fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אביטן: "אם הנחל לא היה עולה על גדותיו, חדרה לא הייתה מוצפת"

ביום שאחרי סופת החורף וההצפות שאירעו בחדרה, קיים ראש עיריית חדרה חיים אביטן סיור עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, כדי לאמוד את הנזקים. בדיון שנערך הגיעו למסקנה שהתשתיות העירוניות פעלו בצורה מיטבית. במקביל משרד החקלאות ימליץ להכיר בסופה כ"אסון טבע"
היום שאחרי. בית משפחת לוי ברחוב בורכוב בחדרה (צילום: שלומי גבאי)

מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר הגיע הבוקר (חמישי) לסיור בחדרה יחד עם ראש עיריית חדרה חיים אביטן, כדי לאמוד את שיקום נזקי הסערה.
עיריית חדרה מפרסמת הבוקר את מסקנות הביניים בעקבות סערת החורף וההצפות שאירעו בשכונות העיר, ממנו עולה כי אילולא נחל חדרה לא היה עולה על גדותיו חדרה לא הייתה מוצפת.

במסגרת הדיון שנערך בלשכתו של אביטן בהשתתפות לוקר, הצוותים המקצועיים של העירייה וכוחות הביטחון, צפו כל המעורבים בתיעוד מקצועי וחומר מצולם שקבע כי התשתיות העירוניות פעלו בצורה מיטבית. "אילולא עלה הנחל על גדותיו לא הייתה נגרמת ההצפה שהוגדרה כאסון טבע. הראיה לכך: עד עליית הנחל, מערכת הניקוז והתשתיות העירוניות פעלו כמצופה ועל-פי התכנון". כך מסרו הבוקר בעיריית חדרה

היום שאחרי. בית משפחת לוי  בחדרה (צילום: שלומי גבאי)
ראש עיריית חדרה חיים אביטן
פעלנו כראוי. אביטן (צילום: דוברות עיריית חדרה)

כמו כן מספרים בעירייה כי מיד עם ירידת מפלס המים בנחל, נוקזו במהירות כמויות המים האדירות שהציפו את הרחובות. "בבוקר שאחרי ההצפות הכבישים היו יבשים ולא העידו על מה שהתרחש יממה לפני כן", סיכמו.

אסון טבע
במקביל,  מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, יצא הבוקר לבחון בשטח את הנזקים לחקלאות בעקבות הסופה. לאור הממצאים, הנחה את ישי להמליץ לממשלה להכריז על האירוע כ'אסון טבע'".

"כפי שעולה מהסיור בשטח, רוב הנזק הינו ליבולים, שמפוצים על ידי חברות הביטוח של החקלאים בהליך מהיר, ורק חלק קטן מהנזק הינו נזק לתשתיות החקלאיות, עליו יזכו החקלאים לפיצוי במידה והממשלה תקבל את המלצת משרד החקלאות להכריז על האירוע כ"אסון טבע"", מסרו במשרד החקלאות.

עוד על "השבוע הסוער בחדרה" בכתבה נרחבת שתפורסם ביום שישי ב "חדשות חדרה"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות