fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תביעה של מיליון וחצי שקלים על ירידת ערך הדירות בנווה גנים

עו"ד מימון פאר. צילום: עצמי
עו"ד מימון פאר. צילום: עצמי

13 משפחות מרחוב בגין והערבה בשכונת נווה גנים בקרית מוצקין הגישו באמצעות עו"ד מימון פאר,  תביעה בגובה של 1.3 מיליון שקלים נגד הועדה לבניין ערים בקריות.

התביעה הוגשה לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה בגין ירידה ערך הדירות שנובעת מכך שהועדה אישרה תכנית לבניית שני מגדלים של 15 קומות הכוללים 138 יחידות דיור בסמוך לבתיהם. לטענתם, הבנייה תגרום לפגיעה באיכות חייהם  באחוזי הצפיפות, היעדר חניה ותשתיות, פגיעה בפרטיות, פגיעה בנוף ובזרימת האוויר.הבניינים בהם מתגוררים המתנגדים מתנשאים לגובה של לא יותר מ- 9 קומות והם צמודים למגרש נשוא התכנית המוצעת.
תזכורת: בפברואר 2017 דנה הועדה המחוזית לתכנון ובנייה בהתנגדות שהגישו הדיירים לבניית המגדלים בחורשת האקליפטוסים בצד הצפוני של נווה גנים. במקביל נערכה גם מחאה והפגנה על ידי תושבי השכונה. מהתנגדות נכתב כי הענקת האישור לתכנית המוצעת תביא להגדלת אחוזי הבנייה ליזמים בכ- 300 אחוזים, בשטח עליו מבקשים היזמים להקים את המגדלים עומדת כיום חורשת אקליפטוסים הכוללת עשרות עצים עתיקים בני למעלה מ- 100 שנים. חורש קטן זה הוא הריאה הירוקה היחידה שיש באזור נווה גנים הבנוי בצפיפות רבה. בהתנגדות נכתב כי  משך הדיון בתכנית להוספת שני מגדלים ארך  5 דקות ו- 38 שניות בלבד.

עו"ד מימון פאר. צילום: עצמי
עו"ד מימון פאר. צילום: עצמי

השלכות התכנית על זכויות התושבים, ההשפעה על מעמדם של הדיירים בבניינים הסמוכים, השאלה מה תוספת של מעל 200 מכוניות יעשו למצב החנייה , כיצד יושפעו עומסי התחבורה בכניסה והיציאה מהשכונה, הצפיפות בבתי הספר וגני הילדים,  המחסור בשטחים ירוקים ועוד סוגיות משמעותיות מאד מבחינת איכות חיי התושבים, כל אלא כלל לא נידונו בוועדה. עוד נכתב כי התוכנית עברה בחיפזון לועדה המחוזית, מבלי בכלל שתינו לה שיקול בועדה המקומית לתכנון ובנייה וכי העודה בכוונה לא נכנסה לעומק התוכנית.

בכתב התביעה שהוגש צורפה חוות דעת שהוגשה על ידי  מיכל קרן שמאית מקרקעין  ממנה עולה כי  "התוכנית הפוגעת, נגרמת פגיעה בזכויותיהם הקנייניות של התובעים, בערכן של דירותיהם, באיכות חייהם ובהנאה  ובשווים. מדירותיהם וזאת בשל יצירת מטרדים הכוללים פגיעה בפרטיות, באיכות החיים ופגיעה בנוף ובאוויר הפתוח (בהתייחס לדירות הפונות לחזית ואשר נמצאות בקומות מעל קומה חמישית) וירידה בסחירות הנכסים".

עוד נאמר בחוות הדעת כי שמאית קובעת באופן ברור כי "עקב אישור התוכנית הפוגעת נגרמה  הרעה אובייקטיבית לתכונות המקרקעין של התובעים בגין המטרדים להם נחשפו. הרעה זו מקבלת משנה תוקף לאור העובדה כי חלק מהתובעים, שרכשו דירות בקומות הגבוהות,  שילמו בעת הרכישה סכומים גבוהים יותר על דירותיהם בכפוף לתכנית שהייתה קיימת בסמוך ועל פי הבטחה כי היא לא תשונה. בנוסף, חלק מחניות שהוקצו לבניינים ברחוב בגין 36 ו- 34 נלקחו לטובת הפרויקט והותירו את הדיירים ללא חנייה מסודרת".
עו"ד פאר מסר בתגובה כי חוות הדעת המקצועיות שהגיש לועדה פוגעות באופן ישיר בדיירים ויש לפסוק להם פיצוי הוגן בשל כך. אנו מתכוונים למצות את כל ההליכים עד לקבלת הפיצוי הראוי.
טרם הוגש כתב הגנה .

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות