fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השלכות הליך הסדר מותנה

המשמעות של הסדר מותנה הינה כי החשוד מסכים להודות בחשדות המיוחסים לו, בביצוע דבר העבירה וכן לקבל על עצמו את התנאים המופיעים בהסכם ולעמוד בהם וזאת בתמורה לאי הגשת כתב אישום
צילום:freepik
צילום:freepik

הליך של הסדר מותנה כולל הגעה להסכם בעל תוקף משפטי שנועד לאפשר, במקרים מסוימים ובהתאם לקריטריונים המופיעים בחוק, להימנע מהגשה של כתב אישום כנגד החשוד ולסגור את התיק המתנהל בעניינו. השלכות הליך הסדר מותנה הינן רבות ומשמעותיות ובראשן האפשרות להימנע מרישום פלילי העלול להותיר כתם על שמו הטוב של חשוד, לפגוע במוניטין שלו ולהקשות עליו לחזור לאורח חיים נורמטיבי. 

ניהול משא ומתן מול גורמי התביעה תוך שמירה על הזכויות והאינטרסים של הלקוח

על מנת להגיע להסדר מותנה בתנאים טובים, הרי שחשוב שהחשוד יפנה לקבלת ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי מקצועי הניתן על ידי עורך דין פלילי מומחה ומנוסה. עורך הדין ינהל משא ומתן מול גורמי התביעה וזאת תוך הקפדה לשמירה על הזכויות והאינטרסים של המיוצג. ההימנעות מניהול הליך פלילי בבית המשפט מספקת יתרונות רבים שהם: חיסכון בעלויות ובהשקעת זמן יקר וכמובן הימנעות מהמעמד המורכב של התייצבות בבית המשפט תחת לחצים ומתחים כבדים. 

לאחר ההגעה להבנות והחתימה על הסדר מותנה, הרי שהרישום שיופיע בגיליון הינו רישום משטרתי ולא רישום פלילי ועילת סגירת התיק שתופיע ברישום המשטרתי תהיה סגירה בהסדר וזאת בשונה מסגירה בעילות אחרות שאינן מחייבות עמידה בתנאים דוגמת "העדר ראיות מספיקות" או "נסיבות שאינו מצדיקות העמדה לדין".

החשיבות והיתרונות בהגעה להסדר מותנה

הסדר מותנה מתפרסם ללא אזכור של שם החשוד ושל נפגע העבירה והוא יופיע באתר הייעודי של רשות התביעה בו מתפרסמים ומפורטים כל המקרים שנסגרו בעילה של הגעה להסדר מותנה. ההגעה להבנות ולהסכמות הינה בעלת השלכות ומשמעויות עמוקות ונרחבות עבור חשוד שהיה עלול למצוא עצמו בסטטוס של נאשם פוטנציאלי שמתמודד מול כתב אישום ועם העמדה לדין תחת איום של הרשעה. 

ההסכם המותנה מהווה כלי אכיפתי ומשפטי אפקטיבי ומידתי העומד לרשות התביעה ופתרון בעל השלכות חמורות פחות עבור החשוד. באמצעות ההגעה להסדר מותנה, אדם נורמטיבי שעבר עבירה הנחשבת לקלה באופן יחסי, יכול לחזור לשגרת חייו ולקיים אורח חיים נורמלי ללא העמדה לדין ומבלי לשאת בעונש מאסר. 

הליווי והייעוץ המשפטי הניתן על ידי עורך דין מומחה יגדיל באופן משמעותי את הסיכוי להגיע להסדר מותנה המקל הן על החשוד והן על הערכאות השיפוטיות. בדרך זו המערכת המשפטית מפחיתה מעומס התביעות שהיא נדרשת להתמודד עמו. 

התנאים להגעה להסדר מותנה והחשיבות בקבלת ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי

החתימה על הסכם מותנה אפשרית בהתאם לסוג העבירה ובמידה והתקיימו תנאים מסוימים. העבירות לגביהן ניתן להגיע להסדר מותנה הינן רבות ומגוונות וכוללות בין היתר: הסגת גבול, העלבת עובד ציבור, גניבה, איומים, עבירות בנייה, רשלנות ועוד.

ההחלטה על הגעה להסכם מותנה מושפעת גם מהנסיבות האישיות והמיוחדות של החשוד, נסיבות מקלות, תוצאות קלות ובלתי מזיקות הנובעות מביצוע העבירה, מידת שיתוף הפעולה של החשוד, הבעת חרטה ועוד. בכל מקרה בו נפתח נגדכם הליך פלילי והוזמנתם לחקירה משטרתית, חשוב לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי של עו"ד פלילי וזאת במטרה להגיע להסדר מותנה במהירות ובתנאים הטובים ביותר עבורכם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות