fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לנשום, לאהוב ולצייר

קרנית כהן, מורה שמילדות נשמה אמנות, הצליחה להביא בשיתוף עם המנהלת לפתיחת כיתת אמנות ייחודית וראשונה בחטיבת רבין בקרית מוצקין. אחרי שנפתחה הכיתה התברר עד כמה הצורך בה היה חזק וכיום עשרות תלמידים נמצאים ברשימת המתנה ומבקשים להיכנס לכיתה
קרנית כהן (צילום: עצמי)
קרנית כהן (צילום: עצמי)

בשנת הלימודים הקודמת נפתחה בחטיבת הביניים רבין בקרית מוצקין כיתת אמנות. ההצלחה היתה גדולה מהצפוי והשנה כשעלו התלמידים לכיתה ח', נרשמו עשרות תלמידים שביקשו ללמוד בתוכנית הייחודית, אבל רבים מהם התאכזבו לגלות שלא התקבלו וכי ייאלצו ללמוד בכיתה רגילה. מי שדחפה לפתיחת הכיתה הייחודית היא קרנית כהן, מורה לאמנות שחיה ונושמת את המקצוע מאז היתה ילדה וזכתה לתמיכה רחבה מצד המנהלת ליאורה הגין.

ממדעים לאמנות
כהן, בת 38, מגבעת רם, נשואה ואם לשלושה ילדים, למדה בעצמה בכיתת אמנות בחטיבת הביניים רוגוזין בקרית אתא. בצבא היא למדה עיצוב גרפי במשך כשנתיים ולאחר הצבא למדה לתואר ראשון בחינוך באמנות.

מתישהו בהמשך הדרך שלה, ויתר משרד החינוך על אמנות כמקצוע ליבה וכיתות האמנות ברחבי הקריות נסגרו. לפני כשנתיים נכנסה ליאורה הגין לתפקיד מנהלת חטיבת רבין. למרות שהרקע שלה הוא מתחום המדעים, היא החליטה להרים את הפרויקט הייחודי והיצירתי ביחד עם כהן.

"אני באה בכלל מתחום המדעים והחלום שלי מאז ומתמיד היה, שכשאנהל בית ספר יינתן מקום לאמנויות, כי אני מאמינה בטיפוח הצד הרגשי לטובת טיפוח הצדדים הקוגניטיביים והיכולות האחרות", אמרה הגין השבוע, "אני יודעת שיש הרבה ילדים שבגיל צעיר נמנעת מהם הזכות להביע את עצמם בעזרת יצירתיות ואנחנו במערכת החינוך מלמדים אותם איך ומה צריך להיות וסוגרים אותם. חשבתי שזה יהיה מעולה לאפשר את המקום היצירתי הזה לילדים. רק כשחשפנו את התוכנית לתלמידי כיתות ו', ראינו את מידת הביקוש. אפילו אני הופתעתי שכל כך הרבה ילדים מחפשים כיתה שתענה על הצורך הזה".

כהן דחפה והגין החלה לגלגל את הנושא מול האחראית על תחום האמנויות במשרד החינוך, שהציעה לה תוכנית לימודים חדשה שנקראת אמנות כתרבות חזותית, תוכנית שפותחה לאחרונה במשרד החינוך. "למדתי את הנושא יחד עם קרנית ובסופו של דבר הצענו לתלמידים תוכנית של חמש שעות שבועיות, בהן כל אחד יקבל שעתיים של סדנה פלסטית, שעתיים של צילום דיגיטלי ועוד שעה של שיח אמנות, במהלכה מנהלים שיחות על יצירות ואמנים ומושגים באמנות, יש מפגשים עם אמנים והכל בסופו של דבר משולב בתוך היצירות", מספרת הגין.

לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "הד הקריות"

קרנית כהן (צילום: עצמי)
קרנית כהן (צילום: עצמי)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות