fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החזר מס לשכירים 2015 – חושבים שאתם משלמים יותר מידי מיסים? יש סיכוי לא מבוטל שאתם צודקים ותקבלו על כך החזרים מלאים בתוספת ריבית!

לא מעט אנשים כיום זכאים לקבלת החזר מס לשכירים 2015 בגין חיוב שלא לצורך. אם עד לפני מספר שנים נדרשתם להתמודד עם הליכים בירוקרטיים ארוכים ומפרכים עד לקבלת החזר מס לשכירים 2015, הרי לנו שכיום ניתן לעשות זאת בקלות רבה. לכל הפרטים
החזר מס לשכירים 2015 | צילום: freepik

בעזרת בדיקה פשוטה ומהירה הנעשית ברשת, תוכלו לדעת האם אתם אכן זכאים לקבלת החזר מס לשכירים 2015.

כל שאתם נדרשים לעשות זה למלא את תעודת הזהות שלכם ועוד מספק פרטים פשוטים ולקבל תוך זמן קצר תמונה ברורה ומדוייקת אודות כל חיובי המיסים שלכם. אך למרות ההליך הפשוט, אנשים רבים שחוששים כי שילמו מיסים גבוהים מידי בוחרים לוותר על הליך הבדיקה וקבלת החזר מס לשכירים 2015.

הסיבות המרכזיות לכך הן חוסר אמונה לקבלת מלוא ההחזרים וחשש מהתמודדות עם לא מעט ניירת, בירוקרטיה ותורים ארוכים במשרדים ממשלתיים. לכן, אם גם אתם חושבים ששילמתם מיסים גבוהים מידי אך חוששים להתחיל את הליך הבדיקה וקבלת החזר מס לשכירים 2015, חשוב לדעת שכיום הליכי הבדיקה וקבלת מלוא ההחזרים פשוטים ומהירים מאי פעם כך שלא תצטרכו להגיע למשרדים הממשלתיים של רשות המיסים ולכלות את יומכם בהמתנה מייגעת.

התהליך כולו מתבצע ברשת ובמידה ואכן תימצאו זכאים לקבלת החזר מס שלילי בדיקה, חשבון הבנק שלכם יזוכה במלוא הסכום ששילמתם שלא לצורך. רגע לפני שאתם מתחילים בהליך החזר מס שלילי בדיקה, חשוב שתכירו את שיטת חישובי המס בישראל, קראו עוד.

חישוב הכנסה שנתית משוערת – כך רשות המיסים יודעת להעריך כמה תרוויחו במהלך השנה

בניגוד למקובל לחשוב, חישוב המיסים אינו נקבע על פי משכורת חודשית אלא על פי משכורת שנתית. רשות המיסים יודעת להעריך את גובה הכנסתו השנתית של כל עובד ועל סמך הכנסתו השנתית היא מחשבת את גובה המיסים שהוא נדרש לשלם. כלומר, במידה ואדם משתכר בכ 10,000 שקלים מידי חודש, סך ההכנסה השנתית הצפויה לו היא כ 120,000 שקלים מידי שנה (סך חודשי העבודה בשנה כפול סכום המשכורת החודשית).

בהתאם לסכום זה רשות המיסים יודעת לנכות את גובה המיסים הנדרש. הערכה זו של רשות המיסים גורמת לכך שאנשים רבים נופלים בין הכיסאות ונדרשים לשלם לא מעט מיסים שלא לצורך. לפני שניגע בכל המקרים השכיחים ביותר בגינם אנשים רבים מתחייבים בתשלומי מיסים גבוהים יותר מאלה שהם אמורים לשלם בהתאם לגובה הכנסתם, חשוב לענות על אחת השאלות המתבקשות ביותר.

אם רשות המיסים מחשבת את גובה המס בהתאם לגובה ההכנסה השנתית והערכת ההכנסה החודשית יוצרת לא מעט בעיות המזכות רבים בקבלת החזר מס לשכירים 2015, מדוע לא ממתינים לסוף השנה ומנכים את כל המיסים המדוייקים בהתאם להכנסה השנתית ללא כל צורך בהערכה? הרי אם גובה המס נקבע בהתאם להכנסה שנתית, שינוכה בסוף שנה ולא מידי חודש על בסיס הערכה בלבד.

התשובה לכך היא החשש שניכוי שנתי וחד פעמי יכביד על התנהלותו הכלכלית של משק בית ממוצע. לכן, רשות המיסים נדרשת להעריך את סך ההכנסה השנתית, לחשב את גובה המיסים שכל עובד נדרש לשלם ולחלק את התשלום ל 12 חודשים.

הכירו את כל המקרים השכיחים ביותר בגינם רבים נמצאים זכאים לקבלת החזרי מס!

לאחר שנגענו באפשרות הפשוטה ליהנות מקבלת החזר מס לשכירים 2015 ובאופן החישוב של רשות המיסים, חשוב שתכירו את כל המקרים השכיחים ביותר בגינם נוצרים פערי המס הזכים רבים בקבלת החזרי מס ישירות לחשבון הבנק שלהם. הסיבה הראשונה ושכיחה ביותר היא שינויים בגובה המשכורת במהלך שנת העבודה.

כפי שהסברנו מעלה, רשות המיסים מעריכה את סך ההכנסה השנתית על סמך ההכנסה החודשית של כל עובד ולכן כל שינוי במשכורת אמור להוביל לשינוי ההערכה, מה שבפועל לא תמיד קורה. לדוגמה במידה ועובד התחיל את שנת העבודה בשכר של כ- 10,000 שקלים מידי חודש, סך ההכנסה השנתית הצפויה לו היא 120,000 שקלים בשנה.

אך מה קורה אם שכרו קוצץ מכל סיבה שהיא לשכר של כ 7,500 שקלים מידי חודש? במקרה כזה סך הכנסתו השנתית תעמוד על כ 90,000 שקלים בלבד (כמובן שהדבר תלוי במועד קיצוץ הכנסתו) ופעמים רבות הוא ימשיך לשלם מיסים כאילו הכנסתו השנתית עדיין עומדת על כ 120,000 שקלים.

סיבה נוספת ושכיחה לא פחות היא מעבר בין עבודות במהלך השנה. אנשים רבים שעוברים מקומות עבודה במהלך השנה נאלצים להתמודד עם פערי מס על בסיס הערכת הכנסתם השנתית בהתאם לשכרם בעבודה הראשונה, מה שמזכה לא מעט אנשים בקבלת החזר מס לשכירים 2015.

יצאתן לחופשת לידה? לא קיבלתם את כל נקודות ההטבה המגיעות לכם? כנראה שגם אתם זכאים לקבלת החזרים!

גם נשים רבות שיוצאות לחופשת לידה לא אחת משלמות מיסים גבוהים יותר ממה שהן אמורות לשלם על סמך הכנסתן השנתית. הסיבה לכך היא העדר חודשי עבודה ושינוי סך ההכנסה השנתית. ולכן מומלץ לערוך בדיקת החזרי מס פשוטה ברשת במידה ושכרכם עבר שינוי במהלך שנת העבודה, החלפתם עבודות או יצאתן לחופשת לידה.

מעבר לכלל השינויים בסך ההכנסה השנתית הגורמים לאי דיוקים בניכויי המס, ישנה אפשרות נוספת של חוסר מתן הטבה. לא מעט אנשים זכאים לקבלת הטבות מס מסיבות רבות, כמו מגורים בפריפריה, נכות, שחרור משירות צבאי או לאומי, מחזיקים בתואר אקדמי ועוד. לא אחת קורה שהמועסקים כלל לא מודעים לנקודות ההטבה להן הן זכאים, מה שמונע מהם לקבל הנחות מס. במקרים אחרים הם מודעים אך בעל הבית אינו מדווח כראוי אודות כל המגיע להם ובכך נוצרים פערי מס המזכים רבים בקבלת החזר מס לשכירים 2015.

אם גם אתם עונים על אחת מההגדרות שהובאו מעלה, קיים סיכוי סביר שאתם אכן זכאים לקבלת החזר מס לשכירים 2015 בשווי אלפי ולעיתים אף עשרות אלפי שקלים. הליך קבלת החזר מס שלילי בדיקה פשוט למדי ולכן לא כדאי לכם לוותר עליו. בעזרת בדיקה אינטרנטית פשוטה תוכלו לדעת האם אתם אכן זכאים להחזרים או לא ללא צורך בהתמודדות בירוקרטית ארוכה ומייגעת או עמידה בתורים בלתי נגמרים של משרדים ממשלתיים.

ניתן לדרוש החזרי מס עד שש שנים אחורה בתוספת ריבית בת 4% – אל תוותרו על הזכות שלכם!

לאחר שהכרנו את הסיבות השכיחות ביותר בגינן רבים זכאים לקבלת החזר מס לשכירים 2015, חשוב לגעת בעוד מספר פרטים טכניים אודות קבלת ההחזרים. ראשית, ההחזרים יועברו לחשבון הבנק המופיע ברשות המיסים.

במודה והחלפתם חשבון, חשוב לעדכן אותו אצל רשות המיסים בכדי לוודא שהכספים המגיעים לכם יועברו למקום הנכון. מעבר לכך, חשוב לדעת שניתן לדרוש החזרי מס עד שש שנים אחורה מתום שנת המס. כלומר, במידה ואתם סבורים ששילמתם מיסים שלא לצורך לפני חמש ואף שש שנים, תוכלו לדרוש את מלוא ההחזרים בתוספת ריבית. רשות המיסים מחזירה את כל המיסים בתוספת ריבית בת 4% כך שמעבר לכך שתוכלו לקבל את כל כספיכם, תוכלו לקבל אותו בתוספת ריביות גבוהות. כל שנותר לכם לעשות זה לבדוק היטב בעזרת בדיקה מהירה ואינטרנטית האם גם אתם זכאים לקבלת החזרי מס בגין ניכויים שלא לצורך, קרר עוד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות