fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כיצד מטפלים ביובש בעיניים לאחר ניתוח לייזר?

תופעת היובש בעיניים, אדמומיות או גירוד לאחר ניתוח לייזר להסרת משקפיים הינה תופעה ידועה ומוכרת המתרחשת בדרך כלל לאחר הניתוח. כיום, ניתן למצוא שלל פתרונות מתקדמים וייחודיים המקלים על תחושת היובש.
יובש בעיינים לאחר ניתוח לייזר. צילום: יח"צ
יובש בעיינים לאחר ניתוח לייזר. צילום: יח"צ

ניתוחי לייזר להסרת משקפיים הפכו פופולריים למדי בעשורים האחרונים, ומשלל סיבות נהדרות. הם בטוחים ופשוטים, ההחלמה מהם מהירה ומעל לכל הם מבטיחים תוצאה מצוינת ופרידה (לא מאוד מרגשת) מהמשקפיים. אלא שבמקרים רבים עשוי להופיע יובש בעיניים בעקבות הניתוח, ואליו יכולים להתלוות גם גירודים או אדמומיות. הבשורה הטובה היא שגם לזה יש פתרון אבל עוד קודם לכן כדאי להבין למה זה קורה.

מה גורם ליובש בעיניים?

במהלך ניתוח הלייזר מתבצעת פעולת שיוף במרכז הקרנית, מה שמוביל לשינוי בצורה שלה. עכשיו, כשהיא שטוחה יותר, היא עשויה להשפיע על בלוטת הדמעות ולהוביל לירידה במספר המצמוצים. אלא שכאשר אנחנו ממצמצים פחות סביר להניח שיתפתח יובש, והסיכוי הזה גבוה עוד יותר אם אתם ממילא סובלים מעיניים יבשות. ברוב המקרים היובש ייעלם כשישה חודשים לאחר הניתוח, ובכל מקרה כדאי לזכור כי יובש בעיניים לאחר ניתוח לייזר הוא טבעי והגיוני, ויש למצב הזה מספר פתרונות אפשריים.

יובש בעיניים? כך תטפלו בבעיה

אין ספק שליובש יש השפעה לא מבוטלת על איכות החיים, בין אם בזמן שאתם במשרד מול מסך המחשב, ברכב בזמן הנהיגה הביתה או במצבים רבים אחרים. במקרים אלה אפשר להשתמש בעדשות מגע מיוחדות, והן מסייעות לטיפול ביובש. הנה שני סוגים מרכזיים שיכולים להתאים, ובהחלט כדאי להכיר:

1 – עדשות מגע יומיות Total 1

עדשות המגע של חברת Alcon הן עדשות עם פטנט מיוחד, והן נועדו כדי לסייע מעבר טוב יותר של חמצן, בלי להתפשר על הנוזלים בעדשה כמובן. השטח החיצוני של העדשה כולל 100% מים, מה שמסביר את נוחות השימוש בעדשה ומבטיח סיכוך מלא בין הקרניים לעפעפיים. בנוסף, כמות המים בתוך העדשה נמוכה יחסית (כ-33%), נקודה חשובה עבור כל מי שסובל מיובש בעיניים. חוץ ממים העדשה כוללת גם סיליקון שמאפשר את מעבר החמצן לקרנית, והשילוב בין כל אלה הופך את העדשה לפתרון אידאלי בפרט לטיפול ביובש לאחר ניתוח לייזר.

2 – עדשות מגע סלקריות

פתרון מצוין אחר כולל עדשות קשות נושמות, ומה שמייחד אותן זה הקוטר שלהן, הגדול יותר מהקרנית. בזכות המבנה שלהן העדשות כלל לא נוגעות בקרנית, הן מעבירות חמצן ברמה גבוהה ובנוסף הן מספקות שכבה נוספת של לחות. כל אלה מסייעים להתייצבות של מסך הדמעות, ולראייה חדה. מי שסובל מיובש משמעותי או שהבעיה לא נפתרה עבורו גם חצי שנה לאחר הניתוח (או יותר), עדשות מגע סלקריות יכולות לספק עבורו פתרון מצוין.

 

כדי לזהות איזה פתרון מתאים לכם יותר מומלץ להתייעץ עם אופטומטריסט מוסמך ובעל ניסיון. זוהי הדרך הטובה ביותר לבחון את החלופות ולקבל החלטה טובה שתקל עליכם משמעותית ותקל על תחושת היובש. אופטיקה יפעת, אופטומטריסטית מוסמכת בנתניה מומחית במתן פתרונות ראיה מתקדמים ללקויות ראיה מסוגים שונים ותשמח לעמוד לרשותכם בכל עת למענה על שאלות והסברים. בקליניקה שלנו תמצאו פתרונות מתקדמים וייחודיים לראיה מטושטשת אחרי ניתוח לייזר, רגישות לאור לאחר ניתוח לייזר, אקטזיה לאחר ניתוח לייזר, עדשות מתקדמות למשקפיים ועוד. לפרטים התקשרו לטלפון מספר: 052-8212615 או בקרו באתר האינטרנט שלנו בכתובת https://opticaifat.co.il/.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות