fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לקיחת משכנתא בימי קורונה – מה ניתן לעשות מהבית?

כיום, כאשר הקורונה מגבילה משמעותית את האפשרות שלנו להגיע באופן חופשי לסניף הבנק ולקבל ייעוץ, חשוב לבחון מה אנחנו יכולים לעשות מהבית בהקשר למשכנתא?
צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה

משכנתא היא כנראה ההלוואה הגדולה והמורכבת ביותר שרובנו ניטול במהלך חיינו, וככזו היא מצריכה הכנה מקדימה – לרוב לא נוטלים משכנתא במקום, במהירות ובלי לברר וללמוד מעט את התחום לפני כן. במקום זאת, מדובר בדרך כלל בתהליך במהלכו האנשים המבקשים לנטול את המשכנתא לומדים קצת בנוגע לחלקים השונים המרכיבים משכנתאות בימינו והאפשרויות השונות העומדות בפניהם בכל אחד מהחלקים הללו, מבררים בנוגע ל"תמהיל המשכנתא" הנכון והמדויק ביותר ספציפית עבורם ועוד.

ללמוד ולברר אונליין לפני שנוטלים את ההלוואה – מחשבון משכנתא ועוד

מאחר ואחד החלקים המשמעותיים ביותר במסגרת התהליך המקדים לנטילת משכנתא לטובת רכישת נכס נדל"ן הוא למידה של עולם המשכנתאות והביטויים השונים הנכללים בו, במטרה להבין איזה סוג של משכנתא עדיפה עבורנו, יש הרבה מאוד שניתן לעשות מהבית, וספציפית אונליין, על מנת להימנע מלהגיע פיזית לסניף הבנק.

דוגמה אחת מתבקש לזה היא מחשבון משכנתא – ניתן למצוא אונליין (חפשו באתר הבנק, בתור התחלה) מחשבוני משכנתא ייעודיים, אליהם אנו מזינים את הפרטים האישיים שלנו ומקבלים בחזרה מושג בנוגע לסוג המשכנתא שנוכל לקחת, גובה ומועדי ההחזרים, סוגי הפריסה לתשלומים ונקודות היציאה האפשריים מבחינתנו ועוד. במחשבון משכנתא אתם יכולים לשנות פרמטרים שונים ולראות כיצד הם משפיעים על שאר הנתונים והפרמטרים של המשכנתא, וכך להבין מהו טווח האפשרויות שלכם.

מלבד למחשבון משכנתא אונליין ניתן למצוא כלים מקוונים רבים אשר יכולים לסייע לכם בתהליך לקיחת משכנתא, במיוחד לצורך למידה והבנה של החלקים השונים המרכיבים את המשכנתא, והאפשרויות הזמינות עבורנו בכל אחד ואחד מהחלקים הללו. חלק מהכלים הללו ניתנים במסגרת אתרי האינטרנט של הבנקים המעניקים את המשכנתאות וחלקם זמינים באינספור אתרים רבים אחרים, כאשר העושר האינסופי של האינטרנט מבטיח כי תוכלו למצוא תשובות רבות ומנומקות לכל שאלה שעשויה לצוץ בראשכם בהקשר של ההלוואה הגדולה ביותר אותה אתם עתידים לקחת. כל שצריך זה להקדיש לכך את הזמן ואת תשומת הלב, ויש המון שתוכלו ללמוד גם בלי לצאת בכלל מהבית.

שירות ותמיכה טלפונית של הבנקים

מלבד לידע טכני "יבש" וכלים אוטומטיים דוגמת מחשבון משכנתאות, לפחות חלק מהבנקים מציעים כיום גם שירות תמיכה טלפוני מורחב, המיועד לפצות על העובדה כי האפשרות של הגעה לסניפים הצטמצמה משמעותית במהלך השנה האחרונה. במסגרת שירות טלפוני שכזה תוכלו לקבל מענה לאינספור שאלות, חששות או ספקות, ולעשות לעצמכם עוד קצת סדר בראש (ובתכנית המשכנתא שלכם). 

כך, אתם יכולים להגיע למצב בו אתם הופכים למומחים קטנים במשכנתאות, גם בלי לצאת מהבית ולהגיע פיזית לסניף הבנק. מאחר ומדובר בהלוואה הגדולה ביותר ובעלת הטווח הארוך ביותר שאתם עתידים לנטול ולהחזיר, מומלץ ביותר לנצל את הזמן הרב שנוצר לכולנו בבית על מנת ללמוד טוב את התחום, ולהיות סגורים לחלוטין על אופי המשכנתא שאתם לוקחים, ועל כך שזו האופציה הטובה והאטרקטיבית ביותר העומדת לרשותכם. אם כבר החיים נעצרו ואנחנו בבית כל היום, לפחות נבטיח שאנחנו לוקחים את המשכנתא המשתלמת ביותר עבורנו…

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות