פרקליטות המדינה, הוועדה לתשתיות לאומיות והחברה הלאומית לדרכים, הודיעו לבג"ץ כי נבחנות שש חלופות לשדרוג קטע כביש 2 בין חבצלת השרון לגבעת אולגה. בין החלופות: העתקת קטע הכביש מזרחה וגריסת הכביש הקיים והחזרתו לטבע.
לאחר שהוועדה לתשתיות לאומיות, משרד התחבורה והחברה הלאומית לדרכים מסרו בתשובה לעתירה לבג"ץ שהגיש ועד יישובי החוף, כי עדיין לא נבחרה החלופה לשדרוג הכביש בקטע שבין מחלף חבצלת לגבעת אולגה, וכי לפני שתיבחר החלופה ייערכו תזכירים לכל שש החלופות שהוצגו בדיוני הוועדה לתשתיות לאומיות.
הוועדה לתשתיות בעד נתיב שלישי
עו"ד ענת לוי מתל אביב, המייצגת את עשרת יישובי החוף, משכה את העתירה, והדיון שאמור היה להתקיים ביום חמישי בוטל. מזה מספר שנים שהוועדה לתשתיות לאומיות בוחנת את החלופות לשדרוג כביש החוף בקטע המדובר. תושבי האזור נאבקים כנגד הכוונה להרחיב את הכביש, ודורשים שהכביש יועתק לאזור מסילת הברזל שנמצא במזרח ושקטע הכביש בין בית ינאי לחדרה ייגרס ויוחזר לטבע, כדי ליצור רצף לפארק השרון מאזור מסילת הברזל ועד לים.
בשנה שעברה התקיים דיון אחרון בפני הוועדה, בו הציגו אנשי החברה הלאומית לדרכים ומשרד התחבורה שש חלופות לשדרוג הכביש, שתיים מהן תואמות את דרישות התושבים, אך בוועדה לתשתיות לאומיות החליטו לתמוך דווקא בהוספת נתיב שלישי לכביש בקטע המדובר. עו"ד לוי: "לאחר שקיבלנו את מבוקשנו כבר בתשובת המשיבות לבג"ץ, הגענו למסקנה שהדיון מיותר ושאין צורך לבזבז את זמנו היקר של בית המשפט. כמובן נמשיך ונעקוב מקרוב ונוודא שאכן יבוצעו כל הפעולות הנדרשות. אני מקווה שלא נזדקק לבג"ץ בהמשך".
רותי ברמן