fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוף טוב, הכל טוב

איזה חוף הכי יפה? איפה הכי יקר? לאיזה חוף צריך להגיע עם אוכל מהבית ? מה מתאים למשפחות ומה מתאים לנאהבים? איזה חוף מזכיר את תאילנד? רגע לפני העונה החמה יצאנו לבדוק את מצב החופים באזור. תמונת מצב מלאה
יארח את הופעות הקיץ של קוקה קולה. חוף דור (צילום: שלומי גבאי)
יארח את הופעות הקיץ של קוקה קולה. חוף דור (צילום: שלומי גבאי)

רגע לפני החודשים החמים של הקיץ יצאנו לבדוק מה מצב החופים באזור. איפה צריך לשלם על חנייה, מה נחשב לחוף משפחות, איפה אפשר לדמיין את תאילנד ולאן צריך להגיע עם אוכל ושתייה מהבית.

חוף דור

חוף דור, המכונה גם חוף טנטורה, מושך אליו אנשים מכל רחבי הארץ. החוף מיועד בעיקר למשפחות, ואפשר להגיע אליו אם תפנו מכביש 4 לכיוון מושב דור. חוף דור משמש גם חוף על בסיס כניסה יומית וגם כפר נופש המציע לנופשים בתחומו אוהלים, קראוונים, בונגלוס ודירות נופש. בחוף, בו הכניסה היא על בסיס יומי, ניתן למצוא נוחיות ומלתחות רחצה, מסעדת בשם ימאס, המשמשת גם קפטריה וגם מקום לאירועים. תושבי חוף הכרמל וזכרון יעקב פטורים מתשלום בהצגת כרטיס תושב בתוקף. תושבי חוץ ישלמו 12 שקלים. הכניסה לילדים עד גיל 13 בחינם.

ייחודו של חוף דור הוא המים הרדודים יחסית בשל שוברי הגלים שבתחומו, ויחד עם שירותי ההצלה במקום מדובר בחוף בטוח לילדים. שירותי ההצלה הפועלים יפילו ביולי עד השעה 17:00 ומאוגוסט עד ספטמבר (כולל) עד השעה 18:00. עוד בחוף: מרפאה, סוכות צל פזורות וכיסאות להשכרה. כמובן שיש חנייה בשפע.

חוף הבונים

החוף השוכן בתחומי המועצה האזורית חוף הכרמל, נמצא בדרך אל המושב שעל שמו הוא נקרא. פונים אליו מכביש 4, הכביש המקשר בין כל יישובי חוף הכרמל. תושבי חוף הכרמל אינם משלמים דמי כניסה, בעוד תושבי חוץ נדרשים לשלם, ולא מעט: על רכב פרטי 37 שקלים, מיניבוס: 122 שקלים, אוטובוס: 245 שקלים. המגיעים רגלית נכנסים בחינם.

החוף אינו כולל שירותי הצלה, אך יש בו נוחיות ומלתחות פתוחות. עוד בחוף: קיוסק בו נמכרים שתייה קלה, חטיפים, גלידות, שקי עצים למדורות, פחמים, פנסים ועוד, סככות צל וחובש. המיוחד בחוף היא שמורת הטבע חוף דור הבונים, שמציעה מסלול הליכה של 4 קילומטרים, עד לקיבוץ נחשולים ומערה כחולה מרהיבה ביופיה. בנוסף, בחוף ניתן למצוא מפרצים טבעיים פראיים אשר מהווים מוקד מועדף לזוגות אוהבים.

כתבו: אסי קוטין, נירית שפאץ, ליאת אהוד

הסקירה המלאה של חופי חדרה וחוף הכרמל מחר ב:"חדשות חדרה", ו"כל זכרון".

יש גם כפר נופש ומסעדה. חוף דור (צילום: שלומי גבאי)
יש גם כפר נופש ומסעדה. חוף דור (צילום: שלומי גבאי)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות