fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברי הקהילה הגאה בנתניה הפגינו ביום המאבטח.

הפגנה שקטה של קהילת הלהט"בים במחאה על התעלמות העיריה מהתנהגות מנהלת בית הספר החרדי בית מרגלית כלפי מאבטחת מהקהילה הגאה.
הפגנה בהיכל התרבות. צילום עצמי
הפגנה בהיכל התרבות. צילום עצמי

בעת טקס "יום המאבטח" למאבטחים מצטיינים של בתי הספר בנתניה שהתקיים ביום ראשון בהיכל התרבות הפגינו במקום חברי הקהילה הגאה בעיר. בהפגנה הם נשאו את דגל הלהט"בים במחאה על התעלמות העיריה מהתנהגות מנהלת בית הספר החרדי בית מרגלית כלפי מאבטחת מהקהילה הגאה. לדברי יונתן שמיר מדריך איגי בנתניה מאבטחת שהוצבה בבית הספר לבנות בית מרגלית הושפלה לפני שבועיים  על ידי המנהלת. לדבריו פורום הארגונים הגאים בעיר, מגנים כל מקרה של אפליה על רקע מגדרי או מיני בעיר ובכלל. "מאכזב מאד שעיריית נתניה נמנעה עד כה מגינוי פומבי של המנהלת, ודאגה להעביר את המאבטחת למקום אחר. גם אם זה לא באחריותה של העיריה היתה העיריה צריכה להוציא הודעה שהיא מגנה כל הפליה על רקע מגדרי. אנחנו החלטנו לצאת למחאה הסברתית. הכוונה שלנו היא לתקן את הנזק החינוכי שהמנהלת עשתה. אין מקום ללהט״בפוביה במערכת החינוך בנתניה"

עוד מוסיף שמיר כי נתניה גם לא הצטרפה להצהרת הרשויות המקומיות ולא חתמה על הצהרה לקיים תהליך של שיח ולמידה בדבר צרכי הקהילה הגאה על כל הקבוצות המרכיבות אותה על מנת להבטיח לחברי הקהילה הגאה חופש ושוויון זכויות: "אבל העיריה קבעה פגישה עם פורום ארגוני הקהילה הגאה בעיר".

על כך הגיבה השבוע חברת מועצת העיר טלי מולנר: "נתניה תומכת בכל מה שכתוב בהצהרה הזאת. בחודש הבא ראש העיריה תיפגש עם נציגי הקהילה הגאה בנתניה. נבצר ממרים לחתום על ההצהרה אולם היא תומכת בה ותפגוש את הנציגים בלשכתה". לעניין המאבטחת עירית נתניה לא מגיבה ולא מתערבת.  בעירייה נשמעה הטענה שהמנהלת אומרת שהמקרה בכלל לא ארע ועקב כך הם לא יכולים להגיב שאם כן תהיה זו נקיטת עמדה מצדם.

יונתן שמיר: "בעניין המאבטחת, מדובר במנהלת שהיא אשת חינוך. אנחנו החלטנו לא לשתוק על הארוע וביום שישי נגיע לבית הספר לבנות בית מרגלית ונעשה הפגנה חינוכית שם כדי לנסות ולתקן את הנזק שעשתה המנהלת. היא גרמה לתלמידות להגיב בצורה אלימה כלפי המאבטחת. הגשנו בקשה במשטרה לקיים הפגנה. אנחנו הכנו שלטים בסגנון 'ואהבת לרעת כמוך', כמו כן נפתח במקום דוכן הסברה. לאחר שקיבלו דוגמה רעה מהמנהלת נראה להן משהו אחר כי גם בתוך האוכלוסיה החרדית יש להט"בים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות