fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תערוכה מיוחדת לכבוד יום העצמאות שבמרכזה כובע טמבל

לציון 70 שנה למדינת ישראל, תיפתח בחדרה תערוכה קבוצתית, בהשתתפות אמנים מכל הארץ, אשר במרכזה יככב אחד מסמלי הישראליות הבולטים: כובע הטמבל. התערוכה בחסות ראש העיר צביקה גנדלמן וסגנית ראש העיר חדוה יחזקאלי.

אוצרת התערוכה חוה גדיש מסבירה, כי כובע הטמבל הוא אחד מסימני ההיכר של הישראלי הטיפוסי, ה"צבר". גדיש: "כובע הטמבל הוא הבסיס שבעזרתו מציגים האמנים ביצירותיהם את הנוסטלגיה של מדינת ישראל בתהליך התהוותה: החלוציות וכיבוש הביצות והשממה; ההתיישבות החקלאית ויישובי חומה ומגדל; השומר, הסולל והבונה; הילדים, המעפילים, והפלמ"ח הלוחם; אישים ואירועים שהתרחשו לפני, בזמן ואחרי קום המדינה".

הדס קריצמן
הדס קריצמן

לדבריה, בתקופת החלוצים ובשנות ה-50 וה-60 כולם חבשו כובע טמבל, אפילו ילדים מגיל 0, שלא לדבר על חיילים ועל פועלים מכל הסוגים. ביחידות הפלמ"ח נהגו לחבוש את כובע הטמבל בקביעות, למרות שאפשר היה לחבוש גם כובע אוסטרלי.

בספרו "הצבר- דיוקן" מצטט פרופסור עוז אלמוג אמירה של יגאל אלון מפקד הפלמ"ח משנת 1948, לפיה הכובע האוסטרלי הופך כל טמבל לגיבור, ואילו הכובע המקומי הופך כל גיבור לטמבל. מאחר כיוון שהוא מקנה מראה מגוחך למי שחובש אותו, נוצר הביטוי כובע טמבל.

טליה בכר
טליה בכר

בתערוכה מוצגים כל סוגי האמנות הפלסטית, כשהבסיס כאמור הוא כובע הטמבל, היכול להיות חלק מיצירה או לחילופין הכובע עצמו כיצירה או שיוצרים עליו, אפשר בגודלו הטבעי או מוגדל בכל גודל, כיד הדמיון הטובה של כל אמן.
פתיחה חגיגית של התערוכה תתקיים במוצאי שבת ה-21 באפריל בשעה 20:00, בבית האמנים בחדרה רחוב הנשיא פינת רוטשילד (מתחם יד לבנים).

התערוכה תהיה פתוחה בין תאריכים 19 באפריל עד 10 במאי, כולל ביום העצמאות, בימים א'-ה' בין השעות 11:00 עד 17:00, ובימי ו' מ-10:00 עד 14:00.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות