fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צופי בנימינה התפקדו

שבט עומר (צילום: ניצן פיין)
שבט עומר (צילום: ניצן פיין)

בשבט עומר בבנימינה ממכוננים לחגיגה צופית: חברי שבט עומר המקומי לדורותיו יגיעו בשבת 1.6, למפגש לרגל 20 שנה להקמת השבט. זה יהיה אירוע קהילתי נוסטלגי גדול שייערך בגן יד לבנים וייפגשו בו חניכים, מדריכים, בוגרים ובני משפחותיהם. שבט עומר בבנימינה הוא אחד משבטי הצופים הצומחים ביותר בישראל. מאז הקמתו גדל השבט מדי שנה, והוא מונה כיום כאלף חניכים. ב-1.6.19 ייערך בגן יד לבנים בבנימינה אירוע קהילתי נוסטלגי לציון 20 שנה לשבט עומר, בהשתתפות בוגרי השבט לדורותיו. בתוכנית: מפגש בוגרים, טקס מרגש ומופע ה"עומרוויזיון" המסורתי בביצוע חניכי השבט, שיתקיים בצמוד למפגש.

במהלך החודשים האחרונים יצא שבט עומר במבצע איתור בוגרים בכל רחבי הארץ, שבמסגרתו הועלו תמונות של בוגרים מטיולים ופעילויות לאורך שני עשורים. "הזמנו לאירוע את כל הבוגרים, הפעילים וההורים הרבים שליוו את השבט לאורך השנים, את ראשי המועצה הקודמים ואת איתי ויסברג, ראש המועצה המכהן, שתומך רבות בפעילות השוטפת בשבט", אומרת בת שבע שריג, ראש שבט עומר מזה כשלוש שנים.

במהלך הכנס יוזמן כל בוגר לחבור לקבוצה שאליה השתייך, להעלות חוויות וזיכרונות ולפגוש חברים שחלקם לא ראו זה את זה שנים. "זו הולכת להיות חגיגה משותפת של מאות חניכים, מדריכים ופעילים, ראשג"דים, מרכזים צעירים, מרכזים שכירים, שין-שינים שליוו אותנו במסגרת שנת השירות שלהם, הורים מתנדבים וכל מי שהיה ועודנו חלק במשפחת שבט עומר", אומר יונתן יוסלבסקי, המרכז הבוגר של השבט.

שבט עומר הוקם בשנת 1999 על ידי עדי ורניק, שכיהן כראש השבט במשך עשר שנים, והמשיך לשגשג תחת מנהיגותו של גיל חנניה, ראש השבט בשנים 2009–2015. הצופים מהווים כיום חלק בלתי נפרד מהנוף החינוכי והקהילתי בבנימינה, ובכל יום שלישי ושישי המושבה לובשת חאקי. "הנתון המדהים הוא שמספר חניכי הצופים בשבט הוא כ-10 אחוז מכלל אוכלוסיית היישוב", מציינת בת שבע, "הצופים בבנימינה הם לא רק סיפור של שבט משגשג אלא דוגמה למקום החשוב שיש לתנועת נוער בחיי הקהילה ובחינוך המשלים ביישוב".
יונתן, המרכז הבוגר, כבר נרגש לקראת האירוע: "כבוגר השבט, אני מרגיש שנוכחות הבוגרים חשובה למרקם השבטי ותורמת לחיזוק הקשר עם הקהילה", הוא מדגיש, "זו סיבה נוספת לכך שאנחנו שמחים לקיים כנסים ופעילויות כאלה. אנו מצפים שיגיעו גם בוגרים עם ילדיהם ומשפחות שלמות – בטוח שיהיה שמח. 
המאמץ לאתר כמה שיותר בוגרים ומלווים נעשה בחודשים האחרונים על ידי קבוצת בוגרים של השבט וכן צוות קהילה, שהשקיע שעות רבות באיתור מספרי טלפון ובביצוע התקשרות לכמה שיותר בוגרים. לצורך המבצע הוקם חמ"ל בוגרים שישב שעות רבות על הטלפונים וחפר בארכיונים כדי לדלות שמות ותמונות".

בתוכנית: מפגש בוגרים, טקס מרגש ומופע ה"עומרוויזיון" המסורתי בביצוע חניכי השבט, שיתקיים בצמוד למפגש. באופן חד פעמי, הוחלט בשבט לאחד את הכנס עם העומרוויזיון, הפסטיבל השנתי העליז והצבעוני שהשבט מקיים בכל שנה עם תחילת הקיץ. אל המופע, שיתקיים בגן יד לבנים מיד לאחר הכנס, מוזמנת כל קהילת בנימינה כדי ליהנות מחניכי השבט מופיעים עם הצגות ושירים המלווים בתפאורה ובתלבושות מעשה ידי החניכים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות