fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלף שקל ושקל: מה סיפרו בעלי עסקים למס הכנסה בשרון

הייתי בחופשה, בסופ"ש אני אצל רואה החשבון, וגם אין לי תשובה – אלה חלק מההסברים ששמעו אנשי מס הכנסה בביקורות שערכו בסביבה
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

מבקרי מס הכנסה ערכו ביקורות בעסקים באזור חדרה, פרדס חנה כרכור, זכרון יעקב והסביבה, אשר כלל 78 ביקורות מהן עלה כי בקרב  13% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל על ידי עובדי משרד פקיד שומה חדרה, נבחרו בתי עסק בתחום המסחר, התעשייה ומתן השירותים.

מבדיקת הפקדות של עורכת דין מחדרה נמצאו שלוש העברות בנקאיות שלא נרשמו, בסכום כולל של כ-131,000 שקלים. עורכת הדין מיהרה לספק הסבר מנומק להפליא: "העברה עבור שכר טרחה בסך 7,956 שקלים הועברה ב-14/3/19 והייתי בחופשת פורים ואמרתי ללקוח שאשלח לו חשבונית. ולגבי שאר הסכום, מדובר בפיקדונות ואני לא מקפידה להוציא להם קבלות".

בעליו של מחסן עצים ופרזול מבאקה אל גרבייה נותר ללא מילים כאשר המבקרים מצאו אצלו ניירת עסקית ובה רישום של 25 לקוחות וסכום ששילמו עבור רכישת סחורה בסכום כולל של 21,535 שקלים, ששולמו במזומן או בצ'קים ולא תועדו בספרי העסק. תשובתו למבקרים היתה: "צריך לבדוק, אין לי תשובה".

בעל עסק לעבודות עץ מחדרה נמצא בעת שהרכיב רצפת דק ללקוח, כשברשותו 2 צ'קים בסכום של 3,800 שקלים כל אחד ובסך הכל 7,600 שקלים שלא נרשמו כדין. בעל העסק סיפר למבקרים: "בסוף השבוע אני הולך לרואה החשבון שלי, יושב איתו ומוציא ללקוח חשבונית וקבלה".

באתר בנייה בקיסריה נבדקו מסמכים של חשמלאי מכפר דבוריה, ונמצאה מחברת ובה הכנסות שלא דווחו בשנים 2017-2019, בסכום כולל של כ-200,000 שקלים. החשמלאי נחקר בחשד להעלמת הכנסות והמשך הטיפול בו הועבר למחלקת התביעות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות