fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הממציאים הצעירים זוכרים את סרן ירון ויונטה ז"ל

פארק המדע בטכנודע (צילום: דוברות עיריית חדרה)
פארק המדע בטכנודע (צילום: דוברות עיריית חדרה)

תחרות הממציא הצעיר על שם סרן ירון ויונטה ז"ל התקיימה השבוע בטכנודע חדרה זו השנה ה-23, בשיתוף עיריית חדרה, משרד החינוך, ולואיס ויונטה אביו של ירון ז"ל, ובחסות בזק ומרטין לוקהיד. התחרות נושאת הפרסים נקראת על שמו של הנווט, סרן ירון ויונטה ז"ל, שנפל בקיץ 1995 במהלך טיסת אימון שגרתית בנגב.

השנה עמדה התחרות בסימן קבלת השונה. לדברי חן דואני, מנהלת האירוע, בתחרות השתתפו 700 תלמידים מכל רחבי הארץ מכיתות ג' ועד י"ב, והוגשו 350 המצאות.

בין ההמצאות הבולטות היו אלו של תלמידי תיכון מור מטרווסט רעננה שהמציאו את glovit – כפפה המתרגמת את שפת הסימנים לדיבור באמצעות אפליקציה; מכשיר שמקטין מקרים של מוות בעריסה שהמציאו תלמידי חט"ב אלתרמן מנתניה; כלי נגינה המונגשים לאוכלוסייה בעלי צרכים מיוחדים ועוד.

לואיס ויונטה, אביו של ירון ז"ל, הודה לכל המשתתפים ואמר:  "העבודות שהוגשו ממחישות ערכים של חדשנות ועזרה לזולת. המסר של בני ירון ז"ל לילדים הוא לא לחדול לחלום. חלומות בסופו של דבר מתגשמים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות