fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנס של ביסאן

היא נולדה בשבוע ה-23 ובמשקל של 654 גרם בלבד. השבוע השתחררה ביסאן מחאג'נה לביתה, אחרי שהצוות במרכז הרפואי הלל יפה נלחם על חייה במשך שלושה שבועות ותקופה ממושכת בפגיה
צוות הפגיה עם ההורים וביסאן ביום השחרור (צילום: באדיבות הלל יפה)
צוות הפגיה עם ההורים וביסאן ביום השחרור (צילום: באדיבות הלל יפה)

"כל כך חיכינו ורצינו אותה", מתארים בעיניים לחות משמחה והתרגשות, מוחמד וחנאן מחאג'נה, תושבי אום אל פאחם, כשלידם נחה בשלווה ביסאן, לבושה בבגדים חגיגיים רגע לפני השחרור מהפגייה של המרכז הרפואי הלל יפה. "ההריון עבר בסדר", הוא ממשיך לספר, "עד שבסקירת מערכות בסוף השבוע ה~22, הרופא אמר לנו שהוא רואה שכבר יש פתיחה של צוואר הרחם והפנה אותנו מידית לחדר מיון".

מהמיון עברה חנאן מידית להשגחה ביחידה להריון בסיכון. לאחר מספר ימי אשפוז, כשהיא בשבוע 23 להריון ומספר ימים (חשוב לציין כי הריון תקין אורך כ~40 שבועות בדרך כלל), הרופאים זיהו שפתיחת צוואר הרחם הולכת ומתקדמת ובעצם חנאן כבר במצב של כמעט לידה. צוות מומחים משותף ממחלקת יולדות ומהפגייה התכנסו לדיון בעניינה, ולקבוע מה לעשות. באופן חריג, ניתנה לחנאן זריקה לשם הבשלת ריאות התינוק (לרוב, זוהי זריקה שאינה ניתנת בשבוע שכזה), והיא הועברה לחדר לידה. שם, שוב בדילמה רפואית, ובהחלטה משותפת עם ההורים ילדה חנאן את ביתה הבכורה בלידה רגילה. המשקל: 654 גרם בלבד!

צוות הפגיה עם ההורים וביסאן ביום השחרור (צילום: באדיבות הלל יפה)
צוות הפגיה עם ההורים וביסאן ביום השחרור (צילום: באדיבות הלל יפה)

"לא היה צינור שהיא לא הייתה מחוברת אליו", מספר ביסאן, "היא הייתה שלושה שבועות בסכנת חיים ממשית, ואנחנו היינו בחרדה עצומה. הצוות בפגיה היה מדהים, ותמך בנו לאורך כל הדרך באופן שאני בכלל לא יודע איך לתאר אותו. מלבד הטיפול הרפואי המדהים של ד"ר סילביה פולדי, ד"ר ארז נדיר, ד"ר עמית הוכברג וד"ר מיכאל פלדמן, כל האחיות ביחידה היו פשוט מדהימות אחת אחת. מלבד זאת, היתה לצידנו כל העת גם העובדת הסוציאלית קרן חליבה, שפשוט "הצילה" אותנו. היא לימדה אותנו איך להתמודד נפשית עם כל המצב הקשה הזה, איך לתמוך זה בזה, ובעיקר איך להיות שם לצד ביתנו, ולהתקדם עקב בצד אגודל בכל הסיטואציה המלחיצה הזאת".

ד"ר מיכאל פלדמן, מנהל מחלקת פגים ויילודים במרכז הרפואי הלל יפה, מדבר על ביסאן כלוחמת קטנה: "התינוקת הזאת, שנולדה בשבוע כל כך מוקדם ושרדה למרות כל סטטיסטיקה שלילית הידועה בספרות המקצועית, שוחררה לביתה במצב התפתחותי שמוגדר מבחינתי כמצוין. לא רואים הרבה כאלו בעולם שלנו. פגים שנולדים בשבוע הזה הם עם סיכוי של כ~40% הישרדות, ובאלו השורדים קיים אצלם סיכוי מאוד גבוה לסבול מבחינה נוירולוגית והתפתחותית לכל החיים. עבור הצוות שלנו, שתמיד משתדל לעשות את כל מה שניתן בשביל המטופלים הזעירים שלנו, לראות אותה משתחררת הביתה, במצבה הפיזי והנוירולוגי כפי שהיא, מהווה ניצחון קטן וסיפוק גדול".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות