fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החשיבות של שמירת השיניים מגיל צעיר

בכל בוקר אנו מצחצחים שיניים ומתחילים את היום. זהו רק השלב הראשון בתחזוקה של שיניים בריאות לאורך זמן. הידעתם כי חשוב להקנות את ההרגלים הנכונים לשמירה על היגיינת הפה כבר מגיל צעיר? במאמר זה נעניק מספר טיפים חשובים לפעולות קלילות שאתם יכולים לנקוט בהן כדי לחנך גם הילדים לשמור על שיניים בריאות.
pixabay

מצחצחים שיניים נכון: כמה שיטות להפוך את הצחצוח למשחק מהנה

צחצוח שיניים נכון מבוצע לאט ובצורה קפדנית לכל שן בנפרד. תוכלו לספר לילדים כי כל שן היא בעצם פנינה שאנו מבריקים מדי יום. לכן, יש לנקות כל שן מכל הכיוונים. התחילו מהצד החיצוני והראו להם כיצד לסובב את מברשת השיניים.

אם אתם משתמשים במברשת חשמלית התהליך יהיה קל מאד. למדו אותם לא לפחד להגיע גם לחניכיים. צחצוח של השן בקרבת החניכיים יאפשר למנוע את התפתחותן של מחלות חניכיים כבר מגיל צעיר. אחרי שצחצחתם את החלק החיצוני של השן עברו לחלק הפנימי שגם עליו חשוב שלא לוותר. לבסוף, למדו אותם לצחצח את החלק העליון והתחתון של השיניים שבו מצטברים שאריות מזון רבות. אפשר ללמד את הילדים לספור כמה שיניים יש להם בכל צחצוח וכך הם יוכלו להתאמן גם בספירה בראש תוך כדי הפעולה.

משחת השיניים: בחרו טעם שהילדים אוהבים

חלק חשוב נוסף בבחירת משחת השיניים שלכם הוא הטעם שלה. ילדים רבים נרתעים מטעם המנטה שאנו אוהבים בגיל מבוגר יותר. תוכלו למצוא מגוון משחות המוצעות בטעמים של ענבים, תות וטעמים נוספים. משחות אלה אינן מכילות סוכר, והן הופכות את חוויית צחצוח השיניים לקלה ומהנה יותר. הקפידו תמיד לבדוק שנשארה משחה בשפופרת של הילדים, וקנו חבילה חדשה עוד לפני שהקודמת נגמרת. כך, תוכלו לוודא כי חידשתם את המלאי באופן שוטף.

בנוסף, תמיד כדאי לבדוק שיש מברשת נוספת לילדים בבית, למקרה שהמברשת הקודמת כבר אינה עובדת ביעילות מקסימלית. בכל חודשיים עד שלושה כדאי להחליף את המברשת הקיימת כדי לשמור על היגיינה ולמנוע התפתחות של מושבות חיידקים על גבי המברשת.

חוט דנטלי כבר מגיל צעיר

בין השיניים מצטברות שאריות מזון שאת חלקן לא ניתן להסיר עם מברשת השיניים. לכן, כדאי כבר בשנים הראשונות בגיל גן חובה או בית הספר היסודי להתחיל ללמד את הילדים להשתמש בחוט דנטלי. קיימים חוטים מיוחדים לילדים הכוללים ידיות אחיזה קלות המותאמות בעוביין לשיניים הקטנות המתפתחות שלהם. נסו לעודד אותם להשתמש בחוט הדנטלי בכל ערב, וכך שיניהם יגדלו בריאות ונקיות להפליא.

בדיקה אצל רופא שיניים

כבר בגיל צעיר חשוב לעשות בדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים. בגיל צעיר אוכלים ממתקים רבים שמושכים חיידקים. חורים עשויים להופיע בשן והילד לא ידע עליהם עד שהכאב מתחיל. באמצעות בדיקה תקופתית תוכלו לזהות את הבעיות כבר בתחילת הדרך. בנוסף, אם יש בעיות בגדילה של השיניים הרופא יוכל להמליץ על טיפולים אורתודנטיים. למדו את הילדים לא לפחד מרופא השיניים בגיל צעיר וכך הם ימשיכו לבקרו לבדיקת שיניים שגרתית גם כאשר יהיו מבוגרים יותר.

לסיכום, היגיינת הפה חשובה מאד להתפתחות התקינה של השיניים, החניכיים ואזור הלסת כולו. לכן, לא כדאי להקל ראש ולסייע לילדים שלנו להתחיל עם שיניים בריאות. ככל שמתבגרים עשויות להופיע בעיות שיניים נוספות שקשורות לשמירה על האמייל של השן כבר מגיל צעיר. אם אתם רוצים שיניים חזקות ובריאות השתמשו בחוט דנטלי, בצעו בדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים והכי חשוב צחצחו שיניים ביסודיות פעמיים ביום. כך, גם לכם וגם לילדים יהיה חיוך גדול מלא בשיניים בריאות ולבנות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות