fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קולנוע לב

בערב ראש השנה האחרון קרא מורדי אלון כתבה במוסף החג בעיתון "ידיעות אחרונות", ששינתה את חייו. אלון, עיתונאי לשעבר, קרא ראיון עם יהודה פוליקר, שלקח את הכתבת אל תחנות שעיצבו אותו ואל מחוזות ילדותו בקרית חיים
יהודה פוליקר

בערב ראש השנה האחרון קרא מורדי אלון כתבה במוסף החג בעיתון "ידיעות אחרונות", ששינתה את חייו. אלון, עיתונאי לשעבר, קרא ראיון עם יהודה פוליקר, שלקח את הכתבת אל תחנות שעיצבו אותו ואל מחוזות ילדותו בקרית חיים. על חורבות קולנוע יובל המיתולוגי ייחל פוליקר לזוג כיסאות, שריד מבית הקולנוע. המשפט הזה צד את עיניו של אלון שנסע אל בית הקולנוע, הוציא משם כמה שורות של כיסאות והחל במסע לבתי הקולנוע של פעם.

"היה משהו נוגע ללב באדם בן 60 שעומד מול כיסאות קולנוע ואומר: 'ככה בדיוק אני זוכר'. יהודה פוליקר ניגש אל הכיסאות, במלוא גודלו ומשקלו, התיישב והכיסא חרק ונאנק. התיישבתי לצידו, באמצע הרחוב, שני פסיכים יושבים ומנהלים שיחה על בתי קולנוע".

פוליקר: "ככה היתה קרית חיים של פעם, כמו אז. אני זוכר את הבית של סבא וסבתא באמצע שדרות דגניה, עם הדשא הגדול. השכנים היו מטפחים את הדשא, את הסוכה בסוכות והילדים היו משחקים. 30 שנה אחרי, לא נשאר הרבה מזה. אנשים כבר לא אומרים שלום אחד לשני, הדשא בגינות כבר מצהיב, וזה לא מזכיר את שנות ילדותי. אמנם אז המצוקה היתה גדולה, אבל לפחות אנשים חייכו".

יהודה פוליקר ומורדי אלון (צילומים: מורדי אלון)

"זכרתי את קולנוע יובל כילד ופתאום מה שראיתי היה הרס נוראי. עשרות יונים מעופפות מעל לראשנו, גג הרוס, שרידים של שריפה מאוד קשה. היו שלוש שורות של כיסאות מחוברים לקרקע וכל השאר הרוס. ונדליזם נוראי. הגענו עם לא מעט כלי עבודה, אבל זה מקום ללא חשמל, בפנים הטמפרטורה כמעט 45 מעלות, ללא חלונות או כל פתח אוורור, חשוך מאוד. עבדנו לאור פנסים והטינופת הייתה בלתי נסבלת. חיות מתות בכל מקום". 

חורבות קולנוע יובל
הכיסאות מקולנוע יובל ששוחזרו

הכתבה המורחבת תפורסם היום (שישי) בעיתון "הד הקריות" 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות