fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כסף פנוי מחפש ניהול חכם

אם לאחר כל ההוצאות החודשיות נותר לכם כסף פנוי שנצבר לו אט אט בחשבון העו''ש – סימן שיש לכם צרות טובות. כדאי להתחיל לחשוב מה לעשות עם הכסף שהצטבר על מנת שלא ייאגר סתם ויתבזבז בסוף על הדברים הלא נכונים. בכתבה הבאה נעסוק בניהול נכון של כסף וניתן מספר עצות חשובות בנושא.
כסף פנוי מחפש ניהול חכם | צילום: pixabay

תן לכסף שלך לעשות כסף

העצה החשובה ביותר אולי בהקשר לניהול נכון של כסף היא להוציא יתרות פנויות מחשבון העובר ושב, ולהעביר אותן לאפיקים משתלמים יותר כגון השקעה בשוק ההון (אפשר באופן עצמאי ואפשר עם ייעוץ של חברת השקעות). כסף ששוכב בלי מעש בחשבון הוא פתרון גרוע למדי – הריביות האפסיות שקיימות כיום יגרמו לכך שהכסף לא יניב תשואה בפיקדון בנקאי.

מנגד, הנזילות הגבוהה שלו בחשבון מגדילה את ההסתברות לכך שמדובר בכסף שיתבזבז סתם על דברים שלא באמת צריכים. מנגד, השקעה במסלול מניב כזה או אחר מקנה יעדים ושימושים ברורים לכסף העודף, ומאפשרת לו ליצור תשואה שתשרת אותנו בעתיד הרחוק יותר.

חשוב להדגיש שלעצה הזאת יש סייג ברור. כסף נחשב לכסף מיותר בחשבון העו"ש אם ורק אם הוא נצבר לאחר שכל ההוצאות החודשיות כוסו (מזון, משכנתא/שכר דירה וכל יתר ההוצאות הנוספות הנלוות). בנוסף, מומלץ ליצור שכבת הגנה של כסף זמין בנזילות גבוהה לכל צרה פתאומית שלא תבוא. לא מומלץ לפנות להשקעות במידה שנדרש לכם כסף לטווח קצר של עד שנתיים או כאשר ההוצאות החודשיות גבוהות מדי ואתם עסוקים בכיסוי חובות. אם זה המצב, כדאי להקדיש לסגירת החובות את כל המשאבים הפיננסיים הזמינים.

מטרות ויעדים הם המוטו בחיים

מכירים את כל הטיפוסים האינטליגנטיים ומלאי הפוטנציאל שמבזבזים את זמנם לריק ורובצים כל היום מול הטלוויזיה? במקרים רבים החבר'ה האלו סובלים מבעיה בהגדרה של המטרות והיעדים שלהם בחיים.

אם נמשך עם האנלוגיה, גם הכסף שלכם צריך הגדרה ברורה על מנת שלא "ירבוץ" סתם. תכנון מדוקדק הוא המפתח לניהול נכון של הכסף. נכון, מדובר בפרויקט די כבד אך יש לו השלכות כלכליות משמעותיות עליכם, ומוטב להתחילו מגיל צעיר ככל האפשר. יש לחשוב כיצד לחלק את העוגה באופן שיבטיח את כל צרכיכם, הן לטווח הקצר והן לטווחים רחוקים יותר. לכן מוטב להקצות חלק מהכסף להוצאות קבועות, חלק להוצאות מזדמנות וחלק עבור העתיד (השקעה לטווח רחוק, ביטוחים שונים, פנסיה, כסף לשעת חירום וכדומה).

אמנם אי אפשר לנבא את העתיד במדויק אך כן מומלץ לתת הערכות כלכליות על בסיס ניסיונכם האישי (שכמובן יכול גם להשתנות ולהתעדכן עם הזמן). כך לדוגמה, רצוי לחשוב מראש מהו סכום הפנסיה שיותיר אתכם ברמת חיים מספקת לאחר הפרישה, מתי היא מתוכננת ומה יהיה היקפה (האם תפרשו לגמרי או למשרה בהיקף מצומצם יותר? האם תמשיכו להכניס כסף מאפיקים אחרים?) – נכון מדובר בראייה לעתיד די מאתגרת אך היא מסייעת לעשות סדר בזמן הנוכחי. גם ביטוחים הם דבר שיש לשקול בכובד ראש, ומומלץ להשקיע בתיק ביטוח מסודר אשר מכסה מגוון של תרחישי חירום שעלולים לקרות.

ללמוד כדי לשגשג

ניהול נכון של הכסף מתבטא גם בהשקעה נכונה. לא צריך לומר שהשקעה איננה רק זריקה של הכסף בשוק ההון וציפייה לעתיד ורוד יותר. לפני שנכנסים לאפיק השקעה כזה או אחר, מוטב ללמוד באופן בסיסי לפחות את טיב המסלולים השונים ואת עקרונות ההשקעה המרכזיים. הבנה מעמיקה תאפשר לכם להשקיע את הכסף בצורה טובה יותר במקומות שונים, ובהתאם להשיג תשואה גבוהה יותר בממוצע על הנכסים הפיננסיים שלכם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות