה, בעלי חיים ומים באזור הכרמל

 

טיול לגבי המים בנחל אלון

הגשמים הרבים שירדו במהלך החורף מילאו את הנחלים ואת גבי המים בנחל אלון, ומזג האוויר הנעים ששורה כעת מעניק הזדמנות נהדרת לטיול קליל בטבע ירוק לצד זרימת המים. הטיול בנחל אלון עובר בטבע ירוק בלב ליבו של הכרמל הירוק.

נחל אלון שבפארק הכרמל יורד מרכס הכרמל באזור עוספיה ונשפך לנחל אורן. לאורכו צמחייה עשירה וירוקה האופיינית לכרמל כמו עצי אלון ושיחי אלה. הנחל עובר דרך בקעת אלון, וזרימת המים בו איפשרה גידולים חקלאיים בבקעה, כפי שתעיד ח'ירבת אלון הסמוכה, שתושביה עסקו בחקלאות במשך דורות. ניתן להגיע בהליכה גם לעין אלון, הוא מעין קטן ובו בריכה. אבל המסלול המוצע קצר יותר ומגיע לגבי המים היפים שבו.

גבי המים בנחל אלון. צילום: עמותת תיירות כרמלים
גבי המים בנחל אלון. צילום: עמותת תיירות כרמלים

הגבים בנחל אלון נוצרו בסלעי הגיר הקירטון הרכים שמאפיינים את הכרמל. היציאה אליהם היא מחניון האגם אל האגם שבנחל אורן. ממשיכים לאורך הנחל עוד כחצי שעה עד שעה של הליכה מתונה, ומגיעים לגבי המים. טיול שכולי טבע ירוק ומים.

מה כותבים בווייז? חניון האגם

טיול מרמת הנדיב לעין צור

טיול ב"מסלול המעין" מרמת הנדיב לעין צור. השביל יורד מרמת הנדיב ומתפתל בינות הסלעים, דרך תצפיות נוף יפיפיות הישר אל עין צור מעיין קטן המפכה כל השנה. במקום נקבת מים, שרידי בית מרחץ עתיק, מעין שכשוך ופינה מוצלת למנוחה. המסלול המתואר נמצא בירידה, ולמי שרוצה לחסוך מעצמו את הטיפוס בחזרה לרמת הנדיב  מומלץ להשאיר רכב ליד בית הספר "אורט בנימינה" ולצאת אליו מעין צור.

מסלול נוסף יוצא מרמת הנדיב ויורד למחצבת בנימינה ולמצפה מורן המעניק תצפית נפלאה על חוף הכרמל, נחל התנינים וג'סר א זרקא. המחצבה הנטושה הוסבה לאתר טיולים וניתן להיכנס לאזורי החפירות ולראות מקרוב את העבודות שנעשו בעבר במקום. פסי הרכבת, קרונות המשא ויתר המכונות שנותרו הם עדות אחרונה לתעשייה מקומית שנעלמה זה מכבר מהנוף.

מה כותבים בווייז? רמת הנדיב

טיול בחי בר כרמל

הידעתם כי בכרמל נמצא אחד מהעדרים הגדולים בעולם של יחמורים? היחמור היה בעבר נפוץ למדי בארץ, אבל ציד בלתי מרוסן גרם להכחדתו לפני כמאה שנה, בשנות ה-20 של המאה הקודמת. בסוף שנות ה-70', במצע חשאי, הובאו לארץ 6 יחמורים פרסיים מאיראן, והם שימשו כבסיס הרבייה לעדר הגדול שחי כיום בכרמל. מאז החל מבצע השבה של היחמורים לטבע באזורים שונים בארץ, מהעדר בכרמל.

בחי בר כרמל ניתן לצפות ביחמורים, ולצדם כבשי בר, עיזי בר ואיילי הכרמל. אל תחמיצו את כלוב הנשרים הגדול ואת הנשרים המתגוררים בשמורת הכרמל.

מה כותבים בווייז? חי בר כרמל

נשרים בחי בר כרמל. צילום: עמותת תיירות כרמלים
נשרים בחי בר כרמל. צילום: עמותת תיירות כרמלים

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות