fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידי קרית ביאליק לומדים לקבל את השונה

תלמידים מתנסים במוגבלות פיזית. צילום: נ.י.צ
תלמידים מתנסים במוגבלות פיזית. צילום: נ.י.צ

במערכת החינוך בקרית ביאליק הסתיימה שנה עתירת עשייה בתחום ההסברה והגברת המודעות בנושאי הנגישות וקבלת השונה בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. הפעילות החינוכית, המתבצעת בצורה מעמיקה מגני הילדים ועד כיתות י"ב,  התקיימה השנה בחט"ב "דפנה", שעברה את תכנית "שווה לכולם" בתרומת אריסון. כמו כן, בחטיבת "אפק" נערכה השנה הדרכת חדר מורים כחלק מתכנית לתלמידים ולמורים שסובסדה על ידי העירייה.

מאמץ מרוכז הושקע בפעילות כאשר מדריכי העמותה ומתנדבי נגישות ישראל צפון – נ.י.צ. קיימו מיזם תחנות התנסות במוגבלויות השונות לתלמידי שכבת כיתות ז' בחט"ב "דפנה". המיזם החל בהרצאה שניתנה על ידי ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, מנהלת נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. והמשנה לראש העיר; בהרצאתה חלקה רויטל עם התלמידים את סיפורה האישי, את סיפור הקמתן של עמותת נגישות ישראל ושלוחתה הצפונית נ.י.צ. ואת העקרונות הבסיסיים של הנגישות וקבלת השונה.
לאחר ההרצאה, חולקו התלמידים לקבוצות ועברו בין תחנות התנסות חווייתיות שונות המדמות התמודדות עם מוגבלויות שונות. בכל תחנה נפגשו בני הנוער עם מדריך עם מוגבלות שחשף בפניהם את עולמו האישי הקשיים, האתגרים וההצלחות.
בין התחנות שעברו התלמידים היו: תחנה מוגבלות בראייה, שבה התלמידים התנסו במוגבלות בראייה באמצעות ביצוע פעולות עם כיסויי עיניים,  תחנת מוגבלות בשמיעה, מוגבלות תקשורתית וכן תחנת מוגבלות בניידות ומוגבלות מוטורית בידיים, בהן עברו התלמידים מסלול מכשולים בכיסאות גלגלים, שימוש והתנסות בביצוע פעולות שונות יומיומיות עם שימוש חלקי וללא מוטוריקה עדינה. הפעילות בתחנות אוישה ולוותה על ידי מדריכי נגישות ישראל ומתנדבי נ.י.צ., אשר חלקו עם התלמידים את סיפוריהם האישיים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות