fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עומד או תלוי? תלוי בכם!

2 הסוגים הנפוצים ביותר של ארונות אמבטיה הם ארון תלוי או עומד. לכל אחד מהם יתרונות משלו ונקודות תורפה משלו, ובסופו של דבר השאלה במה לבחור תלויה בעיקר בצרכים שלכם ובמרחב העומד לרשותכם. הכתבה תציג את 2 הסוגים ואת האבחנות ביניהם

החשיבות של הארון בחדר האמבטיה

ארונות אמבטיה הפכו מזמן לחלק אינטגרלי מחדרי האמבטיה במרבית הבתים. בעבר הסתפקו במדפים ובשיטות אחסון שונות כמו סלים, מגירות או תאים אחרים. כיום השימוש בארונות אמבטיה הוא כבר מובן מאליו, ולא רק לשם אחסון תמרוקים, מוצרי היגיינה ומגבות, אלא גם כדי לשוות לחדר האמבטיה מראה אסתטי, נקי, מסודר ומעוצב. על מנת שהארונות יהיו פרקטיים ומתאימים לצרכים שלכם, תצטרכו להחליט אם ארונות תלויים יענו על הצרכים או ארונות עומדים. אם כן, מה ההבדל ביניהם?

ארונות תלויים

ארונות תלויים הם הטרנד החדש שקיים בבתים חדשים או לאחר שיפוץ ויש רבים המעדיפים אותם על פני הארונות העומדים, מבחינה עיצובית ופרקטית. אלו ארונות הנתלים על הקיר או הקרמיקה ואינם צמודים לרצפה. הם מתאימים מבחינה זו לחדרי אמבטיה קטנים כי אינם תופסים הרבה מקום. גם כשמנקים את חדר האמבטיה הם יעילים כי ניתן לנקות מתחתם. ארונות תלויים מוסיפים הרבה חן ואלגנטיות ומתאימים מאוד לחדרי אמבטיה בסגנון מודרני. כאשר מתקינים ארונות תלויים צריך לבדוק האם הקירות עשויים מגבס, בלוקים או בטון. הקירות הנושאים את הארונות התלויים צריכים להיות חזקים, וגבס יהיה פחות עמיד במקרים כאלו. חיסרון נוסף הוא שלא ניתן לאחסן בארון תלוי כמות גדולה של מוצרי היגיינה, מגבות וחפצים כבדים, מחשש שיקרוס וייפול.

ארונות עומדים

לעומת הארונות התלויים, הארונות העומדים נחשבים למיושנים, אך הם עדיפים יותר מבחינת יציבות מכיוון שהם ניצבים על הרצפה. בנוסף, ניתן לאחסן בהם יותר חפצים לרבות כאלו שכבדים יחסית. מבחינת ניקוי, הרגליים מונעות ניקוי חלק ולכן תידרשו למעט מאמץ בניקוי, אם כי ניתן לרכוש ארון עומד עם רגליים גבוהות ואז תידרשו להתאמץ פחות. שלא כמו הארונות התלויים, הארונות העומדים תופסים יותר מקום בחדר האמבטיה ולכן מתאימים לחללים גדולים יחסית. לפיכך, כאשר מדובר בחדר אמבטיה קטן וכשאין צורך לאחסן דברים רבים מומלץ לרכוש ארון תלוי, ולחילופין, בחדרי אמבטיה גדולים ניתן לרכוש ארונות תלויים גדולים או ארונות עומדים. זוהי שאלה של פרקטיות, צרכים וטעם אישי.

כיצד בוחרים ארון אמבטיה איכותי?

בין אם אתם קונים לחדר האמבטיה ארונות תלויים ובין אם ארונות עומדים, חשוב לקנות ארונות העמידים ללחות ועשויים מחומרי גלם איכותיים זאת על מנת שיחזיקו לאורך שנים וישרתו אתכם מבלי להתפורר או לצבור עובש. ככל שתקפידו על חומרי הגלם, כך תאריכו את חיי הארונות. בנוסף, חשוב לבחור בגימורים, פרזולים וצבעים שיתאימו לחדר האמבטיה שלכם מבחינה עיצובית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות