fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קידום אתרים – כך תערכו לעידן החיפוש הקולי

כשהמדיה לא מפסיקה להתקדם, חשוב שתדע איך לעמוד בקצב ולשמור על האתר שלך בראש רשימת תוצאות החיפוש.

 

בשנים האחרונות אנחנו עדים להתגברות השימוש במכשירי מובייל, כחלק אינטגרלי מחיי היום יום, הן לצרכי עבודה והן לצרכי פנאי. התוצאה הישירה של השימוש הגובר במובייל היא גדילה משמעותית בהיקף החיפושים שמתבצעים במנועי החיפוש באמצעות המכשיר הנייד.

 

יחד עם זאת, חשוב יהיה להבין, שמכשיר נייד הוא לא הפיתרון האולטימטיבי בכל קשור לשילוב אמצעי קלט טקסטואליים מן המשתמש. העובדה שברוב המכשירים הניידים מוטמעות מקלדות קטנות, יחסית, יחד עם העובדה שמכשיר נייד משמש אותנו גם בנועה, הופכות את הכתיבה השוטפת של משפטים שלמים למסורבלת.

 

אחד הפתרונות שנועדו לגשר על הפער הזה שבין הפופולריות של המכשיר הנייד והצורך באמצעי פשוט וקל שיאפשר לגולשים לעשות שימוש במנוע החיפוש באמצעות המכשיר, הוא פתרון החיפוש הקולי.

 

מאחר שלרוב טלפון נייד כולל אמצעי קלט נוספים על המקלדת, כמו מצלמה ומיקרופון, שימוש בחיפוש קולי על מנת לאתר מידע באמצעות מנוע החיפוש הוא חלק טבעי ואינטגרטיבי מן השימוש במכשיר הנייד. למרות כל זאת, חשוב יהיה להבין שלחיפוש קולי ישנם מאפיינים ייחודיים, שלא תמיד לידי ביטוי בעת ביצוע חיפוש טקסטואלי רגיל במנועי החיפוש השונים.

 

מהם המאפיינים המרכזיים של חיפוש קולי?

קידום אתרים באמצעות אופטימיזציה של עמודי האתר לחיפוש הקולי הוא תהליך שבו נלקחות בחשבון כמה וכמה הנחות יסוד:

אורך ביטויי החיפוש

לרוב, חיפושים קוליים יהיו ארוכים יותר. הסיבה לכך היא הקלות והפשטות שבה מתאפרת הזנת תוכן חדש למנוע החיפוש. תצורת החיפוש הזאת מאלצת בעלי אתרים שמעוניינים לבצע אופטימיזציה של עמודי האתר שלהם לחיפוש קולי, לקחת בחשבון שחלק גדול מן החיפושים יהיו של ביטויי זנב ארוך.

 

באופן לא מפתיע, דווקא קל הרבה יותר לבצע אופטימיזציה של עמודי האתר לביטויים מסוג זה, בעיקר בשל רמת התחרות הנמוכה על הביטויים האלה. כל תהליך קידום אתרים, גם עבור חיפושים שאינם קוליים, משלב אסטרטגיה כזאת של התמקדות בביטוי זנב ארוך כחלק בלתי נפרד מתהליך הקידום.

חלק גדול מביטויי החיפוש הוא שאלות

מאפיין נוסף שחשוב להכיר בהקשר של חיפוש קולי הוא העובדה שחלק ניכר מן החיפושים הם למעשה בתצורה של שאלות. על מנת לבצע אופטימיזציה לתוכן מסוג זה חשוב יהיה לוודא כי עמודי האתר השונים אותם אתם מייעדים להיות מוצגים בדפי תוצאות החיפוש אכן מכילים את המידע הדרוש על מנת לספק תשובה לשאלה של הגולש. באופן כללי, ניתן לומר שבתהליך קידום אתרים, אנחנו מנסים לייצר מענה איכותי לגולש באמצעות תוצאות החיפוש, בצורה כזאת שלא ידרש לחזור לדפי תוצאות החיפוש, וכך יאותת למנוע החיפוש שמצא את מה שחיפש באתר הספציפי. 

כוונת חיפוש ספציפית

עוד נקודה שחשוב יהיה לשים אליה לב בכל הקשור להתאמת דפי האתר לחיפוש קולי כחלק מכל תהליך של קידום אתרים, היא כוונת החיפוש של המשתמש. בעוד שחיפושים מבוססי טקסט מכילים שאילתות מסוגים שונים, וביניהם גם חיפושים כלליים או חיפושים ממותגים, הרי שביצוע שאילתות באמצעות קול בדרך כלל מייצר שאילתות עם כוונת חיפוש ספציפית. מדוע? משום שכאשר גולש נמצא בדרך ממקום למקום, הוא לרוב לא נוטה לבצע חיפושים שאמורים להחזיר לו מאמרים מפורטים ומעמיקים, אלא כאלו שיחזירו לו תוצאות ממוקדות וענייניות. זאת הסיבה שבכל תהליך קידום אתרים שבו נבצע אופטימיזציה לחיפוש הקולי, ננסה ראשית לחשוב מה הייתה כוונת החיפוש של הגולש, וננסה להתאים אליה את התוכן הטוב ביותר.

חיפוש עם השפעה לוקאלית

מאפיין נוסף של חיפוש קולי הוא מאפיין הקשור בלוקאליות החיפוש: לא מעט מן החיפושים הקוליים מבוצעים על מנת לאתר שירות בקרבה לוקאלית אל מבצע החיפוש, על אחת כמה וכמה אם החיפוש מבוצע במהלך נהיגה. תהליך קידום אתרים שמטרגט מילות חיפוש לוקאליות ומתאים להן תוצאות רלוונטיות, הוא חלק אינטגרלי וחשוב גם במתן מענה לחיפושים קוליים כאלה.

 

כיצד תתאימו את האתר שלכם לחיפושים קוליים?

נסקור כאן בקצרה כמה מן הפעולות שתוכלו לבצע על מנת להתאים את עמודי האתר השונים לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש מבוססות חיפוש קולי:

בצעו מחקר מילות מפתח מתאים

מחקר מילות מפתח הוא הבסיס לכל תהליך קידום אורגני של אתרים. כאשר מדובר בחיפושים קוליים – למחקר מילות מפתח ישנה חשיבות גדולה אף יותר: במהלך המחקר נסו לאתר שאלות שגולשים שואלים, נסו לאתר מילים המעידות על כוונת רכישה, כמו "איפה קונים…", "זול", "מבצע" וכו'. 

 

על מנת לבצע זאת, תוכלו לעשות שימוש במגוון גדול של טכניקות וכלים המיועדים לביצוע מחקר מילות מפתח, וגם כאלו שלא זה הייעוד העיקרי שלהם: ההשלמה האוטומטית של גוגל, אתרי שאלות ותשובות, פורומים שונים שבהם מתפתחים דיונים על נושאים הרלוונטיים לשירותים שאתם מספקים, קבוצות פייסבוק מתאימות, אתרים כמו AnswerThePublic.com ועוד.

כתיבה בשפה טבעית

אחד המאפיינים הבולטים של חיפוש קולי הוא השימוש בשפה מדוברת וטבעית במהלך ביצוע השאילתות. זאת הסיבה, שכדאי יהיה לכם לוודא כי התוכן שתייצרו בעמודים המיועדים להצגה עבור חיפושים קוליים, יתאים לביטויי החיפוש האלה, ולא ינוסח בצורה רשמית מידי. חשוב יהיה להבין גם זאת: החיפוש הקולי יבוצע לרוב במקרים בהם לגולש את פנאי או זמן להתחיל להתעמק בטקסט ולהבין את המשמעויות שלו. לכן, התוכן שיסופק לגולש צריך להיות ברור, חד, ישיר ומנוסח בצורה מובנת. 

התאמה לעולמות המובייל

כפי שציינו בפתיח, המכשירים הניידים שבהם מצוייד כמעט כל גולש שעושה שימוש במנוע החיפוש, הם אלו שחיזקו מאוד את השימוש בחיפושיים קוליים. העובדה שהמכשירים הניידים מצויידים במיקרופון מאפשרת לפונקציית החיפוש הקולי להיות זמינה לגולש באמצעות המכשיר הנייד.

 

זאת הסיבה, שבעת ביצוע אופטימיזציה לחיפוש קולי, עליכם יהיה לוודא כי האתר מותאם לתצוגה במכשירי מובייל, ומספק חווית שימוש נאותה.

שיפור זמני טעינה

מאחר, שכאמור, חיפושים קוליים מבוצעים לרוב בסיטואציות שבהן אין לגולש זמן או פנאי הדרוש להעמקה בתוכן, חשוב יהיה לייצר לגולש עמודי אתר איכותיים אשר מתאפיינים בזמני טעינה מהירים במיוחד.

כתיבה במטרה לייצר תצוגות עשירות

מנועי החיפוש השונים עושים שימוש במגוון של דרכים להצגת תוצאות החיפוש לגולש. חלק מן התצוגות האלו נקראות תצוגות עשירות, והן מספקות עוד מידע לגולש כבר בדפי תוצאות החיפוש. שימוש בטכניקות שונות להצגת תוצאות עשירות כאלו בכל הקשור לעמודי האתר שלכם, כמו הטמעת סכמה או מיקוד בשאלות ותשובות, יכול לסייע לכם ביצירת הישגים גם בתחום החיפוש הקולי. 

ביצוע אופטימיזציה לחיפושים לוקאליים

כאמור, אחד המאפיינים של חיפוש קולי הוא ההתייחסות למאפיינים לוקאליים. כדי להשיג תוצאות לוקאליות רלוונטיות, כדאי יהיה שתבצעו אופטימיזציה של עמודי האתר לחיפושים לוקאליים, ובפרט, פתיחת כרטיס בשירות גוגל לעסק שלי, הזנת כמה שיותר נתונים אודות העסק כמו שעות פתיחה, מפה, שירותים ומחירים, ניהול ביקורות ותגובות על העסק בגוגל, שימוש בסכמות על מנת לציין את מיקום העסק, בניית קישורים ואזכורים לוקאליים, כתיבת תוכן בעלי מאפיינים לוקאליים, ועוד.

 

לסיכום

חיפוש קולי ההופך להיות חלק בלתי נפרד מחווית השימוש של גולשים בעבודה מול מנועי החיפוש השונים. אם תשכילו להתאים את עמודי האתר שלכם לתצוגות הנדרשות עבור חיפושים קוליים, תוכלו להנות מטראפיק איכותי, של גולשים הממוקמים בסמוך אליכם, ואשר מביעים כוונת חיפוש ספציפית וממוקדת.

 

מידע נוסף אודות שירותי קידום אתרים ניתן למצוא כאן  www.personasmedia.co.il

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות