fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גבעת אולגה: רחוב אלי כהן ייכלל בתוכנית פינוי בינוי

צפי סיום הפרויקט: חמש שנים. עמידור: "ייתכן ומוקדם מידי להגיד שהחיינו"
מתחם פינוי בינוי פינסקר
מתחם פינוי בינוי פינסקר בנהריה (צילום: רותם כבסה)

תוכנית פינוי בנוי במדינת ישראל מתחילה לזוז. רחוב אלי כהן בגבעת אולגה הוא בין המקומות שבהן ניתנה הכרזה מטעם המדינה,  כמקום שיעבור בעתיד מהפך במסגרת תוכנית התחדשות עירונית.  עד כה חתמו 190 משפחות, שמהווים 80 אחוז מדיירי הרחוב. הדיירים  חתמו על הסכם עם חברת עינב, יזמית הפרויקט.  לאחרונה, הגיע בעלי החברה, אפי כץ, לפגישה עם דיירי הרחוב, ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ועו"ד ליאור עמידור, המייצג את הדיירים. במהלך המפגש הסבירו לדיירים שחתמו על הסכם הפינוי-בינוי על תנאיו. צפי השלמת הפרויקט עומד על חמש שנים. "זה אחד הפרויקטים היחידים שאני מטפל בהם, ובו הייתה הסכמה מהירה וגורפת של הדיירים, שכ-190 מהם, שהם כ-80 אחוזים, כבר חתמו על ההסכם האחיד לכולם", אמר כץ.

עמידור: "ייתכן ומוקדם מידי להגיד שהחיינו. אבל בארבעה מתוך שבעת המקרים שאני מטפל בהם זכו הדיירים לדירות חדשות ובעזרת השם, בקרוב אצלנו. אנחנו עשינו את כל מה שנדרש מאיתנו: בחרנו עם מי להתקשר, ניהלנו את המו"מ וסנדלנו את היזם ואותנו להסכם מחייב. היום אנחנו מאורגנים מול היזם, כאשר מכלול הצרכים שלנו מעוגנים בתוך הסכם. ובעוד שנה, כבר נהיה אחרי מתן האישורים בוועדה המחוזית".

היזם כץ, הוסיף על דבריו: "במהלך החודש האחרון, היו לי שני מפגשים עם ראש העיר וקבענו סדר עבודה. אנחנו רואים את האופק וסדר הגודל הוא שבשנת 2014 נהיה עם תוכנית מאושרת לקראת סוף 2015 נתחיל לבנות. בעוד ארבע וחצי שנים, כבר ייכנסו הדיירים הראשונים לדירות החדשות שלהם. הלכידות שלכם היא קריטית. אנחנו יודעים לעשות את העבודה המקצועית, אבל אתם אלבה שצריכים לרצות להיכנס לתהליך. אני מאוד אופטימי, תהיו מלוכדים ובהצלחה".

גנדלמן, נשאאף הוא דברים בכנס, ציין כי הוא רואה בהצלחת הפרויקט חשיבות גדולה, כי הוא מאמין בכך שמערב העיר הוא קרש הקפיצה של העיר חדרה. "מתוקף השקפתי זו, כל דבר שקשור למערב העיר, זוכה אצלי לקדימות. אין שום ספק שהפרויקט שלכם משתלב בתוך החזון שלי. אז נכון, הפרויקט לא יסתיים מחר בבוקר אבל יש אופק ואני הבטחתי שבכל מה שקשור לעירייה, אנחנו נסייע ונדחוף את העניין. כי יש לי עניין לראות את הפרויקט הזה קורם עור וגידים".

בסיום דבריו של גנדלמן, כשהוקצה זמן לשאלות, קבלו חלק מדיירי הרחוב על היעדר תשתיות ראויות ברחוב, ושעליהם לבלות עוד חמש שנים ארוכות בתנאי מגורים הכוללים כבישים משובשים, צנרת ישנה, בעיות חשמל וביוב בבניינים הישנים שאין ביכולתם הכלכלית לתקן ועוד. בתגובה, ציין גנדלמן: "אני לא רוצה לפזר הבטחות, אבל אם צריך אנחנו נשתדל לעזור בתוך השכונה ונעשה בה סיבוב אם צריך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות