fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בבית ספר "צליל" בחדרה מטפחים את הניגון האישי

מנהלת בית הספר סיגלית יעקבי מסכמת שלוש שנים בתפקיד ומספרת על המקום שפורט על המיתרים של הילדים
בית ספר צליל בחדרה. צילום: קרן אידלזון
בית ספר צליל בחדרה. צילום: קרן אידלזון

בית ספר היסודי "צליל" שבבית אליעזר הוא בית הספר לחינוך מוזיקלי היחיד מסוגו בחדרה. מנהלת בית הספר מזה 3 שנים, סיגלית יעקובי, מקפידה לשלב את החינוך המוזיקלי בתוכנית הפדגוגית על בסיס יומי מתוך תפיסתה שהמוסיקה היא כלי להתפתחות אישית, הרחבת אופקים תרבותיים ופיתוח דרכי חשיבה.

"כשנקראתי לנהל את בית ספר צליל ידעתי שאני באה לכאן לא כדי לעשות עוד מאותו הדבר. הנכחתי את המוזיקה בכל פינה בבית הספר, החל מהחצר המוסיקלית, דרך לימוד המוזיקה והנגינה ועד לשילובה של המוזיקה בכל תחומי הלמידה כשפה בינלאומית שכל באי בית הספר, כולל המורים המקצועיים, מדברים אותה", מספרת יעקובי.

על הערך החינוכי שיש למוזיקה מספרת יעקבי: "אנשי חינוך רבים מנסים לפתח קודם את הקוגניציה, את השכל. האני מאמין שלי הוא שכדי להגיע לקוגניציה, יש להגיע ראשית ללב, לרגש. המוזיקה היא המקום בו הרגש והשכל, הגוף והנפש מקיימים דיאלוג. במוזיקה גלומים המון ערכים חשובים כמו אהבת אדם, קבלת השונה, עזרה הדדית ועבודה בצוות ואני מאמינה שבעזרתה אנחנו יכולים ליצור עולם טוב יותר".

מנהלת בית הספר צליל בחדרה, סיגלית יעקבי. צילום: קרן אידלזון
מנהלת בית הספר צליל בחדרה, סיגלית יעקבי. צילום: קרן אידלזון

בבית הספר שני מרכזים ללימוד מוזיקה ונגינה על כלים כמו צ'לו, כינור, חלילית, פסנתר ואורגנית. בחצר בית הספר מוטמעים אלמנטים מוזיקליים. "המוזיקה נמצאת פה בכל מקום, גם באופן סמוי, בפריטים כגון ספסלים המעוצבים כקלידים ובציורי התווים בכניסה לבית הספר. בחצר המוזיקלית, שבימים אלו אנחנו שוקדים על השלמתה, הצבנו כלי נגינה ענקיים ובהפסקות הילדים יושבים כאן ומנגנים.

"אנחנו פותחים כל בוקר בשיר, שהוא כמו תפילה ליום מואר מלא בהצלחות וחשיבה חיובית. בשבוע שעבר למשל, שיר הבוקר הוא 'אנשים טובים', השנה נכנס בית הספר לפרויקט 'בית ספר מנגן' בשיתוף עם הקונסרבטוריון העירוני, כך שבנוסף על שיעורי המוזיקה עם המורים למוזיקה ממשרד החינוך, מגיעים אלינו גם מורים למוזיקה מהקונסרבטוריון ומקרן קרב.

"בית הספר פועל להעצמת ניגונם האישי, מבחינה מטאפורית וגשמית,  של התלמידים, שגדלים לבוגרים תרבותיים בעלי ערכים נהדרים. אני מרגישה שאנחנו פורטים על המיתרים הנכונים של כל ילד וילדה בבית הספר. אני מודה לאגף החינוך ולמשרד החינוך על התמיכה והליווי לאורך כל הדרך וכמובן, לצוות הנפלא שלי שבלעדיו כל זה לא היה קורה", מסכמת יעקובי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות