fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניהול צוות מרחוק – כך תעשו זאת נכון

תקופת הקורונה אילצה את העולם התעסוקתי להכיר מציאות חדשה של עבודה מרחוק. ככל הנראה כרגע, לא מן הנמנע שחלק מהעסקים ימשיכו לפעול בצורה דומה גם בחלוף המגפה

מאז תחילת שנת 2020, עם פרוץ וירוס הקורונה והעלייה בתחלואה בכל העולם, חיי היום יום של כולנו השתנו. במקום ללכת לעבודה כל בוקר, הרבה מאיתנו עברו לעבודה מהבית. מנסיעה כל יום בפקקים עברנו למעבר מחדר השינה לפינת העבודה, ומבגדי העבודה שלנו עברנו לעבודה בטרינינג. הגבולות בין הפרטי לתעסוקתי היטשטשו ולדבר זה יש חסרונות ויתרונות. מנהל או מנהלת טובים צריכים להכיר את כל היתרונות והחסרונות של "הנורמלי החדש" וללמוד כיצד לנהל את הצוות מרחוק.

שימוש בממשק לניהול משימות

רבים מהחברות והארגונים השתמשו בממשקים לניהול משימות כגון אסנה או מנדיי לפני פרוץ מגפת הקורונה. במידה והצוותים שלכם לא השתמשו בממשקים אלה קודם לכן, מומלץ להתחיל להשתמש בהם. ממשקים אלה הם חינמיים ומאפשרים לצוותים ולחברות לנהל פרויקטים המחולקים למשימות ותתי משימות. מנהל הצוות יכול להזין דדליינים ליעדים לחברי הצוות מבלי לשלוח מאות מיילים. כמו כן, כל חברי הצוות יכולים לראות את המשימות של כולם, מה שיכול להחליף את השיח ברחבי המשרד לגבי מה שכל אחד הספיק לבצע.

הדרכת צוותים לשימוש בטכנולוגיות חדשות

חשוב לזכור שלא כל אדם שעובד בצוות שלכם ידע לפני שנה מה זה זום, איך להשתמש בגוגל דרייב או בעשרות ממשקים חדשים שאנו משתמשים בהם באופן שוטף בתקופת הקורונה. אם תבחרו להציג בפני הצוות שלכם ממשק חדש כמו למשל ממשק לניהול משימות, כדאי לעשות הדרכה מרוכזת לכל חברי הצוות ולהסביר להם כיצד לעבוד עם הממשק. לעיתים מנהלים נוטים לשכוח שלמידת ממשק חדש לוקחת זמן וצריכה להיכלל בשעות העבודה של העובדים. כמובן שכאשר מדובר בצוות שיש בו אנשים טכנופובים יותר או פחות, חשוב ליישר קו על הטכנולוגיות החדשות עם כל חברי הצוות.

קביעת מפגשים קבועים בזום

רבים המנהלים שיודעים שחיי חברה במקום העבודה הם דבר חשוב ביותר, זה אלף בית בכל תכנית לימודי הנדסת תעשיה וניהול. בתקופה האחרונה קשה ביותר לשמור על חיי החברה המלבלבים של הצוות שלכם. לכן, כדאי לקבוע פגישה שבועית של כל הצוות. זו יכולה להיות פגישת עבודה שבועית או אפילו ארוחת צהריים משותפת. הקו המנחה והחשוב הוא שחברי הצוות ירגישו שהשגרה החברתית נשמרת גם בזמנים קשים אלה ושהם לא לבד.
אף אחד או אחת מאיתנו לא יכלו לחזות את המצב המוזר בו אנו נמצאים, גם מי מאיתנו שהשלימו לימודי הנדסת תעשיה וניהול לא יכלו להנדס מצב שכזה. סביר להניח שמסלולי לימודי הנדסת תעשיה וניהול ולימודי ניהול אחרים ישנו את תכנית הלימודים שלהם בהתאם למצב החדש, אך עד אז – צריך להתכוונן לבד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות