fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגיע הזמן: הדרך לרכבת תשודרג

העירייה תקצבה ב~1.3 מיליון שקלים את העבודות שישדרגו את שביל העפר המוביל לרכבת מכיוון כביש 4 לדרך משופרת שניתן לנסוע בה בנוחות וללא מהמורות
הדרך לרכבת בחדרה. סוף לבורות (צילום: עיריית חדרה)
הדרך לרכבת בחדרה. סוף לבורות (צילום: עיריית חדרה)

בשורה לתושבי חדרה: העירייה עומדת לשדרג את הדרך המחברת את רחוב יהודי פקיעין (לשעבר ארבע אגודות) לתחנת הרכבת, וכבר תקצבה את העבודות ב~1.3 מיליון שקלים.

במהלך השנים פנו לעירייה תושבים רבים שהשתמשו בדרך הלא סלולה במטרה לקצר את הדרך לרכבת או כדי לעקוף את הפקקים בכביש 4 בשעות הלחץ, וביקשו להסדירה כדי שיוכלו לנסוע בה בבטחה.

מדובר בדרך עפר לא סלולה ורבת מהמורות, אשר מבחינה חוקית הייתה העירייה מנועה כל השנים להשקיע בפיתוחה, הנמשכת מרחוב יהודי פקיעין בצומת שערי חדרה עד לתחנת רכבת מערב.

הדרך לרכבת בחדרה. סוף לבורות (צילום: עיריית חדרה)
הדרך לרכבת בחדרה. סוף לבורות (צילום: עיריית חדרה)

דרך העפר הינה למעשה שביל מנדטורי (מופיע בתוכנית המנדטורית) אל יער חדרה. ברבות השנים נפרץ השביל באופן פיראטי והפך לדרך המובילה בלב היער עד לאזור הרכבת. מאחר שחלק ניכר מהדרך נפרץ שלא כחוק, היא הוגדרה כדרך שאינה סטטוטורית ולכן מבחינה חוקית אין לרשויות המקומיות והממשלתיות, אפשרות לפתח אותה. זאת משום שמשרדי הממשלה אינם מתקצבים דרכים או תוכניות שאינן סטטוטוריות (מוסדרות בחוק).

עם זאת, ביצעה העירייה ריבוד פעמיים בשנה בחומר מקורצף מרחוב יהודי פקיעין ועד למתחם הרכבת, ובמקביל פעלה ועדיין פועלת לקידום תוכנית להסדרתה החוקית של הדרך על מנת שיהיה ניתן לפתחה לרווחת הציבור.

לאחרונה הושגה פריצת דרך, כאשר בדיונים עם נציגי המחוז הוסכם כי על~פי התוכנית המנדטורית ועל~פי זכויות הדרך המנדטוריות ניתן לבצע את שדרוג המעבר.

עדיין אין מדובר בסלילת כביש אלא בסלילה ריבודית שהינה מתקדמת ועמידה מריבוד פשוט, ותשדרג את הדרך לרמה משופרת שניתן לנסוע בה בנוחות וללא מהמורות.

בימים אלה בוחן צוות של ההנדסה ביחד עם יועצי תנועה את שדרוג הדרך בהיבטים תנועתיים ובטיחותיים, וזאת לקראת תכנון העבודה וביצועה.

העבודות מתוכננות לאורך כ~800 מטרים מצומת שערי חדרה עד לרחבת גן האירועים "יער חדרה", ברוחב כ~7 מטרים, והן תוקצבו כאמור ב~1.3 מיליון שקלים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות