fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נמרים של נייר

משפחת נוימן חיה את הנייר: מנהלת במתחם "תות נייר" בזכרון יעקב בית מלאכה לייצור מוצרי נייר שבו מתבצעים כל שלבי הייצור ואפילו אירוח פעילויות חברתיות
שקד נוימן (צילום: נירית שפאץ)
שקד נוימן (צילום: נירית שפאץ)

לפני 23 שנה ייסד אביו של שקד נוימן את בית המלאכה הייחודי "תות נייר" בזכרון יעקב.

שקד נוימן, בן 26, מספר איך עלה בדעתו של האב לייצר נייר בטכניקה יפנית מסורתית: "אבא היה סטודנט בבאר שבע, ונכנס במקרה לקורס של ייצור נייר. אחרי כמה חודשים הוא החליט שזה מה שהוא רוצה לעשות. הציעו לנסוע לסיור ביפן כדי ללמוד את הנושא, והוא נשאר ביפן שנתיים ולמד שם את כל התהליך. ביפן הוא גם הכיר את אמי, שבאה לבקר את אחיה שגר שם".

כשחזרו לארץ, הוקם בית המלאכה במתחם שבו חצר מוקפת בתים ישנים מראשית ימי זכרון יעקב. גם הקשר ההדוק עם אחיה של האם נשמר, והוא היה לשותף בעסק ועבר לגור במתחם. לפני שנים אחדות נפרדו ההורים והאב עבר לייצר נייר במקום אחר. במתחם נותרו תמנה ניומן, האם, אחיה, אוהד צפתי, והבן, שקד ניומן, שממשיכים בפעילות.

בין השלושה יש חלוקת תפקידים: שלושתם עובדים בתהליך הייצור הידני של הנייר, תמנה מנהלת את העסק ומייצרת את המוצרים המוגמרים הנמכרים בגלריה שבמתחם, שקד מדריך בסדנאות לייצור נייר הנערכות במקום לילדים ולמבוגרים, בהן יכולים המשתתפים לראות את כל התהליך שבו קליפות הופכות למוצר נייר מעוצב, ולהשתתף בו; ואוהד, הדוד, אחראי למוצרים משלו, בעלי אופי שונה, הנמכרים גם הם בגלריה.

הסיפור המלא היום בגיליון החג של עיתון "כל זכרון"

שקד נוימן (צילום: נירית שפאץ)
שקד נוימן (צילום: נירית שפאץ)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות