fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנה כנגד הפליית אנשים עם מוגבלות תתקיים באור עקיבא

בעקבות התבטאויותיו ופעולותיו של ראש עיריית אור עקיבא, יעקב אדרי, נגד הוסטלים שמאכלסים אנשים בעלי צרכים מיוחדים תושבי העיר, תיערך ביום ראשון הקרוב הפגנה ברחבת העירייה. חברי העמותות: "אדרי תתנצל"
הפגנה אילוסטרציה
(צילום: אילוסטרציה)

 

הפגנה אילוסטרציה
(צילום: אילוסטרציה)

הפגנה של בעלי צרכים מיוחדים תתקיים ביום ראשון (19.1) מול עיריית אור עקיבא, במחאה על פעולותיו של ראש עיריית חדרה, יעקב אדרי, לפני כשבועיים, כנגד הוסטלים לבעלי צרכים מיוחדים בעיר. את ההפגנה של בעלי הצרכים המיוחדים המטופלים על ידי עמותות שונות, מרכזים כל הארגונים בסימן "ואהבת לרעך כמוך".  דובר עמותת עמ"י, צביקה אלוש: "יו"ר העמותה, מוריס חלפון, שמע על הדברים, הזדעזע והחליט לקיים הפגנה.  שני אוטובוסים ובהם בעלי צרכים מיוחדים יגיעו ביום ראשון הקרוב לאור עקיבא. מטרת ההפגנה היא למחות בפני ראש העירייה אור עקיבא על היחס למוגבלים.

בתגובה, נמסר מלשכתו של אדרי: "יעקב אדרי אינו מתנגד לאוכלוסיית בעלי המוגבלויות מוגבלת. אבל צריך שיהיה סדר ותיאום באכלוס למען החוסים ורווחתם. דבריי הוצאו מהקשרם בצורה מגמתית ושקרית, פגעו בשמי הטוב בצורה מוגזמת וללא כל פרופורציה, מצער מאוד שהעובדות האמיתיות לא נבדקו, אך אם בעקבות האירוע יעשה סדר בנושא הזה תהיה זו נחמתי".
עוד הוסיפו מלשכתו כי אדרי, פנה כבר  לשר הרווחה מאיר כהן, למנהלי עמותת גשר, לעמותת בית אקשטיין ולפסיכיאטר המחוזי בבקשה שלא לאכלס עוד בעירו אנשים פגועי נפש ללא תיאום מראש עם העירייה.
"אדרי ציין במכתבו כי באור עקיבא ישנן לא מעט בעיות חברתיות והיישוב נמצא בדירוג סוציואקונומי 4, אך שום התייחסות מכל הגורמים הנ"ל לא נתקבלה . למותר לציין כי באור עקיבא נפתחו כבר כתשעה הוסטלים בבתי מגורים פרטיים, כאשר בתוך הבתים מאוכלס מספר רב של חוסים ללא כל ביקורת מצד הרשויות הנוגעות בדבר. העמותות מאכלסות את החוסים כ'גנבים בלילה'.

ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי
לינץ'? אדרי (צילום: שלומי גבאי)

"ברחוב אחד נפתחו שלושה הוסטלים בתוך בתי מגורים וברחוב נוסף שני הוסטלים אחד מול השני כאשר החוק מחייב מרחק של חצי קילומטר בין הוסטל להוסטל. בדירות אלו מתגוררים חוסים בדרגות שונות, צעירים ומבוגרים כאשר אף אחד אינו יכול לבדוק באמת את מצבם האמיתי ומה קורה מאחורי החומה. נוצר מצב שאכלוס החוסים נעשה ללא כל פרופורציה ליכולתה של העיר לקלוט כמות כה גדולה של חוסים, דבר המצריך טיפול רב בהם במחלקת הרווחה והחינוך בעיר, מה שיוצר מעמסה תקציבית כבדת משקל על העירייה. העמותות מגיעות לישוב ומציעות לבעלי הבתים עשרות אלפי שקלים כדי שיתפנו מביתם תמורת השכירות, ללא כל בדיקה ובקרה וללא כל תיאום עם העירייה. אדרי מרגיש פגוע, בעיקר בשל רצח האופי שנעשה לו והלינץ' התקשורתי".

  במוצאי שבת (18.1) החל מהשעה 20:30 בערב תתקיים משמרת מחאה ליד ביתו של אדרי עד למועד ההפגנה. ההפגנה תתקיים ביום ראשון (19.1), בשעה 11:00 בבוקר ותימשך עד 15:00, ברחבת עיריית אור עקיבא, רחוב רוטשילד 1, בקריאה לראש העירייה לחזור בו מכוונותיו ולהתנצל בפומבי על דבריו ופעולתו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות