fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טרגדיה בחי פארק: הקופה והמטפל האישי נפטרו בהפרש של שבוע

לפני חודש נפטרה "גריזלה", קופת האורנג-אוטנג בחי-פארק קרית מוצקין, כתוצאה מכשל בכליותיה. השבוע נודע כי המטפל האישי שלה שגידל אותה במשך 27 שנים, ברנד קוואלסקי, נפטר שבוע לאחר מותה. מנהל החי -פארק אורן גולדברג: "בדרך כלל שומעים על קשר עמוק כל כך בין בני זוג, וזה פעם הראשונה שאני שומע על מקרה כזה בין מטפל לבין חיה"
גריזלה (צילום: חי פארק קרית מוצקין)

לפני חודש נפטרה "גריזלה", קופת האורנג-אוטנג בחי-פארק קרית מוצקין, כתוצאה מכשל בכליותיה. גריזלה הגיעה לפארק בשנת 2010 מגן חיות "היידלברג" בגרמניה עם המטפל האישי שלה,  ברנד קוואלסקי, שטיפל בה במשך 27 שנים. קוואלסקי שהה בארץ במשך תקופה, ותדרך את צוות המטפלים המקומיים בנוגע לאופן הטיפול בגריזלה ואודות תחביביה (ציור, תקיעה בחצוצרה, משחק בדלי וכף), העדפות המזון שלה והטיפול הרפואי הדרוש לה.

קופה דעתנית. גריזלה (צילום: חי פארק קרית מוצקין)

בתזמון מצמרר נודע לצוות החי פארק בימים האחרונים כי שבוע לאחר פטירתה של גריזלה, נפטר גם קוואלסקי בגיל 50 מדום לב. ההודעה על מותו של קוואלסקי הגיעה כאשר פטירתה של גריזלה ממשיכה להעסיק את צוות המטפלים, שבימים האחרונים עסקו בהפקת מיצג אומנותי ייחודי הכולל את תמונותיה  וענף עץ המסמל את אהבתה לטיפוס ועל ענפיו תמונות המייצגות את תחביביה.

מנהל החי -פארק אורן גולדברג: " ברנד נפטר שישה ימים אחרי גרילזה וזה מאוד מצער.  בדרך כלל שומעים על קשר עמוק כל כך בין בני זוג, וזה פעם הראשונה שאני שומע על מקרה כזה בין מטפל לבין חיה. אנו נמצאים בקשר עם ארגוני גני החיות והם הודיעו לנו שהוא נפטר. חלק מהאנשים בפארק הכירו אותו אישית. לפני שלוש שנים, ברנד הביא את גריזלה לחי פארק ושמר איתה על קשר באמצעות התכתבות עם הוטרינר של המקום. שנפגשו בכנסים של ארגוני  גני החיות , הוא תמיד שאל לשלומה.

"גריזלה הגיע אלינו עם נקב בריאה דרכו נשמה. בגרמניה האקלים היה קר וחיפשו עבורה אקלים חם, וישראל מאוד התאימה לה. היא חיה 36 שנים, ויחסית לקופה שחולה זה די הרבה זמן. לפני חודש היא חשה ברע ונפטרה מכשל בכליות. היא קיבלה טיפול אנטיביוטי ומעקב צמוד ונפטרה בתאה".

ברנד קואלסקי וגריזלה עם הגיעם לחי פארק לפני שלוש שנים. (צילום: חי פארק קרית מוצקין)

גולדברג  מספר כי טרם סיפרו למשפחתו של ברנד על מותה של גריזלה. "זה עדיין טרי. ברנד גידל בביתו את גריזלה במשך שנתיים, לאחר שאמה נטשה אותה בגן החיות בגרמניה. המטפלים שלנו נקשרים מאוד לחיות. עם דבר מותה של גרילזה היה יום אבל בפארק כולם פרצו בבכי. הקשר חזק בעיקר עם קופי אדם עם רמת משכל של ילד בן שלוש והם יודעים להחזיר אהבה, מביאים מתנות ומקיימים אינטראקציה מלאה.

"גריזלה הייתה מאוד שובבה. קופה דעתנית שידעה את רצונה. מנהל גן החיות יגאל פדידה היה זורק לעברה בקבוק מים, היא היתה שותה ומחזירה לו את הבקבוק ומביאה לו מתנות. רוב המבקרים שואלים איפה היא בעת ביקורם, הרבה הכירו אותה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות