fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איילת שקד בחדרה: "אנחנו לא מקבלים כתורה מסיני כל מה שנתניהו עושה ואומר"

שרת המשפטים אמרה בחוג בית כי על ישראל להיות חזקה יותר במלחמתה בטרור אך הוסיפה כי היא ובנט לא מעוניינים בכניסה לעזה. על המתחרה משה פייגלין: "20 שנים הוא לא עשה כלום, הוא מוכר חלומות. אנחנו 6 שנים בפוליטיקה עם הרבה קבלות"
איילת שקד בחוג הבית בחדרה צילום: מטה איילת שקד
איילת שקד בחוג הבית בחדרה צילום: מטה איילת שקד

שרת המשפטים איילת שקד אמרה בחוג בית בחדרה כי אנשי ימין שמאמינים בפוליטיקה נקייה צריכים להצביע ל"הימין החדש", ולא לליכוד. "אנחנו לא מקבלים כתורה מסיני כל מה שנתניהו עושה ואומר, בהרבה מובנים צריך לאתגר אותו ולדחוף אותו וגם לפעמים לא להסכים אתו", אמרה שקד, לפני שציינה כי היא ונפתלי בנט ימליצו על נתניהו להרכבת הממשלה.

הקהל הגיב וביקש את דעתה של שקד בנוגע לחשדות נגד ראש הממשלה. על כך אמרה השרה כי קראה את כתב החשדות מתחילתו ועד סופו וכי מדובר בעובדות לא קלות. עם זאת, הדגישה, חזקת החפות עומדת לזכותו של נתניהו.

על הישגיה מעוררי המחלוקת בתחום המשפט אמרה שקד: "ניסיתי לאזן את מערכת המשפט ולגוון אותה עם שופטים שייצגו את כולם ולהפוך אותה למרוסנת ומאוזנת ופחות מתערבת בהחלטות הממשלה ובחקיקה של הכנסת". שקד הוסיפה כי מתוך 800 שופטים במערכת המשפט, מינתה במהלך הקדנציה האחרונה כשרת המשפטים 344 שופטים, כולל שופטים יוצאי העדה האתיופית ושופטים חרדים.

שרת המשפטים איילת שקד
שרת המשפטים איילת שקד

בנוגע לנושא הבטחוני אמרה שקד: "אנחנו יכולים להיות הרבה יותר חזקים, יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות בתחום הלחימה בטרור. אני חושבת שזה יעבוד יותר אם בנט יהיה שר ביטחון". יחד עם זאת, שקד הדגישה כי אף פוליטיקאי, לרבות בנט, לא מעוניין בכניסת צה"ל לעזה ואמרה כי ישנן דרכים אחרות לייצר הרתעה ולהחליש את החמאס.

נושא החינוך גרר תגובות מהקהל, שהשמיע טענות לגבי הצורך המקומי בהקמת מבנים, כיתות וגנים, ובהגדלת תקציב החינוך בעיר. השרה שקד סיפרה על החיבור לחבר המועצה מלכיאל אלבז: "כשאני עובדת עם מישהו זה קשר לכל החיים, אנחנו מחוברים למלכי וגם אחרי המפגש, תמיד נשמח לעזור דרכו. אחרי שנבחר, ננסה לראות יחד איך אפשר להפעיל אותנו כדי לעזור לחדרה".

בנוגע למצוקת הדיור בישראל והקושי של משפחות צעירות לקנות דירה, אמרה שקד כי כשמדובר בדיור, אין פתרונות קסם והפתרון היחיד הוא הגדלה משמעותית של ההיצע. "המדינה צריכה לדעת לשחרר קרקעות, לעבוד עם המנהל בצורה הרבה יותר טובה, ולהוריד את הבירוקרטיה להליכי תכנון ובנייה. בשומרון יש שטחים אדירים בהם אפשר לבנות כ-100 אלף יחידות דיור מעבר לקו הירוק. השר גלנט דיבר על בנייה שם ואני חושבת שטוב תעשה המדינה אם תעשה שם בנייה רווייה, זה יעצים מאד גם את השומרון וגם את המרכז".

כשנשאלה שקד ע"י צעיר מהקהל, מדוע שיצביע ל'ימין החדש' ולא למפלגת 'זהות' בראש משה פייגלין, השיבה בביקורת כלפי עשייתו של פייגלין בכנסת ואמרה, "פייגלין כבר 20 שנה בפוליטיקה ובמהלכן הוא לא עשה כלום. הוא מוכר חלומות ואנחנו לעומתו 6 שנים בפוליטיקה עם הרבה מאד קבלות, פוליטיקאים עם הוכחות וביצועים".

לגבי האידיאולוגיה הכלכלית של ראשי מפלגת הימין החדש אמרה שקד כי תפיסת עולמם היא ימנית ליברלית. "גם בנט וגם אני מגיעים משוק ההיי טק, אני מהנדסת מחשבים, בנט הקים חברת סטארט אפ ומכר אותה בהצלחה רבה, כך ששנינו מכירים מאד מקרוב את המגזר הפרטי והצרכים שלו. השקפת העולם הכלכלית של 'הימין החדש' ושל 'זהות' היא די דומה, אז אם כבר, תן את הקול שלך למי שכבר הוכיח עשייה".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות