fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לטוס לחו"ל עם ילדים קטנים

בני זוג רבים אוהבים לטייל בארץ ובחו"ל, ואין כל סיבה להפסיק זאת רק בגלל שנולדו הילדים. אבל טיסה לחו"ל עם ילדים מצריכה היערכות אחרת והכנה מוקדמת הן לילדים והן להורים. על־מנת שכולם ייהנו כמה שיותר בטיול, הכנו עבורכם כמה עצות פשוטות אך מועילות להתארגנות.
לטוס לחו"ל עם ילדים קטנים | צילום: pixabay
  1. עד כמה רחוקה מדינת היעד

בבואכם לבחור את מדינת היעד, חשוב לקחת בחשבון שמשך הטיסה מושפע ממנה. ככל שהמדינה רחוקה יותר, משך הטיסה ארוך יותר כמובן ולעיתים אף מצריך עצירת ביניים בדרך לכמה שעות או יותר. ככל שהילדים קטנים יותר, טיסות ארוכות פחות נעימות להם וכפועל יוצא מכך, גם לכם. טיסות קצרות עשויות להתאים יותר עבורם.

  1. התאמת הטיסה, מקומות הישיבה והאוכל

לאחר שנבחר היעד יש להזמין כמובן טיסה בהתאם. טיסות ליעדים ארוכים מתבצעות לרוב בשעות הלילה כך שתוכלו לנסות לתכנן את סדר היום הקודם של הילדים כך שישנו בטיסה. כמעט בכל הטיסות הסדירות, לא תמיד בטיסות שכר, תוכלו לבחור את מקומות הישיבה. השורה הראשונה בכל קטע במטוס היא זו עם מרחב הרגליים הגדול יותר וזה מקום אידיאלי להושיב ילדים קטנים לשחק על הרצפה בלי שיפריעו לשאר הנוסעים. אלו גם המקומות הקרובים יותר לשירותים וזה יתרון גדול עם ילדים קטנים. הכי חשוב לזכור, להזמין ארוחת ילדים ולהביא גם נשנושים ושתייה למקרה הצורך.

  1. הכנת תיק משחקים ופעילויות

בעת נסיעה עם ילדים לכול יעד ובעיקר למדינה זרה, כדאי להכין להם את המשחקים, הספרים והצעצועים האהובים עליהם. ניתן להכין חבילות הפתעה קטנות לפי מספר ימי הטיול, שיוכלו לפתוח במטוס או במלון כך שבכול יום תהיה הפעלה חדשה. אם אתם נוסעים עם ילדים, ואתם גם מצפים לבייבי חדש, תוכלו לשחק משחקי דרך כמו בחירת שמות לבנים או לבנות עבור התינוק החדש שבדרך.

  1. תכנון מסלולים יומיים

בטיול עם ילדים ספונטניות פחות אפשרית, אם כי חשוב להיות גמישים בתכנון ופתוחים לשינויים. רצוי לבדוק אילו אטרקציות יש במדינת היעד, בהתאם לגיל הילדים כמובן, ולתכנן את מסלולי הטיול בהתאם אליהם. כדאי לוודא מה המרחק ממקום שהותכם אל היעד אליו תרצו להגיע כך שאם זו נסיעה ארוכה תוכלו להיערך בהתאם עם אוכל ושתייה ואולי אפילו מקומות לעצירה בעת הצורך. עם ילדים קטנים רצוי לא להעמיס יותר מפעילות או שתיים ביום שכן ילדים קטנים נוטים להתעייף מהר יותר ממבוגרים.

כחלק מתכנון המסלולים, בדקו גם אילו מסעדות יש באזור, והאם המנות מתאימות גם לילדים.

  1. רשימת אביזרים וציוד

טיול בחו"ל עם ילדים קטנים מצריך אריזה גם עבורם, וחשוב לזכור להביא ציוד הנדרש גם עבורם. חשוב להביא עגלה או מנשא, לבקש ולוודא שיש במלון לול, עריסה או מיטה עבורם, חשוב להביא טיטולים, ורצוי כמות גדולה, אם יש מגבלה למזון מיוחד כמו אוכל ללא גלוטן או שהילד עדיין מקבל תחליף חלב חשוב להצטייד גם אוכל מותאם שהרי לא תרצו לגלות שתחליף החלב נגמר דווקא בערב לפני שהולכים לישון. חשוב להכין תיק תרופות קטן שיהיו בו התרופות שיש לכם בבית ואינן דורשות מרשם רופא כמו תרופה להורדת חום או תרסיס אף. כאשר הילד לא מרגיש טוב בחו"ל רצוי שתהיה לכם התרופה בהישג יד וכזו שהוא כבר מכיר את טעמה.

  1. לדבר עם הילדים ולהכין אותם

הכי חשוב, לפני טיול בחו"ל, לדבר עם הילדים, גם הקטנים יותר, ולהסביר להם מה עומד לקרות, מה המסלול, היכן יבקרו, היכן ישנו, איך ייסעו ממקום למקום וכן הלאה. כמובן שהשיחה וההסברים יהיו בהתאם לגיל הילד ולרמת ההתעניינות שלו. אפשר להכין עם הילדים המעט יותר גדולים (גיל הגן או הכיתות הנמוכות) יומן מסע. אפשר לכתוב בו בכל יום על חוויה מעניינת, להוסיף תמונות, כרטיס רכבת או אוטובוס מעניין, להדביק אריזה של חטיף מיוחד מהמדינה או אפילו פרח או עלה שמצא חן בעיניהם, וכך ליצור זיכרון שתוכלו לעיין בו גם בשנים הבאות.

אף־על־פי שטיסות לחו"ל נראות למשפחות רבות כמו חלום רחוק, הן עדיין אופציה רלוונטית לרבות אחרות. טיסה לחו"ל עם ילדים קטנים יכולה להיות תענוג אמיתי, זמן לגיבוש, לבילוי זמן איכות נקי מהפרעות היומיום, הזדמנות לחוויות חדשות. כדי שאכן הציפיות לטיול חווייתי מגבש ומרגיע יתממשו, יש להיערך אליו, וראשית ההיערכות היא בהבנה שטיול עם ילדים, קטנים או גדולים, אינו דומה לטיול בלעדיהם, ויחד זאת הוא יכול להיות מדהים וחלומי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות