fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המחוזי על עתירה שהגישה יחזקאלי: טענות חסרות בסיס

בית המשפט המחוזי דחה עתירה שהגישה חדוה יחזקאלי נגד הקמת מגדלי מגורים ליד החוף והטיל הוצאות בגובה 30 אלף שקלים. אביטן: "לא ניתן לכל מיני אינטרסנטים לעצור לנו את תנופת הפיתוח"
התחדשות. מגדלי המגורים בגבעת אולגה
התחדשות. מגדלי המגורים בגבעת אולגה (הדמית מחשב)

בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים דחה עתירה שהגישה חדוה יחזקאלי נגד תוכנית חד/1498 (תוכנית נוף ים בגבעת אולגה מערב) ביחד עם עוד שני מתנגדים לתוכנית. השופט דחה אחת לאחת את טענותיהם בנימוק שאין להן בסיס או עיגון, ואף הטיל על יחזקאלי וזוג העותרים לשלם לעיריית חדרה ולמוסדות התכנון 30 אלף שקלים.

התחדשות. מגדלי המגורים בגבעת אולגה
התחדשות. מגדלי המגורים בגבעת אולגה (הדמית מחשב)

בית המשפט דחה את כל הטענות של יחזקאלי וזוג העותרים כאילו מדובר במגדלי מגורים שיסתירו את הנוף ויפגעו בתושבי העיר, וקבע כי "התוכנית החדשה, לא רק שאינה מרעה את מצבם של התושבים, אלא להפך, יש בה יתרונות רבים. הוועדות מצאו כי היעוד הקודם, ייעוד לדירות נופש, אינו תואם יותר את הצרכים המודרניים. יעוד זה היה חייב להשתנות. השינוי שהתבקש תואם את צרכי העיר, את תוכנית המתאר החדשה לחדרה ואת תוכנית המתאר המחוזית". הוולחו"ף הוסיפה וציינה, כי "התוכנית תאפשר את חיזוק העיר חדרה".

בעבר היה המתחם האמור מיועד לבניית מגורי נופש. בסך הכל ניתן היה לבנות במתחם כ-1,100 יחידות נופש בשטח כולל של 54 אלף מ"ר. על-פי התוכנית הקודמת היו אמורים להיבנות מספר מבנים בגובה של 7 קומות עבור דירות הנופש.

חיים אביטן
לא נפסיק לפתח את חדרה. אביטן (צילום: דוברת עיריית חדרה)

בתוכנית החדשה, שעליה הוגשה העתירה, שונה הייעוד במתחם ממגורי נופש למגורים, וכן הפחתת מספרן של יחידות הדיור מ-1,100 לכ-600 יחידות על אותו שטח (54 אלף מ"ר). התוכנית כללה גם שינוי מבנים, כך שבמקום מבנים בצורת רכבת ייבנו מגדלי מגורים בני 25 קומות עם לפחות 30 מטרים הפרדה בין בניין לבניין.

השופט רון סוקול קבע כי, "תוכנית מתאר עירוניות מחייבות התחדשות. החיים המודרניים הינם דינמיים. הצרכים וסדרי העדיפויות משתנים תוך זמן קצר. תוכניות שהתאימו במועד אישורן, עשויות להפוך תוך שנים ספורות ללא רלוונטיות. ועדות התכנון והבנייה חייבות לשקול שינויים אלו ולצפות שינויים עתידיים. לא ניתן לשמר מצב קיים ולהתעלם מהשינויים הסביבתיים, מהשינויים הדמוגרפיים והצרכים המשתנים. על כן נכון עשו מוסדות התכנון כאשר בחנו האם עדיין קיים הצורך בשטחים לדירות נופש, וכאשר הגיעו למסקנה כי יד צורך בשינוי, שקלו מהם הצרכים החדשים. ההחלטות להעדיף בנייה למגורים, להעדיף בנייה לגובה תוך צמצום תכסית, אינן בלתי סבירות. אלו החלטות המביאות בחשבון שינויים שהתרחשו בעיר ומתאימות עצמן למצב החדש. על כן אין מקום להתערב בשיקול הדעת של הרשויות שאישרו את התוכנית החדשה".

חדווה יחזקאלי בתגובה: "לצערי הרב בית המשפט איבד את רגישותו ביחס לסביבה החופית. אוי לנו כי בית המשפט נותן לגיטימציה להקים חמישה מגדלים בגובה 25 קומות, שיהוו מפלצת בטון ויהפכו את גבעת אולגה לחצר האחורית של חדרה. תמיכתו של ראש העיר בפרויקט חסר פרופורציות זה, מצביע על חוסר התחשבות בתושבי חדרה ובתושבי גבעת אולגה ובשבוע הקרוב נפנה בעניין לבג"צ".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות