fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית חיים: התושבים מתבקשים להצביע

כבר? כן עוד לפני הבחירות בחודש אוקטובר תיערך הצבעה על שינוי תקנון האגודה השיתופית שתקבע כי המשאבים של קרית חיים יישארו בעתיד בידי התושבים
אביתר גושן (צילום: קרן בשן)
אביתר גושן (צילום: קרן בשן)
אביתר גושן   (צילום: קרן בשן)
עו"ד אביתר גושן (צילום: קרן בשן)

תושבי קרית חיים יצביעו בתחילת חודש יוני בעד או נגד שינוי תקנון האגודה השיתופית. במכתב שנשלח לכל בתי האב בקרית חיים בשבועות האחרונות, קורא יו"ר הועד הממונה עו"ד אביתר גושן, לתושבי הקריה להגיע להצביע.

על פי המכתב, שינוי התקנון נדרש על ידי רשם האגודות השיתופיות כדי לאפשר את המשך תפקודה התקין של האגודה, מכיוון שאחרי הבחירות האחרונות לראשות הועד התפטרו חברי סיעתה של יעל לפר ביטון ובכך גרמו לשיתוק מוסדות האגודה. על פי תקנון האגודה, במצב כזה לא היה כל מנגנון שיכול היה למלא את מקום המתפטרים ורשם האגודות השיתופיות החליט על מינוי יו"ר ועד ממונה.

השינוי הנדרש בתקנון הוא לבחירות אישיות ולא סיעתיות, כך לעולם לא ייווצר מצב בו אין אפשרות למלא את מקום המתפטרים, כי תמיד במקום מי שמתפטר, יבוא הבא אחריו ברשימת הנבחרים הכללית.

במכתב לתושבי הקריה, הסביר עו"ד גושן כי בהזדמנות זו של תיקון התקנון, ביצע מספר תיקונים נוספים בתקנון האגודה, שהחשוב בהם הוא יצירת מנגנון, לפיו אם האגודה תפורק אי פעם בעתיד, נכסי הנדל"ן שלה יישארו בבעלותם של תושבי קרית חיים ולא יעברו לגורם אחר.

במכתבו ביקש עו"ד גושן להדגיש לתושבי הקריה את החשיבות הרבה של תיקון התקנון, מכיוון שללא תיקון זה ימשך המצב של שיתוק מוסדות האגודה וכתוצאה מכך, ניהול האגודה על ידי ועד ממונה במקום נבחרי ציבור. עוד ציין עו"ד גושן כי תיקון התקנון קיבל אישור מוקדם מרשת האגודות.

בעיקרי תיקנון התקנון מצוי עדכון הגדרת הכשירות להיות חבר אגודה, הכולל הגדרה גיאוגרפית של גבולות הקריה על פי שמות של רחובות. שינוי נוסף מתייחס למספר חברי המורשון שיהפוך מ-101 חברים ל-71 בלבד והפחתת חברי מועצה וחברי הנהלה.

"מי שחשוב לו שמפעל המים ונכסי הועד, השווים עשרות מיליוני שקלים ויותר, יישארו בידי תושבי קרית חיים, חייב לבוא להצביע בעד התקנון המוצע", אמר השבוע איציק פיטרמן, מי שהיה יו"ר הועד לפני מספר שנים. "התקנון החדש מונע התפטרות כפי שקרה בבחירות האחרונות, כשקבוצה מסוימת ניצלה את התקנון הישן, התפטרה וגרמה למינוי ועד ממונה עם יו"ר חיצוני שקיבל עשרות אלפי שקלים מקופת האגודה. ההצבעה בעד התקנון תביא לבחירות חדשות בתוך שלושה חודשים, ביטול הוועד הממונה ואפשרות של כל חבר אגודה, אם ירצה, לבחור ולהיבחר בצורה דמוקרטית". לדברי פיטרמן, אם התקנון החדש לא יעבור, ימונה מפרק זמני לאגודה, ללא כל אפשרות לערעור ואולי עוד גזירות שונות.

ההצבעה תתקיים בתאריך ה-4 לחודש יוני בין השעות 08:00 – 20:00 בארכיון קרית חיים ברחוב אח"י אילת ובמועדון צ'ארנה בשדרות דגניה עבור תושבי הקריה המערבית.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות