fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאורט בנימינה לסמינר החלל במוסקבה

המשלחת (צילום: אורט בנימינה)
המשלחת (צילום: אורט בנימינה)

25 תלמידי מגמת פיזיקה בכיתה י' מבית ספר אורט בנימינה (השומרון), השתתפו השבוע בסמינר החלל "Space Master Class במוסקבה בהשתתפות תלמידי מגמת פיזיקה מרחבי העולם. במסגרת הסמינר התקיימו מפגשים עם קוסמונאוטים רוסים, סיורים לימודיים במרכז האימונים וההכשרה ב-"Star City" בעיר קורולוב, ומפגשים עם תלמידים מבית ספר רוסי שחוקרים את הנושא. בנוסף התלמידים שמעו הרצאות מקצועיות על תחום החלל בנושאים שונים, בינהם: "החיים והעבודה של הקוסמונאוטים בחלל", "מבט על כדור הארץ מהחלל", "מעבדות מדעיות בחלל" וכדומה. כחלק מהסמינר ביקרו התלמידים באתרי תרבות והיסטוריה במוסקבה כמו הקרמלין, הכיכר האדומה, מוזיאון החלל, תערוכת ההיסטוריה הרוסית ועוד.

תכנית הסמינר הוקדשה לנושא "טכנולוגיות החלל בחיי היומיום". כחלק מהתוכנית, התלמידים השתתפו בסדנה בינלאומית שבה כל התלמידים מהארצות השונות (כולל תלמידי אורט בנימינה) הציגו את הפרויקטים שלהם בנושא- "טכנולוגיות החלל בחיי היומיום".

תלמידי המשלחת עברו הכנה מקיפה שכללה מפגשי היכרות ותיאום ציפיות, סדנת תקשורת בין-תרבותית, הרצאות בנושאים רלוונטיים לנסיעה כמו רקע גיאוגרפי והיסטורי של מדינת היעד, הסכסוך הישראלי-פלסטיני ועוד.
מנהל "אורט בנימינה", אשר מוצני, אמר: "אורט בנימינה חרט על דגלו עידוד התלמידים למנהיגות, יזמות ומצוינות. המשלחת מאפשרת לתלמידי פיסיקה מצטיינים להיות חלק מחוויה מיוחדת המפגישה בני נוער מכל העולם סביב שפה משותפת, שפת המדע. מרגש אף יותר הרכב המשלחת. שותפים לה גם תלמידים מאור עקיבא ותלמידים מאכסאל שבגליל התחתון. האפשרות הייחודית של מפגש בין בני נוער, ערבים ויהודים, סביב נושא הפיסיקה הוא ערך מוסף משמעותי וחשוב לא פחות מלימוד המקצוע."

מנהלת אגף חינוך במועצה, מוניק ווקנין, אמרה: "אנו דוגלים בחינוך לטכנולוגיה על כל רבדיה, תחום הנחשף בגנים, ונלמד בבתי הספר היסודיים, כאשר בעל יסודי מתבצעת למידה מעמיקה ומורחבת. תלמידי אורט בנימינה מובילים בתחום ומגיעים להישגים נכבדים., הסמינר מאפשר בנוסף ללימוד הנושאי עשייה והובלה ערכית. השיח שנוצר בין המרקם האנושי הינו שיח המזמן חשיבה על עתידנו ביחסים הבין לאומיים ופיתוח טכנולוגי למען האנושות. גאה בתלמידים שלנו על היותם חלק משמעותי בתהליך הלמידה והפיתוח".

קרדיט תמונה: אורט בנימינה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות